המלכודת המושלמת: איזה אוכל מושך עכברים?

תפיסת עכבר בבית יכולה להיתפס כמשימה מאתגרת, שכדאי להשאיר למקצוענים בלבד. כדי להבין מה מושך עכברים להגיע אלינו הביתה, כדאי שנבין קודם כל איזה אוכל מושך אותם להגיע לשם. כדי לתפוס עכברים בצורה יעילה, אפשר להשתמש במזון המועדף עליהם כפיתוי מעורר תיאבון במלכודת
תמונה FREEPIK

אין טעם לנסות לרדוף אחרי העכבר, לפני שנבין מה הטעם שלו. בדיוק בשביל זה ריכזנו לכם את כל המידע במאמר הבא. 

יש לזה טעם: איזה אוכל מושך עכברים?

אם אתם תוהים מה מושך עכברים להגיע דווקא לבית שלכם, כדאי שתדעו שהם נמשכים למגוון רחב של סוגי מזון שכנראה יש לכם בבית. לעכברים יש צרכים תזונתיים שהם צריכים למלא, ואלו המזונות המועדפים עליהם:

לחם ודגנים – עכברים פחות בעניין של ספירת קלוריות והם נמשכים למזונות כמו לחם, לחמניות, דגני בוקר, אורז ופחמימות אחרות. 

פירות וירקות – עכברים דואגים גם למתוקים וסיבים תזונתיים בתפריט שלהם, ולא יהססו לנגוס בבננות, תפוחים, גזרים ותפו"א. 

מתוקים – לעכברים אין שום סיבה טובה לוותר על הקינוח, והם בהחלט אוהבים מוצרי שוקולד, עוגות, עוגיות ודברים מתוקים. 

מזון של חיות מחמד – חושבים שרק הכלב או החתול נהנה מהמזון שהשארתם לו בקערה? עכברים שנמצאים בבית נוטים לצאת ברגעי שקט וחשיכה ולנגוס גם בשאריות המזון של חיית המחמד.  

איזה אוכל לא מושך עכברים? 

אז הבנו למה באים עכברים דווקא למטבח שלנו, אך האם יש כמה סוגי מזון שהם פחות מזמינים עבורם?
התשובה היא בהחלט כן. מזון חמוץ למשל כמו פירות חמוצים, לימונים, ליים או מיצים חמוצים – פחות מועדפים על עכברים.
גם מאכלים חריפים לא נמצאים בתפריט שלהם, והם כוללים צ'ילי, שום, רטבים חריפים ותבלינים מסוימים. אפילו ירקות מסוימים כמו קישוא, חסה או פטריות, פשוט לא עושים את זה לעכבר.
מאחר ועכברים נמשכים יותר למזונות שמנים ועתירי פחמימות, הם פחות ימשכו לטופו, עוף או כל חלבון רזה ובריא יותר. 

איזה אוכל לשים במלכודת עכברים? 

מי מאיתנו לא ראה סרט מצויר בילדות, בה נראה עכברון סקרן נוגס בגבינה המפתה ונופל במלכודת. זה אולי יפתיע אתכם, אבל גבינות זה לא בהכרח הפיתיון האולטימטיבי שמדבירים מוסמכים ישתמשו בו. שאלנו לוכד עכברים מנוסה, מה כדאי לשים במלכודת עכברים, והתשובות שלו היו דיי מפתיעות.
"גבינות זה לא בהכרח המאכל האהוב על עכברי השדה", הסביר המדביר. "הגבינה גם מתקשה לאחר מספר שעות, הריח שלה נעלם והיא מקבלת מרקם של מסטיק". הוא סיכם. במקום זה הציע המדביר להשתמש במזונות בעלי ריח חזק ודומיננטי, כמו טונה, סלמון או קבנוס. עכברים אוהבים מלוח, כך שגם חטיפי במבה שנמצאים בכל ארון בהחלט יכולים לעשות את העבודה. עוד מזונות שיכולים לגרום לעכבר להתפתות, יהיו בננות, אבוקדו, חמאת בוטנים ושוקולד.
אם בכל זאת אתם גיליתם שהעכבר לא התפתה ולא נגס בפיתיון לאחר מספר שעות, כדאי לנסות להחליף את הפיתיון במזון טרי אחר, ולבדוק את ההעדפות האישיות שלו. 

איך להגן על האוכל בבית מפני עכברים?

לעכברים יש יכולות תמרון מעולות בבתים, וכל עוד יש להם סיבה טובה, הם מסוגלים להגיע כמעט לכל מקום. איך בכל זאת תגנו על המזון בבית ותרחיקו אותם מהמקום?
אחסנו את המזון במיכלים אטומים לגמרי. אל תסתפקו רק בשקיות זיפר כי עכברים יכולים לכרסם אותם בקלות.
הקפידו על סביבה נקייה בבית באופן שוטף, עם דגש על אזור האכלה, שולחנות, המטבח והשיש. אל תשאירו כלים ושאריות מזון בכיור, ודאגו לפנות את האשפה בזמן.
עכברים צריכים גם מים מעבר למזון, ולכן דאגו להסיר מקורות מים כמו ברזים דולפים, אזורים רטובים, דליפות במטבח ומאחורי מכשירים חשמליים.
בנוסף תוכלו לבדוק איזה צמח מרחיק עכברים, ולהשתמש בזה כנגדם. 

איך להוציא עכבר ממחבוא באמצעות אוכל? 

עכברים כאמור לא ממהרים לצאת ממקום המסתור שלהם, גם אם הפיתיון המועדף מחכה להם מעבר לפינה. במקום זה הם יישארו במקום המסתור, וימתינו בסבלנות עד שכל בני הבית ייעלמו מהסביבה. איך בכל זאת אפשר לפתות עכבר לצאת מהמחבוא?
בדקנו עם מדביר מוסמך שעוסק בתחום כבר עשרות שנים, והוא חלק איתנו טיפים נוספים.
השתמשו בסוגי המזונות שפירטנו בכתבה, ואם הם לא עובדים, נסו לגוון עם מזונות אחרים. אל תצפו שהעכבר יצא מיד, ודאגו לשמור על סביבה שקטה ורגועה. אם אתם יודעים שהעכבר נמצא במקום מסוים, בדקו איזה ריח מרחיק עכברים כדי להרחיק אותו מהמקום. אם כל הניסיונות לא הניבו תוצאות, הזמינו מדביר מוסמך לביצוע הדברת עכברים .
המדביר יסרוק את המקום וידע לאתר באופן מדויק את מקום המסתור, ישתמש בסוגי המלכודות השונים עם פיתיונות מפתים ומועילים. אם בכל זאת העכבר לא יצא מהמקום, המדביר יפזר את המלכודות במקומות אסטרטגיים, שיובילו ללכידה מוצלחת. 

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך