כל אחת יכולה / טור אישי חיה מלוקה

את יום האישה הבינלאומי בחרתי לציין בשיח מצמיח, המלווה שינויים בתפיסה. באולפן אשדוד אונליין, התארחו שתי נשים, שני עולמות שונים.

מיכל נהון, אשה מדהימה, בתהליכי שינוי מתמידים. מיכל עברה תהליך גירושין, בעקבותיו התחברה לעצמה, לכוחות שבה, לאט לאט מצאה את הייעוד שלה, מטפלת לאורח חיים בריא, גוף ונפש. מיכל עוסקת היום בתהליכי העצמה לנשים ובכלל. מיכל מעבירה ערבי הפרשת חלה לנשים, מעצימה אותן, וכמו שמיכל מעידה: "מדברת איתן ועם נשמתן דרך הבצק". מיכל מתמחה באבני קריסטל, ומשתמשת בהם ככלי טיפולי, מרפא ומעצים. הייתה לי הזכות ללוות את מיכל בחלק מהתהליך שהיא עברה, המקומות הנמוכים הפכו למקומות מעצימים. היא מצאה דרך וכיוון, והאירה את עולמנו ביכולת לעשות שינוי.

השינוי אינו מתחיל ואינו מתחיל ב 2019… לאורך ההיסטוריה אנו מוצאים נשים מובילות, גיבורות, מהפכניות, גם הסיפור של סבתא שלי, שעזבה את משפחתה וארצה בשנת 1925, עלתה על אוניה, בלי לומר כלום לאף אחד, והגיעה לארץ, לבד בלי משפחה, אל הלא נודע… פשוט כי רצתה להימלט משידוך, מחיים מוכתבים מראש והאמינה בשינוי. אכן פמניסטית, על פי דרכה.

Girl Power , הנשים הן כוח, והיום מקבלות נראות והכרה רבה יותר, אשדוד על המפה. בסימן ייצוג נשי, תנועת הלביאות, נשים מובילות בתנועת אשדודים ובכלל, יש לנו אמירה. בשנת 2019, נראה שנשים הן אלה שמכתיבות את הנושאים הבוערים ואת השינוי שעומד ומחכה בפתח. קבוצות והתאגדויות של נשים הטוענות לשוויון, עובדות על העצמה נשית, ונותנות תמיכה וכוח. (השוות, הלביאות, מיוחדת, אמא חוזרת לג'ינס, סקסי אמא וכו'.).

אורחת מיוחדת בשידור הייתה ד"ר ענת הוכברג מרום. ענת היא מומחית לטירור עולמי, מקצוע המשוייך לעולם הגברי. ענת עוסקת במחקר, מתמקדת בגופי טרור כדע"ש, ומרצה בעולם על סכנות הטרור. ענת מדברת על תרבות טרור צומחת. האג'נדה של ענת ברורה, נחישות והתמדה. עם ידע ומקצועיות, מתמודדת ענת עם הרמות גבה של עולם גברי המצליח לאט לאט לקבל את היותה אישה, אמא, אוטוריטה מקצועית, בעלת אמירה משמעותית ומלמדת. ענת מסתובבת בעולם, מרצה ומשתפת, והגיעה עד ליועץ האישי של הנשיא אובמה, שישב הקשיב שאל ולמד.

הסיפור לא פשוט, כאמא לילדים, המחיר הוא לא קל. לענת יש כלי נשק נפלא, סיכה קטנה, המנפצת את הבלון הנפוח המכיל סטיגמות וסראוטיפים מגדריים. אני כמטפלת, שומעת המון משפטים מקטינים ועצובים שנשים מספרות לעצמן כל בוקר ולפני השינה. ישבו מולי נשים יפיפיות מוצלחות ועליהן ישב דימוי עצמי כל כך קטן ושיפוטי. בתחושה שלי, כאילו נשים חונכו לפקפק בעצמן להקטין ולהתנצל.

ומכאן לחשיבות התהליך ולהעברת המסר, כל אחת יכולה, לחלום, לשאוף, להציב מטרה, לעשות שינוי, במרחב שהיא בוחרת, בתפיסת עולמה, בתפיסות העולם של הסובבים אותה, ובחייה בכלל. כל אישה מובילה שינוי, בצעד קטן, נחוש ועקבי.

"מסע בן אלף קילומטרים חייב להתחיל בצעד אחד" (לאו טסו).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך