יוסי כנפו מאשדוד: איש שהוא קבוצה

יוסי כנפו הוא תופעה. כנפו בן ה-59 חלם שתהיה לו קבוצה, לכן הקים את בית"ר אשדוד. הוא הבעלים, היו"ר, המאמן, האפסנאי, הנהג ואפילו הדובר. כנפו שכבר 3 עונות בליגה ג' מאז הוקמה הקבוצה מבטיח השנה: "אני עולה ליגה. אני לא יצהיר, אבל בניתי קבוצה לעלות". אגב כמו במערכון גם כאן נשרף המועדון...כנפו שיפץ אותו. והוא גם הקים בית כנסת.

על יוסי כנפו לכתוב לא מספיק עמוד. האיש המיוחד הזה יכול למלא בסיפורים ספר שלם. על הזכייה בטוטו, על הכסף שחלקו כבר לא בידיים שלו, על החלום שלו להקים קבוצת כדורגל, על בית הכנסת שהקים, על המועדון שנשרף לו ועוד ועוד. וזה רק קצה הקרחון. אבל יוסי כנפו הוא בעיקר בית"ר אשדוד. לא, אין פה טעות הוא איש שהוא קבוצה. הוא הבעלים, הוא היו"ר, הוא המאמן, הוא האפסנאי, הוא עושה כביסה, הוא גם תולה אותה, והוא הדובר של הקבוצה, אפילו השיפוצניק שלה. מדהים.

"תמיד חלמתי להקים קבוצת כדורגל. כל הקבוצות האחרות בעיר היו כבר תפוסות אז הקמתי את בית"ר אשדוד. אני איש הפועל אשדוד אבל הייתה כבר הפועל אשדוד, אז החלטתי להקים את בית"ר כי זה מה שהיה פנוי".

כנפו, אדם דתי, גם קיבל עזרה מהאל. טופס טוטו מוצלח גלגל אליו כמה מיליונים לא רעים. חלק מזה כבר לא אצלו (לא נכנס לזה לבקשתו), אבל הוא יכול היה לאפשר לעצמו להקים קבוצה. לפני 4 עונות הוא הקים קבוצה בליגה ג' מרכז ומאז הוא שם איתה באותה ליגה.

"אני לא יכול להגיד הכל, אבל היה חוסר מזל ויותר מזה בקבוצה. הייתי צריך כבר לעלות. ליגה. אבל אני מאמין שהשנה נעשה את זה. הבאתי את מלך שערי ליגה ג' ליאור סויסה , שלו יש 52 שערים, סגרתי את הסגל לעונה הבאה, ואני מאמין שנעשה את זה. אני לארוצה להצהיר, אבל בניתי קבוצה לעלות ליגה השנה".

כנפו עם ניר איבגי המאמן וליאור סוויסה, מלך שערי ליגה ג'

יוסי כנפו כמו שאמרנו הוא הכל. לאחרונה נשרף המועדון כמו במערכון של הגשש…וכנפו שיפץ אותה: "נשרף המזגן ופרצה שריפה".  הוא אפילו רכש מיניבוס מיוחד לקבוצה והוא…הנהג. נכון מאוד. כנפו: "האוטובוס כבר החזיר את ההשקעה. נסיעות זה 30 אלף בכל שנה. אז ככה שהמינבוס חוסך לי". מה יהיה אם יעלו ליגה והוא יצטרך לשחק בשבת? לכנפו תשובה מוכנה: "לא אחלל שבת. אנחנו קובצה דתית נשחק בשישי. המיניבוס כל השבוע לא זז. אני לא מתפרנס מזה. זה רק לנסיעות". קנה אוטובוס והוא יושב בחניה 6 ימים מתוך 7.

כנפו, שמות אהובה מאוד בעיר, הוא איש שלא שומר על הלשון. לפעמים אנחנו צריכים להרגיע אותו. לא צריך לעודד אוות לספר סיפורים הנה אחד מהם. "באחד המשחקים המאמן שלי עשה מלא טעויות. אז שלחתי אותו באמצע המשחק הביתה ואני החלפתי אותו". לכנפו תעודת מדריך, אותה סיים בשנה שעברה בגיל 58, והוא טוען שהוא מבין לא פחות מאחרים בכדורגל: "הייתי מאמן 15 משחקים והשגתי 11 ניצחונות ו-4 תיקו וכמעט עליתי".

אגב אולי השנה יהיה לו מזל, גם מהיושב במרומים. למי שלא יודע כנפו גם הקים בית כנסת. הוא קיבל מקלט ברחוב יוספטל ומימן מכספו בית כנסת. כנפו: "יוסי כנפו עוסק לא רק בכדורגל, גם במעשים טובים אחירם. כל מי שצריך עזרה אני לרשותו"

הוא הביא כמאמן את ניר איבגי, אח של השוער אבי איבגי. כמה מחזורים יישאר איבגי, לטענת כנפו עד לסוך העונה. את זה נצטרך לחכות ולראות, אבל נראה שאיבגי וכנפו בנו קבוצה לא רעה השנה. השאלה היא האם בית"ר אשדוד מליגה ג' מחוז מרכז תעשה היסטוריה. סליחה, אם יוסי כנפו איש שהוא קובצה יעשה היסטוריה. חשוב לדייק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך