שיפוץ בניין

המהלך של שיפוץ בניין נשמע כמו מהלך נרחב ויקר, ובמקרים רבים זהו אכן המקרה. יחד עם זאת, יש בידיכם האפשרות ליצור לעצמכם תוספת ערך משמעותית, הן בהיבט הפונקציונלי שימושי במערכות הבניין והן בהיבט העיצובי אטמוספרי של הבניין, בעלות נמוכה יחסית לכל דירה בבניין. מהם הפרמטרים שמשפיעים על העלות הכוללת ועל העלות לכל דירה? על כך בשורות הבאות.

מה כולל המהלך של שיפוץ בניין?

בשלב הזה, כל מה שאתם יודעים הוא שאתם רוצים לשפץ את הבניין שלכם מומלץ שתבחרו בחברה מקצועית המתמחה בשיפוץ בניינים כמו קבוצת עידן . יש ביניכם, הדיירים, הסכמה עקרונית על כך שצריך לשפץ את הבניין אם כי לא ברור עדיין מה צריך להיות עומק השיפוץ ואילו חלקים הוא צריך לכלול. השיפוץ הבסיסי ביותר הוא בדרך כלל שיפוץ לובי, שנועד להעניק לכניסה לבניין מראה חדש, עיצוב חדש ואווירה חדשה. שיפוץ נרחב יותר יהיה שיפוץ של כל השטחים המשותפים בבניין, לרבות שטח הגינה, הגג, מערכות משותפות כמו הסקה מרכזית, אינטרקום, תיבות דואר, לובי, חדר מדרגות, מעלית וכן הלאה. השיפוץ המקיף ביותר הוא שיפוץ יסודי של השטח המשותף בבניין בנוסף לשיפוץ של כל אחת מהדירות, בשוק חברות בניה המתמחות בתחום שיפוץ בניינים המלוות את הדיירים לכל אורך התהליך, קבוצת עידן שיפוץ בניין הנה חברה המתמחה בשיפוץ בניינים משותפים.

כיצד מושפעות העלויות מעומק המהלך?

כאשר מדובר בשיפוץ הכולל בתוכו רק את השטחים המשותפים בבניין, יכולה עלות השיפוץ להיות מאוד שולית ומינורית עבור כל דירה בבניין. כך למשל, כאשר מחליטים על פרויקט לעיצוב לובי הכניסה, חדר המדרגות, עיצוב הגינה ואיטום הגג, יכולה העלות הכוללת להגיע לעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים, אך כאשר מחלקים את הסכום בין הדיירים, חלק העלות שבו צריך לשאת כל דייר הוא שולי למדי ביחס לעלות הפרויקט כולו.

כאשר הפרויקט של שיפוץ בניין לא נגמר רק בשטח המשותף, אלא גם בדירות הפרטיות, או אז יכולה העלות להיות דרמטית עבור כל דירה, כשכל דירה תצטרך לממן גם את חלקה בשיפוץ השטח המשותף וגם את כל עלויות השיפוץ לדירה עצמה. ואכן, במרבית המקרים בהם ישנו רצון לבצע שיפוץ בניין בבניינים משותפים, חילוקי הדעות מתגלעים בדרך כלל סביב הקו הזה שעובר בין שיפוץ השטח המשותף ובין הכללת הדירות בתהליך השיפוץ.

אפשר להשתתף בחלק מהשיפוץ

הבשורה הטובה היא שגם קל מאוד לפתור סכסוכים שמתפתחים סביב נושא ספציפי זה. ניתן לחלק את הפרויקט לשניים, החלק של שיפוץ השטח המשותף ובו תתחלקנה העלויות בין כל הדיירים בצורה שווה, והחלק של שיפוץ הדירות הפרטיות, בו יוכלו לקחת חלק אך ורק הדירות שתהיינה מעוניינות בכך. מן הסתם, האינטרס הוא שכמה שיותר דירות תבחרנה באפשרות זו באופן שיאפשר להגדיל את כוח המיקוח מול הקבלן, אך לזה אפשר להתייחס כבר כאקסטרה שאין לאף דייר יכולת אמיתית לכפות אותה על דיירים שאינם מעוניינים בכך. חברות המתמחות בתחום של שיפוץ בניין, תוכלנה להעניק לכם ייעוץ מקיף ומעמיק בכל הנושא של שיפוץ הבניין, ולסייע לכם לחבר את כל הקצוות בין כלל הדיירים הבניין בצורה הטובה ביותר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך