נפגעת בתאונת דרכים? מגיע לך פיצוי

טור אישי / עו"ד חני בן שמחון 050-2390299
נפגעת בתאונת דרכים? מגיע לך פיצוי

כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים, קלה או קשה, זכאי על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים לפיצוי כספי. יסודו של החוק הוא בתפיסה החברתית שאין להותיר נפגעי תאונות דרכים ללא פיצוי, ולכן נקבעה אחריות מוחלטת לפיצויו של נפגע בתאונת דרכים. כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי בגין נזקיו מחברת הביטוח אשר מבטחת בביטוח חובה את הרכב שבו אותו אדם ישב במועד התאונה. במקרה של הולך רגל הפיצוי ישולם על ידי מבטחת הרכב הפוגע בביטוח חובה.

בימינו ניתן לראות המון פרסומות של חברות אשר מציעות מימוש זכויות מהיר, אולם מומלץ לפנות לעורך דין אשר מתמחה בתחום הנזיקין, ויכול לייצג את הנפגע בבתי המשפט במידת הצורך.

עורך דין, וזאת בניגוד לחברות למימוש זכויות, כפוף לכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין, ולכן עורך דין מחויב לייצג את הלקוח שלו בצורה נאמנה, לנקוט בחובת זהירות, להכיר את החוקים, לעמוד בלוח הזמנים הקבועים בחוק, להסביר ללקוח שלו את המשמעות המשפטית של כל מסמך עליו הלקוח חותם, להציג בפני הלקוח את הסיכונים מול הסיכויים המשפטיים של המקרה הספציפי, וכן להיות מעודכן בכל הנוגע לפסיקה ולחקיקה רלוונטיים למקרה.

לאור כל האמור לעיל מומלץ לפנות לעורך דין אשר מתמחה בתחום הנזיקין.בכל הנוגע לטיפול בלקוח שנפגע בתאונת דרכים, שכר טרחת עורך הדין קבוע בחוק, ושכר הטרחה יהיה באחוזים מסכום הפיצויים שיקבל הנפגע: 8% מהסכום שיתקבל במקרה של פשרה לפני הגשת תביעה לבית המשפט, 11% מהסכום שיקבל הנפגע במקרה של פשרה לאחר הגשת כתב תביעה לבית משפט ו- 13% מהסכום שיקבל הנפגע אם התקבל פסק דין.
לרוב פגישות ייעוץ בנושא תאונות דרכים הינן ללא תשלום. כדאי להביא לפגישה הראשונית את כל המסמכים הקיימים כולל מסמכים הרפואיים הקשורים בתאונה, וכן מומלץ לשמור את כל הקבלות בגין ההוצאות הכספיות אשר נגרמו כתוצאה מהתאונה: טיפולים מיוחדים, נסיעות, תשלום למד"א וכו'.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך