נתניהו לא מעל לחוק. אבל גם לא מתחתיו…

אני לא אצא לרחובות לצעוק בעד ראש הממשלה נתניהו, אבל קשה לי לשתוק נוכח כל אלה שיוצאים נגדו בשם החוק, ולא מאפשרים לו לקבל את זכויותיו על פי החוק. הגיע הזמן שהמשטרה והפרקליטות יבדקו את עצמם, כי אם יש הרגשה בציבור שהם לא נטולי עניין בפרשה, אז רק זה שווה בדיקה אמיתית
חכם סידי.

חוק זה חוק. אין ספק. כל אחד כפוף לחוק. אבל כל אחד זכאי גם לזכויות שיש בו. גם אם קוראים לו במקרה בנימין נתניהו. או ראש הממשלה אם נעשה כבוד. הבנתם?

לא, אני לא מקהל נאמניו העיוורים של בנימין נתניהו. אני גם לא נגדו. זה שיהיה ברור. אבל נמאס לי לשמוע את המוסר הכפול של כל "אבירי השלטון" למיניהם, שטוענים כי עליו להתפטר. הם טוענים כי הוא צריך להתפטר מיד מתפקידו כי יש נגדו כתבי אישום (שעל חלקם, נניח פרשת נוני מוזס, צריך להעמיד את כל הכנסת בעבר, בעתיד וכנראה בהווה על מערכת יחסים עם מו"לים ועיתונאים. נו באמת), כי ככה זה במדינת חוק. אהה כן? אז החוק הוא בסדר רק שמדובר בלנגח את נתניהו? מה עם החוק שעומד לצידו? אז זה כבר לא בסדר? זה לא חוקי? זה נקרא מוסר כפול. לא אצלי.

בואו נעשה סדר. בנימין נתניהו יכול להישאר בתפקידו כראש ממשלה עד פסק דין חלוט. דהיינו לא רק על כתב אישום, לא רק עד פסק דין וגזר דין, אלא גם לאחר ערעור של נתניהו. רק שזה יהיה חלוט. זה החוק. עד אז שבו בשקט. תנו לו לעבוד ותנו לו להוכיח את חפותו, או נכון יותר את אשמתו. כן, זה החוק2. אז אם אתם אבירי החוק, תהיו עד הסוף. אין חצי הריון. סורי.

אבל בסייפא של פרשת נתניהו, שלדעתי האשמות נגדו לא יחזיקו מים, אי אפשר להתעלם מההרגשה בציבור כי המשטרה והפרקליטות אינן מגיעות בידיים נקיות לכאורה (כי הרי אי אפשר להגיד מילה רעה עליכם). המשטרה ובעיקר הפרקליטות טוענים שהם פועלים כשורה ללא אינטרסים ולגופו של עניין ולא אדם (כאילו יש דבר כזה ללא אינטרסים), אבל זה מזכיר לי את הבדיחה הידועה על החמור.

הבדיחה הולכת ככה, אם אדם אחד אומר לך שאתה חמור תתעלם, אם שניים, תקנה אוכף… במילים אחרות הפרקליטות והמשטרה יכולות להתעלם, אבל עצם העבודה שהציבור חושב ככה, הגיע הזמן שיעשו בדק בית. המשטרה והפרקליטות יכולות בכח שלהן, ובמיוחד הפרקליטות לרדת לחייו של אדם. אני לא אומר שזה קורה כל הזמן, אבל זו עובדה. לא חסרים מקרים, ראו רק את מה שמפורסם על עדי התביעה נגד נתניהו, מתוך החקירות. ההרגשה בציבור היא שתופרים תיק לאיש. גם אם זה לא נכון, ויתכן שלא, שני הגופים האלה, הפרקליטות והמשטרה חייבים בדק בית רציני. הם גופים שאנחנו זקוקים להם, ואם ההרגשה שהם, שומרי החוק, שומרי הסף, אינם מתנהלים ביושר, לפחות ציבורית, הנה הנה אומר לכאורה, אז אתמול הם כבר היו צריכים להתחיל גם לראות אולי הם טועים. אבל הם לא יעשו את זה, כי הם בטוחים שהאמת אצלם. חלקם אפילו איבדו את קשר לציבור בגלל שיכרון הכח. רק אומר. תעשו עם זה מה שבא לכם.

כל מי שהזדקק לשירותי המשטרה או בתי המשפט נתקל לא פעם בזלזול או אפילו יחס גרוע מכך. בבתי המשפט מתייחסים לפעמים בצורה כזו שאנשים מעדיפים לא לבוא יותר בשערי המקום. גם המשטרה. תשאלו את עצמכם כמה פעמים קיבלתם יחס לא ראוי משוטרים (נכון, לא כולם, אבל לא גם מעט). זה חייב להשתנות. כמו שאמרתי אסור שלא תהיה משטרה ובתי משפט. אסור. תהיה פה אנרכיה. רק מה שאני מבקש זה תתקנו את המצריך תיקון. ואוהו כמה יש לתקן…

יכול להיות שנתניהו אשם. יכול להיות. אבל אני לצערי כבר לא ילד, למרות שנראה נהדר לגילי, וראיתי מקרים רבים בהם אנשי ציבור עשו דבר אחד או שניים שלא על פי החוק, חלקם אפילו לא הגיע לידי כתב אישום. יש הרגשה בקרב רוב העם, תתפלאו רוב העם, לא זה שיושב בתחנות הטלוויזיה או שיוצא לצעוק ברחובות נגד נתניהו, או תולש את תמונתו מגן ילדים (אישה חצופה שהייתה צריכה להיחקר על השחתה והסתה), שרודפים את בנימין נתניהו. יש הרגשה כאילו קודם ירו את החץ ואח"כ סימנו במשטרה ובפרקליטות את המטרה. ואני שוב אומר, אני לא מנאמני האיש. אבל קשה לראות את זה ולשתוק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך