חיווי אשראי שלילי אחרי פשיטת רגל לצורך משכנתא

כאשר עוברים פשיטת רגל ורוצים לקחת משכנתא, הבעיה הגדולה ביותר היא חיווי האשראי השלילי שקיים אצלכם במערכת. חיווי אשראי שלילי זה המעצור הגדול ביותר בדרך לקבלת משכנתא אחרי פשיטת רגל. שמי מרטין ואני מטפל כבר 10 שנים במשכנתאות אחרי פשיטת רגל

שתי בעיות שקורות אחרי פשיטת רגל:

הבעיה הראשונה היא שכל הבעיות שקשורות לפשיטת הרגל, כמו עיקולים, הוצאות לפועל, פיגורים בהלוואות, מחיקות חוב, הסדרי חוב וכן הלאה, לוקח לפחות שלוש שנים מרגע קבלת ההפטר עד שהם נמחקים. כלומר, נניח שקיבלתם הפטר היום- זה אומר שעוד שלוש שנים מהיום, חיווי האשראי שלכם יהיה שלילי בגלל כל הדברים.

הבעיה הגדולה יותר היא שדברים כמו עיקולים, הוצאות לפועל, חובות שנמחקו, הסדרי חוב וכל השאר נשארים ברישומים של הבנקים עוד הרבה מאוד שנים אחרי שהחיווי אשראי שלכם כבר הסתדר. כלומר, אתם יכולים לבוא לבנק אחרי שעברו שבע שנים מרגע קבלת ההפטר- אך בבנקים, כל הדברים האלו מופיעים כאילו לא נמחקו מעולם.

למעשה בכל הבנקים, קיימות מערכות פנימיות שאמורות לעקוף את מערכת חיווי אשראי ולמנוע מהבנקים "ליפול" ולתת משכנתא לפושט רגל לשעבר. חשוב להבין את זה, הרבה פעמים אנשים מספרים לי שעברו כבר 10 שנים מהרגע שעברו פשיטת רגל וקיבלו הפטר, אבל עדיין הבנקים לא רוצים לתת להם משכנתא בשום פנים ואופן. אז הדבר הזה קורה בגלל המערכות הפנימיות של הבנקים.

חובות שלא נמחקו מדוח נתוני האשראי:

הבעיה השנייה שנפוצה מאוד אצל אנשים אחרי פשיטת רגל היא חובות שלא נמחקו בפועל בבנקים. כלומר, היה הפטר והכסף הועבר. למעשה לא חייבים לבנק הזה כלום יותר, אבל הבנק במקרה או לא, לא מוחק את החוב מהספרים שלו.

מה שזה גורם הוא שלא משנה כמה זמן יעבור מקבלת ההפטר, זה כאילו שהחוב לא נסגר ואתם ממשיכים להיות בחוב. מן הסתם זה אומר שהBDI שלכם ימשיך להיות שלילי גם עוד 10 שנים. אם עברתם פשיטת רגל, שימו לב היטב שעורך הדין שלכם דאג לסגור את כל החובות ולוודא כמה פעמים שהכול נמחק בפועל.

איזה בנקים נשרפו?

בהנחה שטיפלנו בשני הסעיפים הראשונים ואנחנו יכולים להתקדם לכיוון המשכנתא, הדבר הבא שאנחנו רוצים לדעת זה איזה בנקים נשרפו בפשיטת הרגל או בדרך לשם. כלומר, כל הבנקים שהיו איתם בעיות, מחיקות חוב, הסדרי חוב, בעיות עם הלוואות, בעיות עם משכנתאות ושאר הדברים. כל הבנקים האלו- הם שרופים בשבילנו ולא נוכל לקבל בהם משכנתא.

כלומר, מעבר לעובדה שיש לנו חיווי אשראי שלילי ( BDI ) גם ישנם בנקים שהם בכלל לא אפשרות. אנחנו נצטרך להסתדר עם הבנקים המעטים שנשארו אחרי פשיטת רגל ועדיין מוכנים לתת משכנתא לאנשים עם חיווי אשראי שלילי. בדרך כלל כאשר בודקים מה הבנקים שאכן אופציונליים בשבילנו אחרי פשיטת רגל, מבינים שזה לא באמת הרבה בנקים.

למעשה אנחנו צריכים להבין מה בדיוק הבנקים שנשארו לנו, לאחר מכן לעשות את כל הפעולות הנדרשות כדי להפחית את נזקי החיווי השלילי ואז להתחיל לצאת לדרך. אין טעם להתחיל לעשות פעולות לקראת קבלת המשכנתא, לפני שעושים את כל הפעולות הנדרשות.

מי אתם היום לעומת מי שהייתם?

עברנו את כל המכשולים בדרך והדבר האחרון שאנחנו צריכים לדעת זה מה המצב היום? נכון הייתה פשיטת רגל בעבר, אבל מה קורה היום?

במילים אחרות, האם היום לעומת העבר אתם כן יציבים מספיק כדי לקחת משכנתא? במילים אחרות: האם המשכורת שלכם מופקדת בצורה מסודרת בחשבון? האם אתם עובדים באותו מקום מספיק זמן כדי להגיד שיש לכם יציבות תעסוקתית? האם אתם לא חורגים ממסגרת האשראי שלכם? האם הלוואות שיש לכם משולמות בזמן? במילים אחרות, האם ניתן להגדיר שאתם לקוחות יציבים? האם במילים אחרות- הייתם נותנים לעצמכם משכנתא?

מי אני בעצם?

שמי מרטין בוקסדורף ואני עוסק בהשגת משכנתאות לאנשים שעברו פשיטת רגל, כבר עשר שנים. מדי יום אני נלחם מול הבנקים כדי להתגבר על פשיטות רגל של אנשים ולהשיג משכנתאות. אם גם אתם צריכים משכנתא אחרי פשיטת רגל, אני האיש שלכם!

מרטין בוקסדורף- 0508116397 או Maratbok@gmail.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך