עו"ד לינדנברג: "הביטוח הלאומי יקיים חלק מהוועדות הרפואיות גם בימי משבר הקורונה"

למרות ההגבלות הרבות במשק הישראלי בשל משבר הקורונה, עו"ד דותן לינדנברג, שהנו יושב ראש (משותף) של ועדת הרשלנות הרפואית בלשכת עורכי הדין מחוז הדרום, מעדכן כי הפעילות בביטוח הלאומי וכן בוועדות הרפואיות של משרד הביטחון תתקיים תחת מגבלות וכך חלק מהנפגעים יוכלו לקבל פיצוי ללא צורך בהתייצבות בוועדה עצמה
עו"ד דותן לינדנברג צילום שירן ולק

עדכון חשוב לכל מי שמצוי בהליכי תביעה מול המוסד לביטוח לאומי וועדות משרד הביטחון – למרות הסגר שנכפה על המשק בשל משבר הקורונה, בביטוח הלאומי ממשיכים בפעילות כמעט שגרתית, תחת המגבלות הברורות של משרד הבריאות. עו"ד דותן לינדנברג, שמכהן כיו"ר (משותף) של ועדת הרשלנות הרפואית בלשכת עורכי הדין מחוז הדרום, מעדכן דרך אתר "אשדוד אונליין": "המוסד לביטוח לאומי ייכנס במהלך משבר הקורונה ועדות רפואיות ללא נוכחות התובע ובא כוחו, אך יאפשרו במידת הצורך, לקיים ועדה נוספת בנוכחותם, לאחר סיום משבר הקורונה".

עו"ד לינדנברג מוסיף ואומר: "אנו מודאגים מכך שאנשים שחוששים להידבק בקורונה ונמנעים מיציאה מהבית, לא יוכלו לממש את זכויותיהם אם נפגעו מנזק גופני או מרשלנות רפואית. לכן שמחנו לדעת שבמקרה זה נמצאו פתרונות יצירתיים, כשמצד אחד ימנעו עד כמה שאפשר את הסיכוי להידבקות ומצד שני הניזוקים יקבלו את הפיצוי שהם זכאים לו. במקרה זה יש לברך על הפתרון שנמצא שיכול לסייע לנפגעים דווקא בימים קשים אילו".

עו"ד לינדנברג, שמשרדו באשדוד עוסק מזה 22 שנה בתביעות בגין נזקי גוף ורשלנות רפואית, ממשיך ומעדכן כי נפגעים שנקבעה להם נכות זמנית והיתה אמורה להיות להם וועדה בתום הנכות הזמנית, יקבלו במקרים רבים הארכה אוטומטית של הנכות הזמנית לתקופה נוספת אף ללא צורך בכינוס וועדה, ובמקרים אחרים תכונס וועדה ללא נוכחות כאשר לאחר חלוף המשבר ניתן יהיה להבדק אם תוצאת הוועדה לא תהיה לרוחו של הנפגע. הטבה זאת לא חלה בשלב זה על וועדות ערר. עורך הדין דותן לינדנברג מציין לטובה בעניין זה את היוזמה החשובה של הגורמים בוועדות הרפואיות שיהיה בה כדי לסייע לחלק מהנפגעים למרות המגבלות שמונעות ביצוע וועדות בנוכחות הנפגעים. כמו כן הוא פועל גם באופן האישי במשרדו בדרך יצירתית בימים המורכבים שעוברים על המדינה: "במשרד שלנו אנו מציעים לנפגעים, לשלוח אלינו באמצעות המייל את החומר הרפואי, ואנו מבצעים בדיקה ראשונית לגבי ההיתכנות להגשת תביעה. בהמשך על פי הצורך, אנו מנהלים שיחת וידיאו להשלמת נתונים או מסמכים. רק במקרים שאכן ישנה אפשרות להגיש תביעה לפיצוי, אנו קובעים פגישה".

לדבריו במשרד שינו גם את שיטת תשלום הפיצוי – במקום שהלקוחות יאלצו לצאת מהבית על מנת לקבל את הפיצוי בהמחאה, הרי כיום כולם מקבלים זאת בהעברה בנקאית. "חשוב לנו שמי שנפגע יוכל לקבל הפיצוי בדרך המהירה ביותר, מה עוד שישנם מקרים שבהם בן או בת הזוג של הנפגע פוטרו או הוצאו לחופשת ללא תשלום עקב המצב והם נקלעים לבעיות כלכליות", מסביר עו"ד דותן לינדנברג. "אנחנו לומדים את הנושא כל יום מחדש ומחפשים פתרונות יצירתיים שיקלו על הנפגעים. חשוב גם לציין לטובה את מערכת בתי המשפט, אשר פעלה בימים האחרונים לשלוח הצעות פשרה רבות מהרגיל באמצעים אלקטרוניים ללא צורך בדיון בנוכחות הצדדים שבלתי אפשרי בימים אלו, וכן את חברות הביטוח שמסתבר עתה שמגלות רצון טוב לקדם תיקים רבים על מנת לזרז מתן פיצוי לנפגעים, מתוך הבנה למצב הקשה מאוד והצורך המיידי בפיצוי שיכול להיטיב המצב לנפגעים. המצב שנוצר מכביד מאוד על הנפגעים שסובלים מבעיות רפואיות קשות ומצויים בקבוצת הסיכון להדבק בנגיף, ולכן הפתרונות שמנסים למצוא כלל הגורמים בתחום יש בהם כדי לסייע״. עורך הדין לינדנברג מציין לטובה את צוות משרדו שפועל מכל הלב כדי להמשיך פעילות המשרד ולסייע לנפגעים שזקוקים עתה לסיוע יותר מתמיד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך