"אלוהים שלי, אנא ממך , סלח לי על חטאיי" – כותבים לאלוהים

מאות מכתבים שנשלחו לאלוהים מכל רחבי העולם הוטמנו לקראת ראש השנה בכותל המערבי. רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ ומנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין הטמינו את המכתבים בין אבני הכותל
צילום: דוברות הדואר

"אלוהים שלי, אנא ממך , סלח לי על חטאיי ואבטיח להיות נאמן לבת זוגי", כותב בריאן מארה"ב. "בורא עולם, עזור לי כדי שאבא שלי יבין את היתרונות בגידול כלב, שיכול לאחד את המשפחה. אני מבטיח בתמורה לפתח שליטה עצמית, ללמוד טוב יותר ולקבל החלטות טובות יותר", כותבת ג'ואן מקנדה.

"אלי היקר, אני מבקש ממך לעזור לי לחזור לעבר ולמנוע את רצח הנשיא קנדי, מרטין לותר קינג ויצחק רבין ועוד רבים אחרים", כותבת ג'ני מאוסטרליה.

"היושב במרומים, אני מבקשת ממך לסייע לנכדי להחלים. גילו לו כתם עם גרורות בריאה ולא יודעים בוודאות אם זה סרטני. רק לפני שישה חודשים הסירו מרגלו גידול סרטני מרגלו. אנא שמור עליו וברך אותו בבריאות. בתך, סופיה" מרוסיה.

"הקדוש ברוך הוא, ראה ההסכם שהכנתי ביני לבינך. אני מבקש להיות שותף איתך בהגרלת הלוטו באיטליה שהסכום בה 130 מיליון יורו. 90% מהזכייה שלך ואני אקח רק 10% מהזכייה בסך 13 מיליון יורו מתוך הסכום הזה אפריש חומש כדי לחלק לעניים ולנזקקים. מבנק האוהב", כתב אנונימי מאיטליה.

מכתבים אלו הם כמה מתוך מאות מכתבים מרגשים שמגיעים מדי שנה לחברת דואר ישראל ונשמרים במחלקת האבדות והמציאות של החברה. המכתבים מגיעים מישראל וממדינות רבות מכל העולם ביניהן: ארה"ב, בריטניה, צרפת, רוסיה, גרמניה, סקוטלנד, ניו זילנד, הונג קונג, ועוד. חלק מהמכתבים ארוכים ורווי דמעות, וחלקם פתקים קצרים ותמציתיים, המבקשים מאלוהים בריאות, פרנסה טובה, זיווג הולם, שלום בית ואפילו גירושין הוגנים.

רגע לפני פרוס השנה החדשה ויום הכיפורים, הגיע מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין לרחבת הכותל המערבי ומסר לרב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ תיבה אדומה מלאת מאות מכתבים לאלוקים על מנת להטמין אותם בין אבני הכותל ולהתפלל עבור שולחיהן שהתפלל על הפונים ובירכם.

דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל: "מדי שנה עושים את דרכם מאות מכתבים הנושאות את המען אלוהים, ישו, וגם הכותל המערבי, קיר הדמעות ועוד, בעיקר לקראת ראש השנה העברי והלועזי. כל פתק וכל מכתב מגלם בתוכו חיים שלמים של אנשים שפונים לאלוהים עם מצוקותיהם, בקשותיהם ומילות התודה ועוד.

בדרך כלל מדובר באנשים שחשים מצוקה ומבקשים דברים כמו בריאות, פרנסה טובה, החלמה ממחלות, אהבה והתמודדות עם חטאים שונים". חברת דואר ישראל מטפלת במכתבים אלו בחרדת קודש ובכבוד הראוי, ומדי שנה לפני ראש השנה, אנו מטמינים יחד עם רב הכותל את המכתבים בין קירות הכותל. אני נרגש לעשות זאת גם השנה ומייחל להתגשמות כל הבקשות."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך