משכנתא לפושט רגל לשעבר- זה רק מרטין בוקסדורף

אחרי שעוברים פשיטת רגל, יש תחושה מאוד גדולה של הקלה, כי הכל נגמר ומתחיל מחדש. מצד שני מתחילים תקופת צינון מאוד לא פשוטה שבה הכול חסום. אין בנקים, אין הלוואות, אין אשראי ואין כלום. התתקופה הזו לפעמים יכולה להימשך הרבה מאוד זמן, אבל החיים צריכים להימשך.
מרטין בוקסדורף מומחה למשכנתאות

מגיעים ליום שמגיעים לקחת משכנתא ומבינים שהבנקים חוסמים את הדרך, הכול סגור והדלתות נעולות. אבל במקרים האלו אתם צריכים איתכם מישהו שמבין היטב את הנושא של משכנתא לאחר פשיטת רגל. כאן בדיוק אני נכנס לתמונה, שמי מרטין בוקסדורף ואני מטפל במשכנתאות של פושטי רגל לשעבר כבר 10 שנים.

איך עובדת משכנתא לאחר פשיטת רגל?

אם אנחנו כבר יודעים שיש לנו דבר מאוד שלילי כמו פשיטת רגל ברזומה שלנו, המטרה שלנו היא להביא כמה שיותר דברים חיוביים, שהמטרה שלהם להראות למה בכל זאת כן כדאי לאשר משכנתא.

הרי המטרה שלי היא להגיע לבנקים עם כמה שיותר טיעונים משכנעים במטרה לגרום להם לאשר משכנתא. הדברים הטובים הם למעשה הטיעונים שלי.

מה יכולים להיות הטיעונים הטובים?

כדי להצטייד בטיעונים טובים, אנחנו צריכים לראות מה יכול להיות יתרון. הכנסה גבוהה, רצוי בתור שכירים ( הבנקים מאוד אוהבים שכירים ולא אוהבים עצמאיים), יציבות תעסוקתית באותו מקום עבודה, הכנסה גבוהה מהממוצע, חיסכונות ופיקדונות, פלוס בחשבון, התנהלות תקינה לחלוטין בעובר ושב. אחוז מימון נמוך של המשכנתא, הון עצמי משמעותי, ערבים שיכולים לחתום על המשכנתא וכל דבר חיובי אחר שיכול לעזור.

אחוז מימון נמוך של המשכנתא:

אחד הדברים הקשים ביותר בעולם המשכנתאות, זה לקבל מימון גבוה למשכנתא לאחר פשיטת רגל. הרבה פעמים אני נתקל במצבים שפושטי רגל לשעבר צריכים מימון גבוה, למשל זוכים במחיר למשתכן וצריכים מימון של 90 אחוז- אבל הבעיה היא שאחרי פשיטת רגל, אין דרך לקבל משכנתא במימון גבוה. הבנקים מאוד חוששים מאנשים שעברו פשיטת רגל ובשום פנים ואופן לא מוכנים לתת מימון גבוה.

שיטת המאזניים אחרי פשיטת רגל:

אני בשיטתי עובד לפי שיטת המאזניים. נניח שיש משקל עם שתי כפות. על הכף האחת מונחת פשיטת הרגל שהיא דבר מאוד שלילי כאמור, המטרה שלנו היא לשים על הכף השנייה את כל הדברים שאנחנו יכולים כדי לאזן את המשקל. ככה אני רואה את הדברים וככה אני מצליח להילחם מול הבנקים.

אני ניגש אל הבנקים, אני צריך להצטייד בטיעונים כמה שיותר טובים, כדי שיהיה לי את הביטחון ואת סט הכלים כדי לשכנע את הבנקים שהם צריכים לאשר משכנתא לאנשים שהם לא רצו לאשר להם משכנתא מלכתחילה. כמה שיהיה לי יותר טיעונים, כך יהיה לי קל יותר להילחם מול הבנקים ולהשיג אישורי משכנתא.

כמה זמן אחרי הפטר?

אחת השאלות הגדולות היא כמה זמן אחרי הפטר אפשר לקחת משכנתא. לפעמים אני מקבל טלפונים מאנשים שקיבלו הפטר לפני שבוע והם רוצים לקחת משכנתא עכשיו. לצערי זה מוקדם מדי, דברים כאלו לא יכולים לקרות. אופציה טובה להתחיל לבקש משכנתא היא בערך שנה אחרי ההפטר.

זה לא ששנה אחרי ההפטר ניתן כבר אוטומטית לקבל משכנתא, אבל אחרי שנה כבר מגיעים למצב שזה דבר שניתן להילחם עליו. השאלה כמה זמן אחרי ההפטר ניתן לקחת משכנתא נקבעת בעיקר על ידי איזה לקוחות אתם בבנקים.

לקוחות שהם עכשיו שכירים עם הכנסה גבוהה, מן הסתם יקבלו בבנקים יחס הרבה יותר טוב מלקוחות עם משכורות נמוכות וכן הלאה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך