בתמ"א 38 ניתן למצוא גם בנייני בוטיק באשדוד

ברחבי העיר הולכים וצצים פרויקטים רבים של תמ"א 38, במסגרתם מחזקים בניינים ישנים ומוסיפים להם ממ"ד, מעלית ומרפסת, בעוד רובם של הפרויקטים נמצא ברובעים הישנים ובשכונות הוותיקות, בימים אלו בולטים שני פרויקטים, שהופכים לבנייני בוטיק יוקרתיים, פרי יצירתה של אורית אבו

בשקט-בשקט והרחק מאור הזרקורים, החליטה אורית אבו, לצאת לדרך עצמאית. כמי שגדלה בבית של אנשי בניין, וצברה קרוב ל-20 שנות ניסיון בענף הנדל"ן, ידעה אורית לקחת את היתרונות האלה, להוסיף להם מגע נשי והרי לכם נוסחה מנצחת לפרויקטים מיוחדים.
כשאנו אומרים מיוחדים, אנחנו מתכוונים בעיקר לשני פרויקטים ייחודיים ויוקרתיים, אפשר לקרוא להם בנייני בוטיק של ממש, דבר שלא כל כך מסתדר בהתחלה, כשמדברים על תמ"א 38, אבל כשבאים לבחון את הפרויקטים, באמת שקשה להישאר אדישים.

אורית אבו, הפועלת תחת חברת "נועה" החליטה להיכנס לתחום ההתחדשות העירונית לפני כשנתיים ובחרה להתמקד בתחום של תמ"א 38. בזמן זה כבר הספיקה להשלים שני פרוייקטים, באזור ח' ובאזור ד', וכעת היא עובדת על מספר בניינים חדשים. אנחנו בחרנו להתמקד בשני פרוייקטים שהם באמת חריגים בנוף הזה של תמ"א 38. כי אם שינוי של ממש והפיכת בניינים בני 30 שנה ויותר לבנייני בוטיק יוקרתיים עם מפרט איכותי ביותר עם סטנדרטים מהגבוהים שניתן למצוא בשוק

רחוב הדולפין. הדמיה
רחוב הדולפין. הדמיה

.

רחוב הדולפין
בסביבת מגורים שקטה בקרבת הים ברובע ד', כשמתחתיו פרושות רק וילות, יתנשא לו בניין קטן בן 6 קומות בו יהיו 11 משפחות בלבד, שכל דירה בו היא הצגה בפני עצמה. בכניסה לבניין עצמו תמצאו כמובן לובי מפואר ומרשים ומעלית חדשנית תיקח אתכם לדירה שתשאיר אתכם פעורי פה. זה מתחיל מגודל הדירה המרשים, כ-170 מ"ר לדירות 5 חדרים, עם מרפסת שמש בת 13 מ"ר ממנה נשקף הים התיכון במלוא הדרו, ריצוף גרניט פורצלן יפהפה בכל שטח הדירה, שיש קיסר, הכנה למזגן מיני מרכזי ודלתות פנים מעוצבות. בכל הדירות תיהנו מתקרות גבוהות במיוחד.

רחוב האשכול
לא רחוק משם, ברחוב האשכול שבחלקו המערבי של רובע א', סמוך למלון "ווסט" וגן אלישבע, הולך ונבנה פרויקט בוטיק יוקרתי נוסף מבית "נועה" של אורית אבו. שלושה בניינים צמודים, שאחרי שיעברו את החידוש, לא יהיו דומים כלל לאיך שהם נראים היום. בבניין, שרובו יאוכלס בדירות 4 חדרים רחבות ידיים בגודל של כ-144 מ"ר לדירה, ייהנו כל הדיירים ממרפסות שמש ענקיות בגודל של 22 מ"ר, מה שיאפשר להם ליהנות בצורה מקסימלית מהנוף המרהיב של הים שישתרע מדרום ומצפון. גם פרויקט זה ייהנה מסטנדרטי הבנייה הגבוהים ביותר ויכלול ריצוף גרניט פורצלן, שיש קיסר, דלתות מעוצבות והכנה למיני מרכזי, כשהלובי יהיה מפואר ביותר וירמז על אקסלוסיביות הדירות שמעליו.

abu3

מי שמכיר את אורית אבו יודע כי היא לא מכירה את המושגים "ממוצע" או "רגיל", והסטנדרטים שלה תמיד נחשבו לגבוהים במיוחד. כך גם בבחירת המיקומים לפרויקטים שלה וכמובן ברמת הבנייה והגימור של הדירות החדשות וגם המשופצות. "מהניסיון העשיר שצברתי מעבודתי במשך השנים, אני יודעת כי עליי לתת לדיירים את האיכות המקסימלית גם בבנייה וגם בעיצוב", מספרת אורית אבו.

אז החלטת ללכת לנישה של תמ"א 38.
"זה יצא כך כי באשדוד כבר כמעט ואין עתודות קרקע לבנייה חדשה, ורוב השוק מתמקד בפרויקטים של התחדשות עירונית. כרגע יש לי מספר פרויקטים של תמ"א 38, אך אני לא פוסלת להיכנס גם לדברים גדולים יותר, של פינוי בינוי למשל. אני חושבת שלקחת בניין ישן עם יסודות חלשים, לחזק אותו, להשקיע בו ולגרום לו להיראות יפה יותר מפרויקט חדש, מאתגר אותי יותר מלבנות פרויקט מאפס".

ובכוונה הלכת למיקומים שנחשבים יקרים יותר?
"לא, בנדל"ן המיקום הוא זה שקובע את ערך הדירות ואני מעורבת גם בפרויקטים אחרים, אבל אני עדיין לא מתפשרת על איכות הבנייה או הגימורים, אלא רק המיקום עצמו הוא שמשתנה".

ובכל זאת, מדברים על התחדשות עירונית גם כפתרון דיור לזוגות צעירים.
"אמנם שני הפרויקטים בדולפין ואשכול הם באמת ממותגים כיוקרתיים יותר, ברובע ח' מכרנו דירות להרבה זוגות צעירים ובקרוב מאד אני מתחילה פרויקט נוסף ברח' זלמן ארן, שגם בו ישווקו דירות מדהימות במחירים מאד אטרקטיביים כך ששווה לעקוב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך