סכנה: קרינה חריגה בגן ילדים באשדוד

.

הורים מאשדוד שילדיהם ילכו בשנת הלימודים הקרובה לגן ילדים בעיר, הזמינו בדיקת קרינה אחרי שהבחינו במתקן שנאים סמוך לגן. במדידות נמצאו חריגות בשדות המגנטיים וד"ר איתי מירז, שביצע את הבדיקה, ממליץ להקים גדר כדי שילדים לא יתקרבו למתקן.

גן טרום חובה "תות" לבני 4-3 ברחוב התפוח באשדוד צפוי להיפתח ב-1 בספטמבר ולקלוט כ-30 ילדים. אחד ההורים שם לב השבוע שצמוד לגן, שפועל כבר חמש שנים, יש מתקן שנאים. ההורים התארגנו ופנו לאיגוד ערים לאיכות סביבה של אשדוד וחבל יבנה, ושלשום נעשתה מדידת קרינה ליד מתקן השנאים. במדידות התגלו חריגות מדאיגות של קרינה אלקטרומגנטית.

ד"ר איתי מירז מאיגוד ערים לאיכות סביבה, שביצע את המדידות וחיבר את הדו"ח בנושא, המליץ להימנע משהיית ילדים ליד המתקן. הוא ממליץ לגדר שטח של חמישה מטר ממתקן השנאים ולא לאפשר כניסת ילדים לשם.

בדו"ח של ד"ר מירז נכתב בין השאר: "השדות המגנטיים שנמדדו במרחק מטר עד ארבעה מטרים מהחזית הדרומית של חדר השנאים, חורגים מהמלצות המשרד להגנת הסביבה. במרחק מעל חמישה מטרים אין חריגות מהערכים. בשטח זה יש למנוע שהייה ממושכת של ילדים, כגון בזמן שהייה בחצר המשחקים".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "הדוח" הגיע רק אתמול. אם יאומתו נתוני הבדיקה הראשונית, נטפל בנושא טרם פתיחת שנת הלימודים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך