לא משחק פרידה. אשדוד גברה 2:3 על בית"ר ירושלים

זה היה משחק פרידה ליוסי בניון, שפרש מכדורגל, אבל מ.ס אשדוד לא הסכימה להפרד מהליגה. אשדוד הפכה פיגור 0:1 והחמצת פנדל של בניון לניצחון 2:3. מכבי פ"ת יריבת אשדוד להישרדות, הביסה את הפועל חיפה שכבר נשארה בליגה, בחוץ 0:3. הכל ייקבע במחזור הסיום, אשדוד צריכה לנצח במחזור האחרון את הפועל חיפה ולקוות להפסד או אולי תיקו של מכבי פ"ת מול הפועל ת"א ושל קרית-שמונה מול סכנין.
לא משחק פרידה. אשדוד גברה 2:3 על בית"ר ירושלים
סולמון מול קונטה (צילום: טל אקוקה)

זה התחיל בחגיגות הפרידה מיוסי בניון בטדי.  כל טדי התעסק ביוסי בניון. הוא סיים קריירה מופלאה והזיל דמעה. אבל זה נגמר דווקא בניצחון 2:3 לאשדוד שמסרבת להפרד מהליגה. הכל יקבע במחזור הסיום, לאחר שהפועל חיפה התבטלה מול מכבי פ"ת יריבת אשדוד להישרדות בליגה והובסה 0:3.

ירושלים גם פתחה בתנופה, כנראה בהשארת הטקס לבניון. בדקה ה-3 בניון מצא את קריאף מול ג'ראפי. שער. לא. נבדל? כן. כדור חופשי של (11) בוזגלו מ-18 מטרים, פגע בחומת אשדוד. אבל מהר מאוד ירושלים נרגעה.

מ.ס אשדוד השתלטה על המשחק והייתה מאוד מסוכנת ליד השער של בית"ר. דין דוד (7, 13) הגיע למצבים טובים פעמיים שלא נוצלו. יחזקאל (17) הגיע לרחבה ובעט לידיים של ניצן שוער בית"ר ירושלים. רומאן הבראן (19) היה במצב מצוין, בעט למרכז השער וניצן הציל שער בטוח. אשדוד הבינה שזה משחק שחייבים לכבוש, אין ברירה. בדקה ה-28 זה כבר נראה שער בטוח לאשדוד. הבראן קיבל כדור, דהר איתו לתוך הרחבה ובעט מול ניתן לחוץ הזדמנות שממנה הוא היה חייב לכבוש.

וכשלא כובשים, סופגים. פשוט מדהים. במקום להוביל 0:3 אשדוד הייתה במינוס 1. בדקה ה-39 דוד קלטינס שלח רוחב ואנתוני וארן המשיך עם הראש פנימה 0:1. לבית"ר. אשדוד פשוט שילמה את מחיר ההחמצות הרבות שלה. היא ירדה למחצית בפיגור למרות שהייתה טובה יותר.

יואב ג'ראפי בעוד זינוק מדהים (צילום: טל אקוקה)

אשדוד פתחה את המחצית השנייה כמו קבוצה שנלחמת על חייה. בדקה ה-48 שוב ניצן מנע שער לאשדוד. ברדע (54) היה במצב מצוין מתוך הרחבה לכבוש ודין דוד שניסה הלגיע לכדור מנע ממנו אולי שער. אשדוד שוב הייתה טובה יותר. וזה קרה שוב. אשדוד לא כבשה, וכמעט ספגה. ברדע הכשיל את וארן. את הפנדל בעט בניון  וג'ראפי עצר. זה יכול היה להיות שער פרידה של בניון מהליגה . גם של אשדוד.

אבל אז זה הגיע. וזה היה באמת היה מגיע לאשדוד. מ.ס אשדוד לא הצליחה לכבוש, אז שחקן בית"ר כבש עבורה. אייבינדר (64) הרחיק כדור לעבר השער שלו, כחילה הבלם של בית"ר הטעה את ניצן והכדור חדר 1:1.עברה דקה ונעשה הצדק. בן רייכרט התקדם לשער ירושלים ובעט כדור מדויק וחד פנימה מרחק 18 מ'. 1:2. מהפך. אשדוד הובילה ובצדק.

נפרדים מבניון (צילום: טל אקוקה)

אשדוד רצתה יותר והשיגה את השלישי. צירוף מסירות מדהים השאיר את שגיב יחזקאל (76) לבדו מול ניצן ויחזקאל כבש את השער השני שלו בשני משחיקם 1:3 לאשדוד. הגיע לה.

אבל זה לא הלך לאשדוד קל. בניון החמיץ פנדל, אבל בישל כדור מצוין, בתזמון מצוין למאור בוזגלו (80) צימק את התוצאה ל-2:3. 10 דקות של מתח מורט עצבים לאשדוד. בית"ר לחצה וכדור שלה (83) פגע בקורה של אשדוד, עם הצלה ענקית של ג'ראפי. אשדוד יכולה הייתה לכבוש (85) כשארבעה שחקנים היו מול בלם ירושלים בן חיים, אבל יחזקאל, איבד את ההזדמנות. בסוף זה נגמר בניצחון 2:3, אחרי שהספסל של אשדוד כמעט ולא עמד בזה. אשדוד צריכה לנצח במחזור האחרון את הפועל חיפה ולקוות להפסד או אולי תיקו של מכבי פ"ת מול הפועל ת"א ושל קרית-שמונה מול סכנין.

מ.ס אשדוד: ג'ראפי, מושל, ברדע, עוביידה (רייכרט, 60), סולומון (קנזביץ', 46), אווסו, גורדנה, דן ביטון, יחזקאל, הבראן, דין דוד (לינגאנה, 77).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך