אשדוד מתקדמת: נחשף תאריך פתיחת אתר התיירות המרהיב "המצודה"

עיריית אשדוד הודיעה על סיום עבודות השיפוץ באתר "המצודה", כאשר החל מהפתיחה הכניסה תהיה ללא תשלום ויופסקו האירועים במקום - צפו בתיעוד מרהיב מהמקום
צילום: מייק אדרי.

החברה לתיירות אשדוד הודיעה הבוקר כי העבודות בפרויקט "המצודה" עתידות להסתיים בסוף החודש הקרוב והאתר ייפתח לציבור הרחב החל מה-1 ליוני (בכפוף לקבלת כל האישורים הנדרשים) – ללא תשלום – בין השעות 09:00-22:00, שבעה ימים בשבוע.

בחברה העירונית מציינים כי "אתר המצודה עתיד לארח מסגרות חינוכיות וקבוצתיות לפעילות הסברתית וחווייתית על האתר והאזור – וכן ישמש כנקודת מוצא לסיור בפארק האקולוגי המשתרע מהמצודה ועד מלון לאונרדו. לא ייגבה כל תשלום עבור הכניסה לאתר, למעט הדרכות מתואמות לקבוצות או עבור קיום הופעות תרבות".

העבודות במצודה שבוצעו בחודשים האחרונים כללו את חיזוק הקירות התומכים, הוצאת חולות וסינונם, יציקת רצפה וסלילת שבילים המנגישים את המצודה למבקרים ולבעלי מוגבלויות- בצורה שטרם נעשתה קודם. בנוסף, הותקנו אלמנטים שונים של בטיחות המאפשרים ביקור ראוי ובטוח במקום וכן בוצעו עבודות הצללה ותאורה לטובת שיפור חוויית הביקור לאורך כל שעות פעילות האתר והתקנת מצלמות בניסיון למנוע ונדליזם – דבר שהיה לצערנו תופעה קבועה באתר.

הפרויקט הוא ביוזמת החברה לתיירות, בשיתוף ומימון עיריית אשדוד, משרד התיירות ורשות העתיקות– שתכננו את הפרויקט ופיקחו על ביצועו למן יומו הראשון. על פי הנחיית ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי– החל מה-1 ליולי לא יתקיימו אירועים פרטיים באתר המצודה.

החברה לתיירות גאה בקידום המצודה ורואה בה פנינת טבע והיסטוריה שזכתה לטיפול ושימור הולם לאחר שנים רבות בהן הייתה מוקד לעזובה והרס במשך שנים על גבי שנים. כעת, אתר המצודה נגיש ומזמין לביקור בטוח ועשיר בחוויות עבור כלל הציבור. אנו בטוחים כי בזכות הפעולות שנעשו באתר במסגרת פרויקט זה – המצודה תזכה להישאר כאן גם עבור הדורות הבאים.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: "המצודה היא אתר ארכיאולוגי-היסטורי המזוהה עם העיר ובעל פוטנציאל תיירותי רב שבכוונתנו לממש– תוך הקפדה על שמירת המקום. לצד הפיתוח העירוני המתמיד של העיר, נמשיך לפתח את התשתיות באתרי הטבע השונים במסגרת יירוק העיר והשמירה על השטחים הפתוחים (דוגמת הפארק האקולוגי המשתרע מהמצודה ועד למלון לאונרדו), לרווחת המבקרים הרבים ותוך שמירה על הסביבה האקולוגית הייחודית לעירנו.

סגן ראש עיריית אשדוד, אינג' שמעון כצנלסון ציין כי "מדובר בעוד נדבך אחד מיני רבים של קידום נושא אתרי הטבע והיסטוריה ע"י עיריית אשדוד והחברה לתיירות. בהמשך ישיר לפרויקט המוצלח של סיורים ללא תשלום אשר הביא עד כה אלפי מטיילים בסופי השבוע – אנו צופיםן כי המגמה תמשיך ביתר שאת כאשר בסיום הפרויקט הנוכחי עתידים להתקיים באתר המצודה ובפארק פעילויות חינוכיות רבות בנושא איכות הסביבה שיארחו להדרכה מסגרות לימודיות וקבוצות מבקרים מכל רחבי הארץ והאזור".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך