הפרויקט המיוחד של בית ספר עילית שובו אשדוד כבש את הפוליטיקה האשדודית

פרויקט חינוכי ומיוחד במינו, מתקיים בימים אלו בבית הספר עילית שובו אשדוד הממוקם ברובע א' בעיר, הפרויקט המיוחד הפך את הבחירות למועצת התלמידים לחגיגה דמוקרטית, ואף הצליח לעורר עניין אצל הפוליטיקאים המקומיים שהגיעו להשתתף בחוויה. לא רק ראש העיר וממלאי מקומו הגיעו לבית הספר, גם חברי כנסת ושרים בכירים יעשו את דרכם לאשדוד, במשרד החינוך החמיאו למיזם החשוב

בשנים האחרונות, בית הספר עילית שובו אשדוד ממוקם באורח קבע במקומות הגבוהים ברשימת בתי הספר המצטיינים של אשדוד. התוצאות המרשימות במבחנים הארציים לאורך השנים, ממקמים את בית הספר במקומות מכובדים גם בתחרויות הארציות.

למרות ההצלחות, נראה כי צוות המורים בהנהגתה של המנהלת המסורה מלכי שיינין לא מסתפקים רק בלימודי החובה, אלא גם מחפשים את הערך המוסף, שיעניק לילדי בית הספר זוויות נוספות לחיים בישראל, ואת היכולת להבין כיצד חיי היום יום משפיעים על הסביבה.

כמו כולנו, גם מנהלת בית הספר עדה למתרחש בפוליטיקה הישראלית, חוסר היציבות השלטונית שמגיע בדמות בחירות בפעם השלישית תוך שנה אחת בלבד, מצליחה להשפיע על כל אזרח במדינת ישראל, תוסיפו לזה את השיח המתלהם בטלוויזיה וברשתות שגורמות  למחלוקות רבות מעוררות שיח לא נעים במיוחד שמחלחל גם לילדנו הקטנים.

לכן, במטרה לשנות את השיח המתלהם מצד אחד וללמד את הילדים מהי פוליטיקה ומשילות וכיצד מתבצע ההליך הדמוקרטי החשוב בישראל, החליטה המנהלת מלכי שיינין לערוך בחירות למועצת התלמידים של בית הספר. אך לפני ההצבעה עצמה, על התלמידים ללמוד לעומק כיצד עובדת המערכת הפוליטית בישראל, דבר מעניין שנמצא במרכז השיח הישראלי בשנה האחרונה.

בעקבות פרויקט הבחירות, תלמידי בית הספר יצאו לפני מספר שבועות לירושלים והגיעו לסיור מודרך במשכן הכנסת, שם הם זכו לראות וללמוד את שיטת העבודה הממשלתית של הרשות המחוקקת, כיצד מתבצע הליך להעביר חוק בישראל, מה הרוב הדרוש לשם כך, מהן תפקידן של הוועדות השונות ואיך הן משפיעות על מהות החקיקה בישראל. נכון, זה נשמע מעט כמו חומר ללימודי בגרות באזרחות, אך הסקרנות הרבה שסבבי הבחירות עוררו בקרב התלמידים, גרמו להם להכנס למשכן הכנסת ולהתעניין בכל עבודת חברי הכנסת, השרים, הוועדות ואפילו הסדרנים ומשמר הכנסת.

אחד התלמידים סיפר בסיום הסיור המרתק: "כבר 3 פעמים שאנחנו יוצאים לחופש ובית הספר שלנו הופך לקלפי ליום אחד, ולנו התלמידים אין מושג למה זה קורה, לכן היה מאוד מעניין להגיע לכנסת וללמוד איך הכל קורה, הדבר הזה שקוראים לו בחירות לא היה קשור לילדים כמונו, והיום אחרי הסיור זה ברור שאנחנו מבינים יותר טוב כיצד פועלת השיטה הזו במדינה שלנו ולא מסתפקים רק בידיעה שיש יום חופש בגלל בחירות".

"בכדי להמחיש לתלמידים כיצד מתבצעת משילות, ומהם ההשלכות של הבחירות, לא הסתפקנו בלמידה, הסברים וסיורים שכן בכנסת הלכנו ללמוד על הרשות המחוקקת, המליאה, הנבחרים, מערך הכנסת, הגשת מועמדות וחוקי הצבעה. לכן החלטנו לערוך הצבעה לראשות מועצת התלמידים בבית הספר" סיפרה מנהלת בית הספר מלכי שיינין.

"כל תלמיד בבית הספר יכל להציע את המועמדות שלו ולהתמודד על התפקיד הנחשק, מכיתה א' ועד כיתה ח', סה"כ הגישו את מועמדותם 10 תלמידים בשלב הראשוני, לאחר מכן הילדים הכינו שלוש הצעות חוק ערכיות שיוכלו להיות יעילות עבור אזרחי ישראל" הוסיפה המנהלת.

בשלב הסופי שלושה מועמדים הציגו את המצע שלהם שנערך בדיוק כמו בקמפיין בחירות רגיל, מטרתם של הילדים היה לשכנע את חבריהם להצביע עבורם, בסיום כל ההכנות נערכו בחירות עם תעודות זהות וקלפי בחירה בדיוק כמו בבחירות שהתקיימו לכנסת ולרשויות המקומיות, לאחר ספירת הקולות נבחרה נציגת כיתה ו' לעמוד בראש מועצת התלמידים.

גם ראש העיר הגיע להצביע

אם חשבתם שבזה הסתיים לו הפרויקט המופלא של מנהלת בית הספר אתם כנראה טועים, שיינין החליטה להביא לבית הספר פוליטיקאים שונים במטרה שאלה יעבירו מסר לתלמידים כל אחד מהזווית הפוליטית שלו, לצורך כך הוחלט להזמין פוליטיקאים מקומיים שיגיעו לבית הספר ישתתפו בהליך ההצבעה לעיניהם של התלמידים.

ראשון המוזמנים היה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שהגיע לבית הספר וערך סיור עם הצוות המקצועי, בסיומו הוא דיבר עם תלמידי בית הספר שהתעניינו מאוד לשמוע ממנו כיצד מתנהלים פוליטית בעיר מורכבת כמו אשדוד. ראש העיר הסביר על חשיבות האחדות בין הנבחרים, והכוח שיש להם ביד. לסרי הדגיש את החשיבות שיש לקואליציה רחבה ומגוונת בדוק כמו בעיר אשדוד, קואליציה שכל גווניה יחד מייצרים עבודה מצוינת לטובת התושבים.

סגן ראש העיר שמעון כצנלסון וחברת המועצה סטלה וינשטיין ביקרו גם כן בבית הספר והביעו את התפעלותם מהעבודה היסודית של הצוות המקצועי, והלמידה מחוץ לקופסא בכל הקשור לנושא הבחירות. הם שוחחו עם התלמידים וסיפרו להם על המחויבות שיש לנבחר ציבור עבור הבוחרים שלו והתושבים בכלל.

גם הרב יחיאל וינגרטן ממלא מקום ראש העיר מטעם סיעת 'אגודת ישראל' הגיע לבית הספר, ערך סיור ושוחח עם התלמידים, הרב וינגרטן התמקד בנושא "בחירה בטוב" עליו אנחנו מצווים לפי התורה. הוא הסביר שכל אחד צריך לבחור במועמד שיעשה יותר דברים טובים ויתמקד בחיובי יותר מאשר בשלילי.

המשנה לראש העיר יניב קקון מסיעת 'אשדודים' שוחח עם הילדים על הצמיחה, השותפות והמחויבות הפוליטית שיש לכולם, וכמה חשוב לשמוע את דעתו של האחר ולכבדו.

חוץ מהפוליטיקאים המקומיים גם חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי ממפלגת הליכוד ובצלאל סמוטריץ' ממפלגת ימינה הודיעו שיגיעו לבית הספר בהקדם, וכמו הפוליטיקאים המקומיים יצביעו בקלפי וישוחחו עם התלמידים.

המהלך יוצא הדופן של קיום בחירות ודוגמא אישית של דמוקרטיה עבור התלמידים, שנעשה על ידי הנהלת בית הספר צבר תאוצה והגיע עד למשרד החינוך שנפעם מהפעילות הייחודית והמחברת של בית הספר בימים אלו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך