אין שחקן עונה

רגע אחד אחרי שמכבי ת"א זכתה באליפות, יצא לכם לחשוב מי לדעתכם שחקן העונה? האמת אין אחד כזה. פשוט אין מישהו שהיה מעל לקבוצה, מסתבר כי איביץ' מאמן מכבי ת"א, שכולם סוגדים לו, הרג את הכישרון האישי על חשבון הצלחת הקבוצה.
חכם סידי.

הבן שלי, אבי (כפרה עליו) סידי, חולה על כדורגל. מעניין ממי הוא רכש את זה? לא משנה. נמשיך. הילד בן 7 ניגש אלי ושאל אותי :"אבא מי שחקן העונה לדעתך"? באתי לענות לו בשליפה, כי הרי אני "גאון" כדורגל ויודע הכל,  אבל וואלה נתקעתי. לא הצלחתי לחשוב על שחקן אחד שראוי לתואר הזה. אפילו אחד.

ובאמת אני מפנה את השאלה הזו אליכם, מי שחקן העונה שלכם? מי השחקן אשר בלט יותר מאחרים. שחקן העונה מגיע בדרך כלל, כמעט תמיד, למעשה תמיד, מהאלופה. יאללה קחו 5 דקות, קחו עשר, רבע שעה, תגידו לי מי שחקן העונה שלכם? מישהו אתם יכולים להגיד שהאליפות של מכבי ת"א רשומה עליו. צריכים הארכת זמן? קחו חופשי. לא יעזור.

פעם בתום כל  עונה היה ברור מי עשה את זה בגדול. היו שחקנים כמו, אלי אוחנה, אבי נמני, יוסי בניון, איל ברקוביץ", אורי מלמיליאן, חיים רביבו הרצל קביליו ממכבי יפו (מה באמת, בשנת 77/78 הוא היה ענק) ועוד. לא היה צריך לחשוב יותר מידי. יתרה מכך, לפעמים היו שני שחקנים שהתחרות ביניהם על התואר. עכשיו מה? אין אחד אפילו. למה? סורו לפסקה הבאה.

יש מאמן עונה. לא שחקן! (צילום: האתר הרשמי מכבי ת"א)

סרתם? יופי. הכל בגלל איביץ' מאמן מכבי ת"א. האיש הרג את הכישרונות. לא לקח שחקן מוכשר שהוא מעל הקבוצה ונתן לו חופש פעולה לשחק את המשחק שלו. ההפך. הוא בחר שחקנים פי השיטה שלו, ואם כבר היה מוכשר אחד שעשה מה שהוא רוצה, מיד הוא העלים אותו ברוטציה. איביץ' בנה קבוצה, לא בנה שחקנים. כולם מהללים אותו, אני קצת פחות. כמו שהליגה נראתה והסגל של מכבי ת"t בנוי, וואלה אפשר היה לקחת אליפות גם כשאתם על הקווים, ואל תזלזלו בעצמכם. איביץ' לא רוצה כוכבים, הוא רוצה קבוצה. נכון, זה הצליח לו, אבל תגידו לי איזה משחק, משחק וחצי שמכבי ת"א שיחקה כדורגל אחר, מהנה. תמיד טקטיקה ועוד טקטיקה, ועוד שעמום, שבסופו היא בדרך כלל מנצחת. אז זה סבבה אם אני אוהד מכבי ת"א (לא יקרה בחיים), אבל בטוח שגם הם לא תמיד אהבו את הכדורגל (וזה קרה לא פעם ולא פעמיים) שהקבוצה הציגה. כבר כינו את האליפות הזו – האליפות הכי משמעת שהייתה. הבנתם? אפילו לא "אליפות הקורונה", אלא האליפות הכי משעממת שהייתה.

אז תואר מאמן העונה יש. איביץ' לוקח בגדול ובהליכה. אבל שחקן העונה? וואלה אין. אז כשאתם אומרים תודה למאמן מכבי ת"א על התואר, תגידו לו באותה נשימה שלפחות בשנה הבאה, אם הוא יישאר, שיאפשר לנו את הבחירה….זה לא פחות חשוב מהתואר.

והמספר הנוסף 2 או 7 ביולי

יאללה רזיתם? מה לא? וואי וואי עליכם. מה יהיה? הרי אתם עוד מעט תצטרכו ללכת לים. איך תסתירו את הקילוגרמים העודפים? כמה אפשר למשוך את המכנס למעלה? אז כן הפגרה כבר כאן וכדאי שתרשמו לכם את התאריך המומלץ. אם אתם אוהדי קבוצת כדורגל בפלייאוף התחתון אז תרשמו את ה-2.7. אם אתם אוהדים של הביקור, של הפלייאוף העליון, תרשמו את ה-7.7 בכל מקרה העונה הלא גמורה הזו, נגמרת בתאריכים האלה. נקווה לעונה נטולת קורונה, שמתחילה ומסתיימת ברצף. ועד אז תיהנו בים…יאללה דיאטה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך