צפו: נחשף החלק של אלתא ב"כרמל" רכב הקרב החדש של צה"ל

מפא"ת במשרד הביטחון חושף היום את תכנית "כרמל" - תכנית מהפכנית לפיתוח הרק"ם העתידי של צה"ל - חברת אלתא האשדודית פיתחה כמה מהמערכות החדישות שמשולבות בתוכו
צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

"הבאנו טכנולוגיות פורצות דרך", אמר ראש מו"פ במפא"ת, תא"ל יניב רותם, "המתבססות על בינה מלאכותית, היתוך סנסורים ויכולת אוטונומיה לרק"ם. בעזרת הטכנולוגיה הזאת, שהצלחנו לייצר עם שלוש התעשיות הביטחוניות הגדולות: התעשייה האווירית, רפאל ואלביט מערכות, הצלחנו להוכיח שניתן לתפעל רק"מ עתידי ע"י שני חיילים בלבד, בתוך תא סגור – מה שאנחנו מכנים "מדפים סגורים" ולמעשה לבצע את כל המשימות של הרק"ם, גם נהיגה אוטונומית וגם את הפעלת כלל המשימות באמצעות שני לוחמים בלבד".

"בחודש האחרון השלמנו את כל הניסויים", מחדד ראש מו"פ, "והיום, ביצענו הדגמה מאוד מוצלחת. כל התעשיות הצליחו. אנחנו מהמובילים בעולם בתחום הזה ואנחנו לקראת עידן חדש. אנצל את ההזדמנות לומר שהתעשיות הביטחוניות, פעם אחר פעם, מראות יכולת לפצח כל אתגר שאנחנו שמים בפניהן".

"השלמנו היום תהליך ארוך", פתח את דבריו קצין שיריון ראשי, תא"ל גיא חסון, "בו בשיתוף של חיל השריון וזרוע היבשה, איפיינו את הצרכים המבצעיים שלנו בשדה הקרב העתידי. כחלק מהאיפיון הזה הוצגו היום פלטפורמות, שמביאות לידי ביטוי טכנולוגיות מהמתקדמות ביותר שיש, המעצימות את הקטלניות של צוות הקרב היבשתי – גם בעתיד הנראה לעין וגם בעתיד הרחוק".

"בתוך כך אני רוצה לומר מספר דברים: ראשית, ההזדמנות הגדולה שיש לנו לנגוע בטכנולוגיות, שעוד רגע מגיעות, היא הזדמנות אדירה לחיל השריון, גם כדי להכניס את הטכנולוגיות המתקדמות לטנקים המודרניים שלנו – טנק 4 ברק שייצא מפס היצור כבר ב-3 שנים הקרובות, אבל גם היכולת להתבונן בטכנולוגיות האלו ולראות לאן אנחנו מכוונים את כלי הרק"מ עתידים".

"הדבר השני זה האנשים", משתף תא"ל חסון "פגשנו פה אנשים צעירים מאוד שהפעילו את הכלים וזיהינו אינטואיציה גבוהה מאוד אצל החבר'ה הצעירים להפעיל מערכות מאוד מאוד מתקדמות, זאת בתנאי שהמערכות בעלות יכולות אוטונומיות גבוהות מאוד ובינה מלאכותית כזו או אחרת".

"ברור לנו שגם האדם יצטרך להשתנות", מסכם קצין שריון ראשי, "אומנם טבע המלחמה לא ישתנה והחיכוך ביבשה ימשיך להיות חיכוך משמעותי והלוחם ביבשה יתמודד עם הרבה מאוד אי ודאות, עם לחץ ועם אומץ לב ובכל זאת האדם יצטרך להשתנות – יצטרך להיות אדם שיותר מבין במערכות, מגדיר מערכות ואולי קצת פחות מפעיל מערכות. מבחינת חיל השריון זו הזדמנות אדירה לקפוץ לרגע, לפעמים 5 ואולי 10 שנים קדימה כדי לנסות ולדמיין איך אנחנו רואים את עצמנו בעשור, ואולי בשני עשורים הקרובים."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך