טעם העיר – "עמים וטעמים אשדוד 2019"

על פסטיבל "עמים וטעמים" שייערך זאת השנה השלישית, בוודאי כבר שמעתם. למעלה מ-50 מסעדות ושפים מקומיים אשר יכינו 70 מנות שונות המציגות מסע קולינארי חובק עולם, והכל ב-10 שקלים בלבד למנה. ב"תיירות אשדוד" יודעים כי לאחר ההצלחה העצומה של שנה שעברה, רף הציפיות (והתיאבון) רק עולה, אז לבינתיים– קבלו הצצה לכמה מהמנות שיחכו לכם בפסטיבל. שבוע הבא בימים רביעי וחמישי (29-30/5) בגן אלישבע. כניסה חופשית
מנת פיתה
פועלים יחד ולמען הקהילה (אסאדו עם בטטה. צילום: גל זהבי)

"זה" –גם טעים וגם חברתי

הבר החברתי הראשון מסוגו באזור הדרום והוא לגמרי אשדודי משלנו. המקום השמח בחוף הקשתות משלב בין קולינריה מעולה, חיי הלילה תוססים – ואקטיביזם חברתי חי ובועט. המקום מארח מגוון הרצאות חברתיות ופוליטיות , יוזם ומשתתף כל העת במגוון פעילויות למען הקהילה, ולא שוכח גם לתת בראש עם הופעות חיות של אמנים מכל הסגנונות והמקומות.

אמנם הוא מפורסם בכל הארץ בזכות הבורגרים המושחתים שלו, אולם לכבוד הפסטיבל החליטו ב"זה" להגיש בשר אסאדו מפורק  (לאחר שנח מספר שעות במעשנת הבשר המדהימה שלהם), ומגישים אותו מעורבב עם בטטה מתוקה בתוך חצי "פרנה". אסור לפספס!

"זה", מפקורה 1 (חוף הקשתות), 050-400-0618

 

טמאדה– עושים כבוד עם חינקלי וצ'יבוריקי

כששאלו פעם את גיא פפיאשווילי, הבעלים של המסעדה הגיאורגית "טמאדה", מה הביא אותו להיכנס אל עולם המסעדנות המורכב, השיב גיא בפשטות: "הייתי רעב". אז הסירו דאגה , לא גיא ולא אף אחד מהמבקרים במסעדה (שהיא גם מקום לאירועי בוטיק) – נותר רעב. במקום ניתן למצוא את מיטב המאכלים של העדה הגיאורגית, וכיאה למסעדה גיאורגית – המנות גדולות ונדיבות, המרכיבים טריים והאווירה תמיד שמחה.

כשרעבים – פותחים מסעדה. גיא פפיאשווילי

גם הצ'יבוריקי (בצק עלים ממולא בשר המטוגן בשמן עמוק) וגם החינקלי (כיסוני בצק ממולאי בשר המבושלים במים רותחים) היו מהמנות הפופולאריות בפסטיבל בשנה שעברה, לכן ההחלטה להמשיך איתן גם השנה – הייתה קלה למדיי. אנחנו בטח שלא מתלוננים.

"טמאדה", הבושם 6, 088681220. כשרה.

 

טירמיסו – המרכיבים מאיטליה, הביצוע אשדודי

ניב רוזוליו הוא דוגמא אחת מיני רבות לשף מקומי צעיר ומוכשר שצמח והתפתח כאן בעיר, עבר בין כמה מסעדות, עד שהפך עצמו לבעל מסעדה. כבר 10 שנים שהוא מנהל ביד רמה את טירמיסו, המסעדה האיטלקית-חלבית הכשרה במלון לאונרדו.

ניב רוזוליו וצוות טירמיסו בפעולה בפסטיבל שנה שעברה (צילום:מייק אדרי)

בפסטיבל ניב מכין מנה איטלקית (אלא מה..) טעימה בטירוף של ריזוטו פונגי – מנה העשויה אורז ריזוטו מבושל בשמנת. לאחר הבישול – המנה מונחת להתקרר מעט ואז עוברת למחבת ווק, שם היא מתערבבת עם פטריות שמפיניון ופורטובלו (ועוד כמה מרכיבים סודיים שלא הצלחנו לחלץ ממנו). מעל הכל – ניב מפזר בנדיבות פרמזן, וגם ממליץ לאלה שבדיוק חשבו על דיאטה – להתחיל אותה *רק לאחר* הפסטיבל..

"טירמיסו", שדרות הים התיכון 1 (מלון לאונרדו), 088523808. כשרה.

 

חומוס כהן – חומוס עושים באהבה…

הדבר הראשון שמרגישים בו כשנכנסים ל"חומוס כהן", הוא האהבה באוויר. אהבה לחומוס מעולה, האבה למוזיקה ישראלית מכל התקופות, אהבה בין הבעלים ללקוחות (ובחזרה) וכמובן – האהבה בין דודו וקורין – בני הזוג המנהלים את המקום.

אז יש חומוס רגיל ויש חומוס גרגרים, חומוס פול וגם מסבחה, עם פטריות או חצילים… אבל, הפתעה , לא רק חומוס! מעבר לתפריט הרגיל, ב"חומוס כהן" יש גם קוסקוס, ממולאים, קציצות דגים ועוד כמה מנות שיכולות להופיע פתאום, תלוי במצב רוח של דודו, שאגב – תמיד מחייך.

מירושלים באהבה. דודו וקורין- חומוס כהן.

בלי חוכמות ובלי גימיקים – אנשים שמגיעים לדוכן של חומוס כהן בפסטיבל מצפים לקבל את החומוס האסלי האורגינלי שדודו הביא עמו כל הדרך מירושלים עיר הולדתו –  לאשדוד. מכאן הוא כבר לא יזוז, סמכו על קורין.

"חומוס כהן", צה"ל 1, 050-7866611. כשרה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך