"נעשה הכל לחזור לליגת העל"

קבוצת הכדורסל של מכבי אשדוד ירדה אחרי עשור לליגה השנייה. היו"ר ארמונד אסולין, 64, שעושה הכל בהתנדבות מדבר על הכל, אבל הכל! על הסיבות לירידה, המאמן בראד גרינברג, ליאור אליהו, על אוהדי הקבוצה מחלקת הנוער, פירוק האיחוד עם באר טוביה והעתיד, שבו לראש העיר יש חלק חשוב מאוד. אסולין: "זה לא כישלון. כי היו סיבות לזה".
אסולין וגרינברג בתקופה טובה יותר.

בשריקת הסיום ב-5.7 במשחק של קבוצת הכדורסל של מכבי אשדוד מול גלבוע/ גליל, לא ראינו שחקנים דומעים. האמת חשבנו אולי שנראה עצב, בכל זאת השריקה סימנה ירידת ליגה לאחר עשר שנים, אבל השחקנים שכמעט כולם הגיעו רק העונה, ירדו עם הראש למטה, בדרך כנראה ליעד הבא שלהם בליגת העל. מי שלקחו ללב בעיקר היו המנכ"ל והיו"ר ארמונד אסולין. יותר משבוע אח"כ, הסכים אסולין לשיחה על העונה שנגמרה הירידה ובעיקר הסיבות.

אסולין אזרח עובד צה"ל. עובד בתל נוף מזה 40 שנה. הוא אחראי על ניהול פרויקטים בכל מה שקשור לתחזוקת מטוס האף 16 של צה"ל. ארמונד 64, נשוי פלוס 3, סב ל-4 נכדים,  מלווה את הקבוצה עשור והוא היו"ר בשנתיים האחרונות.

ארמונד אתה איש עסוק? עושה בצה"ל את אחד התפקידים המורכבים. למה אתה צריך את זה. הרי בסוף אם מצליח זה המאמן והשחקנים, אם לא, אז זה אתה אשם.

"למה אני צריך את זה? כי אני רואה בזה שליחות. זאת תרומתי לקבוצה ולקהילה. מיום שעלינו לליגת העל אני בהנהלה. תמיד הייתי פעיל. זה בהתנדבות, אבל זה לא ממש בהתנדבות. כי אני מוציא מכיסי, להוצאות שלי עבור הקבוצה. אם זה ימי חופש על חשבוני. דלק על חשבוני, פגישות עסקיות של הקבוצה שאני משלם וזו רק רשימה חלקית".

אסולין ממשיך: "להמשך השאלה לגבי הכישלון וההצלחה. זה נכון לכל ארגון, תמיד ראש הארגון נושא באחריות לטוב ולרע. שיש הצלחות לפעמים מברכים אותי ובכישלונות אני נושא באחריות.

מכבי אשדוד במשחק הירידה. (צילום: לירון מולדובן)

אז אתה נכשלת? אתה הרי לא לבד?

"זה לא כישלון. כי היו סיבות לזה".

כמו מה?

"נתחיל בזה שבאר טוביה הפסיקה את האיחוד וזה חוסר תקציבי, בור תקציבי של 1.2 מיליון שקל,  שלא היה לנו למלא אותה. אני מבין שיש כיום פנייה נגד ראש המועצה בבאר טוביה בעניין הזה. היה תקציב נמוך יחסית לשנים קודמות. עד סוף אוגוסט לא ידענו אם העונה תפתח או לא. דיברנו עם המאמן בראד גרינברג ממש בדקה ה-90 והוא בנה קבוצה עם  תקציב נמוך לשחקנים, עם 3 זרים. ידענו שיהיה קשה להישאר ליגת העל".

הזכרת את גרינברג. מה חלקו בירידה?

"כמו שמדברים על ירידת הליגה של בראד, צריך לראות גם את ההצלחות שהיו לו. הוא עשה דברים יפים שנתיים עם תקציב נמוך. הפעם הוא קיבל תקציב נמוך משמעותית מהשנתיים הקודמות וזה מה שיכול היה להביא"

למה שלא יחזור ויעלה אתכם. יש לו חלק בירידה

" העברנו אליו הצעה, מאותה סיבה ששאלת. ואמרנו שהוא יכון לעשות את זה. אבל הוא מסיבותיו שלו העדיף לא להגיע לפה פעם נוספת, ואין לו עניין בליגה השנייה".

הבאתם חתיכת פיגורה כמו ליאור אליהו. מה קרה איתו?

"את ליאור אליהו הבאנו כמנהיג לקבוצה. היו כמה דברים שבגללם זה לא הצליח. הפציעה באצבע,  הקורונה. עכשיו תגידי לי גם לפני הדברים האלה הוא לא היה פה".

נכון

" ההתחברות של הקבוצה לקחה הרבה זמן. אני מאמין שהיינו מתחברים, אבל מה לעשות שהקורונה שיבשה הכל".

מצטער שהבאת אותו?

לא מצטער שהבאתי אותו. הוא שם דבר בכדורסל הישראלי. הגיע להישגים יפים. הוא לא הראה את היכולות שלו עד הסוף, אבל הסברתי למה".

כל שנה בניתם סגל מחדש. למה?

"זה מאותה הסיבה שאמרתי לך קודם. אשדוד נשענת על תקציבי העירייה והיא סחבה גרעון לא קטן, שכל שנה לא ידענו אם נוכל להמשיך עוד שנה. זה היה יומרני מידי לחתום עם שחקנים ליותר משנה, כי אם הקבוצה לא הייתה ממשיכה ההינו צריכים לשלם להם. שחקנים גם לא רוצים לחתום לעונה, כי ראו באשדוד קרש קפיצה לחוזה משודרג בקבוצות אחרות חוזים בקבוצות אחרות".

איך זה שעד היום עשר שנים בליגת העל, לא ייצרתם שחקן נוער אחד לבוגרים?

"אני מציע שתשאל את מחלקת הנוער, לא אותי, מה הם עשו בכדי שיבוא שחקן אחד מהנוער לליגת העל. זו שאלה ראויה אבל שהם יענו. בכדי ליצור זיקה בין הנוער לבוגרים, ביקשתי שיביאו את השניים כי טובים להיות בסגל ליגת העל, שיספגו את האוויר בבוגרים, יהוו דוגמא ויצרו זיקה בין הנוער לבוגרים".

למה אתה מפנה אותי למחלקת הנוער? אתה היו"ר של המחלקה לא?

"מחלקת הנוער מנוהלת באופן עצמאי לגמרי. תשאל אותי אם זה טוב או נכון. לשיטתי מחלקת הנוער צריכה להיות מחבורת לבוגרים. כל המערכות צריכות לדבר יחד והבוגרים צריכים לנווט או לנהל את הקטע המקצועי של הנוער. לא אמרתי שאני צריך לעשות את זה. אני רק אומר את מה שצריך להיות. מקווה שזה יקרה ויום אחד יקשיבו לי.

"באר טוביה הפסיקה את האיחוד וזה חוסר תקציבי, בור תקציבי של 1.2 מיליון שקל". (צילום: מנהלת ליגת העל בכדורסל) 

מה רוצים האוהדים?

"אוהדים באשדוד היו לנו מ-400 במשחק ועד 2000 במשחק. אנחנו ההנהלה מתעסקת בלבנות קבוצה, בלתפעל אותה. מי מהאוהדים שירצה לבוא, שיבוא, מי שלא רוצה, שלא יבוא. אנחנו נקבל את כל אחד שיבוא. אם אתה מתכוון ל"דולפינים, הרי שהיו שיחות לא פעם וחלק מהבקשות מימשנו. בסוף בסוף מי שאוהב כדורסל, אוהב את הקבוצה מוזמן תמיד".

מה עם המאמן הזמני עמית תמיר?

"עמית נשאר בקבוצה. אסור לשכוח שהוא בא לעזור לגרינברג במהלך העונה, והוא עשה זאת בהתנדבות מלאה. שהתקבלה ההחלטה לחזור לליגה, משהו שאני באופן אישי התנגדתי לו, הוא היה זמין והחלטנו לתת לו הזדמנות. אחרי מינוי מאמן נראה מה יהיה. אלבה כל פתוח".

מה יהיה? תחזרו לליגת העל?

"אנחנו עושים את הכל בכדי לחזור. כל המשאבים יהיו כאילו הקבוצה נמצאת בליגת העל. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הוא לא רק מדבר ספורט הוא גם עושה ספורט. לראייה בכל ענפי הכדור הייתה לו נציגות בליגת העל, ולא דברתי על הענפים האולימפיים. יחיאל ימשיך לתמוך ככל שיוכל, וזה חשוב לעתיד הקבוצה ולחזרתה. תודה מגיעה גם ליורם אסרף, מנכ"ל רשות הספורט. הוא היה אתנו ברגעים הקשים, תמך, ייעץ. היה היו"ר בעבר מגיע לו יישר כח על זה ועל מה שהוא עושה בשביל הספורט".

אסולין מבטיח: "כל הפונקציות יישארו, תקציב שחקנים משופר ביחס לליגה לאומית. גם בנושא מאמן כיוונתי גבוהה מאוד. אני יכול רק להגיד שמי שהיה על הפרק הוא אריק שיבק, שהעדיף לא לבוא מסיבותיו שלו. אבל זה הכיוון. אנחנו לומדים כרגע את הליגה הלאומית. אנחנו נחזור בעזרת השם.

לפני שנפרדנו היה חשוב לארמונד אסולין לפנות לאנשי העסקים באשדוד: "אשדוד היא עיר השישית בגודלה בארץ, עם משאבים עצומים. לצערי אנשים שמתפרנסים מהעיר, לא יודעים לתת חזרה לקהילה. אם זו הייתה בעיה רק של קבוצת הכדורסל, הייתי אומר שזה כישלון שלי. אבל מעט מאוד ספונסרים עוזרים. מכספי העירייה, שנרתמת ככל יכולתה, אי אפשר להיבנות, ותאמין לי העירייה נותנת. זה חבל לי. בנושא הזה אני רוצה להודות למכללת sce  סמי שמעון, שנשארה לצדנו ותומכת בנו. אני רוצה להודות לפרופסור יהודה חדד נשיא המכללה ולדוקטור אבשלום דנוך סגנו, כמו גם לזוהר וולפרט מנכל"ית המכללה. חבל שאין לי עוד דוגמאות כאלה לתת".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך