לימודי אנגלית או מורה פרטי?

כידוע אנגלית נחשבת לשפה המבוקשת ביותר כשפה שניה אחרי עברית ללימוד בישראל ממגון של סיבות. לא רק שמדובר באחת השפות המדוברות ביותר בעולם, הרי כמעט בכל מקום שאנחנו מגיעים, נוכל להסתדר על ידי יצירת שיחה באנגלית עם המקומיים או עם תיירים. בנוסף, ידיעת השפה ברמה גבוהה פותחת עבורנו הזדמנויות רבות הן מבינה אישית והן באופן של מציאת מקום עבודה והתקדמות בקריירה.
מורה לאנגלית

קיימות שתי דרכים עיקריות באמצעותן ניתן ללמוד אנגלית: בקבוצה או עם מורה פרטי, בשיטת אחד על אחד. על היתרונות והחסרונות של כל שיטה – בכתבה הבאה.

לימודי אנגלית בקבוצה – יתרונות מול חסרונות

היתרון הבולט והחשוב ביותר הוא שדרך לימוד בקבוצה אנו מקבלים מגוון של כלים ומיומנויות בתהליך למידת השפה. לרוב לימוד בקבוצה נעשה בהתאם לרמה שאנחנו נמצאים בה ובשיטה לימוד זו אנו יכולים להתקדם ברמה, שלב אחר שלב. אנו נחשפים לקשיים וחוזקות של אחרים ודרך זה יכולים גם לשפר את היכולות שלנו בשפה.

יתרון נוסף, בעיקר אצל ילדים הוא שכך ניתן גם לשפר את המיומנויות החברתיות ולקחת חלק מתהליך. החיסרון שבלימוד השפה בקבוצה הוא שהרבה פעמים המשתתפים האחרים יכולים לבלום אותנו מבחינת ההתקדמות, שכן אנו נמצאים ברמה יותר גבוהה מרובם או להיפך, הם יכולים גם לפגוע בתהליך ההבנה שלנו ואז אנחנו לא מרגישים נעים לשאול שאלות ולחזק את החולשות שלנו בתהליך לימוד השפה. מבחינת ההתייחסות למחיר, לימוד השפה בקבוצה יהיה תמיד זול יותר בהשוואה לשיטה של אחד על אחד.

לימוד אנגלית עם מורה פרטי, אחד על אחד- יתרונות מול חסרונות

החיסרון של השיטה הקודמת הוא היתרון החשוב והבולט בשיטה זו. כלומר, בלימוד השפה בשיטת אחד על אחד, המורה יכול לזהות תוך מספר דקות מה הרמה שלנו, איפה אנחנו יותר חזקים ואיפה יותר חלשים וככה לבנות את השיעורים בהתאם לידע הזה, בהתאם לרמה שבה אנחנו נמצאים ולמעשה זו הדרך הטובה ביותר להגיע להישגים תוך זמן קצר.

יתרון נוסף, הוא שאנו יכולים לבחור את המורה שמלמד אותנו, להרגיש את התקשורת שיש בינינו ואת הכימיה וזה משהו שהוא מאוד חשוב לימוד של שפה. בנוסף, הרבה פעמים בשיטה זו אפשר לקיים את השיעורים בבית וזה יכול לחסוך לנו המון זמן.

החיסרון של שיטת אחד על אחד בא לידי ביטוי במחיר, שכן שיעור אנגלית ממוצע נע בין 90-200 שקלים, תלוי במורה, באזור הגיאוגרפי ובמאפיינים נוספים.

כמה טיפים לשיפור השפה האנגלית באופן עצמאי, פרט לשיעורים:

  1. תרגלו את אוצר המילים שאתם רוכשים בכל יום.
  2. השקיעו עשר דקות בשמיעת סרטון, קריאת מאמר או כל רעיון אחר שעולה לכם ויכול לסייע בשיפור השפה.
  3. היו סבלניים, תהליך ההתקדמות לוקח זמן אך תוך מספר שבועות תרגישו התקדמות אמיתית.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך