מ.ס אשדוד יצאה למחנה עם סגל נוצץ. עכשיו צריך לחבר

מ.ס אשדוד יצאה בשני למחנה אימונים בסלובניה. יום לפני כן היא חיזקה עצמה בבלם זר. הקבוצה שחיפשה בלם להשלמת הסגל הביאה את בלם נבחרת אוגנדה, טימותי אוואני.למחנה הגיע בלם נוסף מקמרון, ג'ירום גיהואטה. אשדוד יוצאת עם סגל נוצץ, ובעיקר חולייה קדמית חזקה ולא רק, בוודאי יחסית לעונה שעברה. יוצאת עם שחקנים כמו רועי גורדנה, שובל גוזלן, שגיב יחזקאל, שלומי אזולאי, יעקב בריהון ורוב הסגל הישראלי הבכיר מהעונה שעברה ועוד 4 שחקנים זרים כולם מאפריקה. הציפיות בהתאם והצוות המקצועי צריך לחבר את הכל במחנה ובעונה כולה. המשחק הרשמי הראשון של אשדוד בגביע הטוטו יהיה ב-30.7 מול הפועל ת"א ויואב ג'ראפי.

מועדון ספורט אשדוד העלתה את רמת הציפיות ממנה. הקבוצה שנבנתה השנה ויצאה ביום שני למחנה האימונים בסלובניה, היא קבוצה שמראש מצפים ממנה לאמצע הטבלה לפחות. אולי אנחנו נשמעים כאילו אנחנו מגזימים, אבל בהחלט מדובר בקבוצה שעל הנייר שונה מהעונה שעברה ויכולה להגיע בעונה טובה, להיאבק על מקום גם בפלייאוף העליון. פחות לא להגיע למאבקי תחתית.

25 שחקנים יצאו למחנה. הקבוצה יוצאת עם שמות כמו רועי גורדנה, שלומי אזולאי, יעקב בריהון, שובל גוזלן, שגיב יחזקאל. לזה תוסיפו שמות כמו דין דוד, ניר ברדע, טום בן זקן (שיחלים מפציעה), בנצי מושל, ליאונרדו אווסו, גיל כהן, רועי משפתי ועוד. המדובר ללא ספק בסגל טוב יותר מהעונה שעברה. לזה תוסיפו 4 זרים כולם מאפריקה, 3 מגאנה ואחד מאוגנדה והנה לכם סגל לא רע בכלל, שלא לומר טוב.

לפני המחנה במשחק האימון מול הפועל פ"ת, וגם במשחק מול בית"ר ירושלים, ובכל ההכנה מה-1 ביולי, היה ברור שצריך בלם. כולם דיברו על בלם שיגיע למחנה, אבל אשדוד הפתיעה יום לפני המחנה כשהחתימה על פניו בלם מוכח, שזה עתה שיחק באליפות אפריקה. אשדוד  החתימה ל-4 שנים את טימותי אוואני, אחרי שנרכש מקבוצת KCCA באוגנדה. אוואני טרם הצטרף  למחנה האימונים בסלובניה. חרף גילו הצעיר, אוואני משחק בנבחרת אוגנדה מ-2016. הוא היה חלק מהסגל של נבחרתו באליפות אפריקה ואחרי שתי הופעות כמחליף בשני המשחקים האחרונים, פתח בשני המשחקים הבאים: נגד מצרים בשלב הבתים ומול סנגל בשמינית הגמר.

אשדוד הייתה צריכה בלם לצידו של ניר ברדע ולמחנה הגיע בלם נוסף. ג'רום גיהואטה בלם מקמרון הגיע להיבחן, אבל ייתכן שיגיעו עוד למחנה. גורם בקבוצה שמכיר את השחקן אמר כי מדובר בבלם מהיר, עם ניתור מצוין ולמעשה עדיין לא התגלה וטרם יצא מארצו וכי אשדוד עשתה עסקה מצוינת. את זה צריך לחכות לראות, אבל העובדה שהקבוצה יצאה עם בלם כבר עתה ולא כמו בעונה שעברה, שהיא חזרה מהמחנה בלי בלם, כבר מלמדת על קו אחר. אם אשדוד תצליח עם הזרים, או אפילו עם חלקם, מדובר בקבוצה שלא תגיע למצב של הישארות בליגה במחזור האחרון. זה אפשר להגיד בלי להסתכן. לפחות ככה מצפים.

מתחברים חברתית.

מי שצריך לחבר את כולם הוא רוני אוואט המאמן. אוואט ומשה אוחיון עוזרו צריכים לחבר שחקנים שלא שיחקו בחלקם יחד. ברור פחות או יותר איך יראה, בשלב הזה לפחות, הרכב הקבוצה וכל מה שצריכים זה לחבר ביניהם. מטלה לא פשוטה. כי מדובר בכמה שחקנים שמגיעים עם רקורד מוכח. זה טוב מאוד, אבל מנגד זה גם הרבה אמוציות ולפעמים גם אגו ותפקיד המאמן הוא לדעת לשמור על האיזון. תפקיד חשוב מאוד בעיניי יש לקפטן טום בן זקן. הוא יהיה בגדר השחקן הבכיר ביותר והוא יכול מניסיון להפוך את חדר ההלבשה לאחראי יותר ומחויב יותר. גם רועי ורדנה הוא כזה ויחד הם חשובים במארג של הקבוצה. מהיכרות עם טום הוא יודע לעשות את זה. ראינו כמה חשיבות הייתה לחזרתו לחדר ההלבשה גם שלא שיחק, בתום העונה שעברה, כשחזר מלונדון לאחר ניתוח לקבוצה.

דבר אחד שכרגע נראה בולט הוא החלק הקדמי של הקבוצה. אם התרגלנו לראות את אשדוד לא כובשת יותר מידי שערים בכל עונה, הרי שהשנה זה אמור להשתנות עם השמות שהגיעו בחלק הקדמי. אין בזה ביטחון, אבל זה בהחלט נראה ככה. במשחק האימון מול פ"ת כששיחקו רק חלק מהשחקנים החדשים, לא כולל בריהון ואזולאי, אשדוד חיפשה כל הזמן את השער. זו בשורה חדשה ומרעננת. עכשיו זה צריך רק להתחבר.

צריכים לחבר. אוואט ואוחיון

בלי לקחת סיכונים גדולים מידי נראה כי כבר עתה ההרכב של הקבוצה יהיה עם משפתי בשער, בהגנה מושל כמגן ימני עד חזרת בן זקן ואז מושל יהיה שחקן לגיטימי בחוליית הקישור או ההתקפה (שחקן שיכול לשחק בכל מקום), ברדע ואוואני, אלא אם כן יגיע עוד בלם ואז תהיה תחרות על ההרכב, למרות שברדע הוכיח את עצמו. כמגן שמאלי יישחק ככל הנראה יישחקו גיל כהן או המגן הגנאי מונטרי קמהאני. בקישור יהיה צפוף מאוד, ליאונרד אווסו שאמור לפתוח, לידו גורדנה, שלומי אזולאי בין הקישור להתקפה, בכנפיים שגיב יחזקאל משמאל ויעקב בריהון בימין ובחוד שובל גוזלן, כשעוד שחקנים מתדפקים על ההרכב, כמו דין דוד, סמואל אלאבי הזר הגנאי הנוסף, אליאור משעלי שחזר מהשאלה ועוד. העניין הוא שהפעם יש כמה וכמה שחקנים שיכולים לשחק על כל משבצת וזה טוב לקבוצה. אם כי אני בעד הרכב שרץ זמן רב יחד. הוא מכיר את עצמו יותר.

רכש נוצץ. אזולאי.

העובדה שכבר עתה די ברור כיצד יראה ההרכב עם שינוי אחד או שניים, מראה על יציבות. זה דבר חשוב מאוד לקבוצה כמו מ.ס אשדוד. יציבות. רק שהפעם בנוסף ליציבות יש גם שחקנים שכל אחד יכול לתת תפוקה במשחק נתון ולעשות את ההבדל. זה למעשה הסיפור של אשדוד העונה. עכשיו נותר רק…שיתחבר הכל. הניסוי הראשון יהיה ב-30.7 בגביע הטוטו מול הפועל ת"א ויואב ג'ראפי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך