פרסום ראשון: מאות יוצאי בריה"מ יגיעו להפגין נגד השר דרעי באשדוד

המהומה שנוצרה בשבוע שעבר בעקבות ההתבטאויות השנויות במחלוקת של אריה דרעי נגד יוצאי ברית המועצות וכן של אביגדור ליברמן נגד החרדים, יזמו פעילים חברתיים להם שייך דף הפייסבוק סימן שאתה רוסי # הפגנת מחאה שתתקיים במוצ"ש בגן העיר

לאחר האשמות ההדדיות בין דרעי לליברמן בעניין היחס של יוצאי ברית המועצות לדת, והרבנות הראשית לעולים מחבר העמים, החליט פעיל ציבור מהמגזר הרוסי ליזום הפגנה נגד השר אריה דרעי באשדוד.

בדף הפייסבוק "סימן שאתה רוסי #" נפתחה הזמנה לעולי חבר העמים לבא להפגין נגד שר הפנים במוצאי השבת הקרובה במתחם גן העיר באשדוד, בטענה שמשרד הפנים מפלה אותם לרעה.

בדף הפייסבוק כתבו המארגנים: "על רקע העדויות ההולכות ומצטברות על דרישה מצד הרבנות לבדיקת DNA לעולים שעלו ממדינות בריה״מ לשעבר, ורק לעולים מבריה״מ לשעבר, ועל רקע האמירות המקוממות של השר אריה דרעי: ״לצערי הרב, מאות אלפי לא-יהודים נמצאים כאן״ ו-"אי אפשר להסתובב במשרד הקליטה אם אתה לא יודע רוסית". החלטנו שהגיע הזמן לשים סוף לאפליה ההולכת ומחריפה כלפי עולים ממדינות בריה״מ לשעבר, אפליה שנמשכת כבר 30 שנה".

עוד הוסיפו כי "אנחנו, בני דור 1.5, בנים ונכדים של העולים היהודים ממדינות חבר העמים, שלחמו בעוז ובגבורה במלחמת העולם השנייה, אשר הצילו את העם היהודי והעולם כולו מהכחדה, אנו מסרבים לשבת בצד ולראות כיצד ההיסטוריה והכבוד של הורינו, סבינו וסבותינו – נרמס בידי חבורת עסקנים".

לסיום כתבו כי "היום, לאחר 30 שנה גם לנו יש קול, גם לנו יש כח ואנחנו מסרבים להמשיך לשבת בצד ולא לעשות דבר. במוצ״ש הקרוב, אנו קוראים לכל מי שהנושא יקר לליבו, להגיע לרחבת העירייה באשדוד ולצעוק את צעקתו. בואו נבהיר אחת ולתמיד לכל מי שמנסה להטיל ספק בזכות שלנו לחיות כאן, שאנחנו לא מוכנים שיתייחסו להורינו, סבינו וסבותינו, לא בכבוד המגיע להם, אנחנו מסרבים להיות מופלים, אנחנו מסרבים להיות אזרחים סוג ב׳ במולדת שלנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך