פסטיבל בני גנץ עלול להיות הרסני למדינה שלנו

וואלה נמאס לי כבר מחגיגת בני גנץ, אולי הוא היה רמטכ"ל טוב, אבל זה לא מכשיר אותו להיות ראש ממשלה טוב. הנהירה אחרי אדם שלא עשה דבר אחד בניהול מדינה, מלמד שני דברים: שנמאס לנו ושאנחנו סתומים. ולא, אין לי כלום נגדו, אבל גם לא בעדו...
סידי

תגידו, מה אתם סתומים? לא באמת, אל תעלבו. להיעלב זו בחירה (חבל שלא למדתי את זה בגיל צעיר יותר, היה עושה לי חיים קלים יותר). רוצים להיעלב, תעלבו. חופשי. אבל זו האמת. אני מרגיש שאנחנו קצת סתומים, הרבה טיפשים. בעיקר לא אחראים.

ואחרי שתקפתי אתכם, אירגע. הסיבה שאני ככה זה בגלל בני גנץ, סליחה, לא בני גנץ, הנהירה וההערצה אחרי בני גנץ, שאם נשתמש בלשון הכדורגל "לא קרע אפילו זוג נעליים", שזה במילים אחרות לא עשה שום דבר פוליטי או דומה בניהול מדינה וכבר צופים לו 20, 25, 28 מנדטים! הלו נפלתם על הראש? מקווה שלא יכאב אח"כ למדינה.

כן, זה נראה כאילו נפלתם על הראש. אין לי דבר וחצי דבר ואפילו דבר וחצי נגד האיש, גם לא כל כך בעד. יכול להיות שהוא איש מדהים. יכול להיות. יכול להיות  שהוא לא. אבל למעט העובדה שהוא היה רמטכ"ל טוב, או בסדר, מה הוא יודע בדיוק בניהולה של מדינה, שנקראת ישראל? מי שרוצה להבין במה מדובר שיחזור רגע לממשלת רבין הראשונה ב-1974 ויראה מה קורה כשיש חוסר ניסיון.

אבל מה זה אומר עליכם? איך אתם מעריצים עד טירוף אדם שאתם באמת לא יודעים מה הוא ובעיקר מה הוא יכול? זה מזכיר לי מאוד את יאיר לפיד בקדנציה הראשונה שלו, שקיבל 19 מנדטים, בלי לעשות כלום, למעט להגיש חדשות ולסדר את הפריזורה. הקדנציה שלו כשר אוצר, הייתה בדיוק כמו בטלוויזיה, סרט. אבל סרט רע. כששאלתי פעם מישהי מדוע הצביעה עבורו, ענתה לי… נשבע לכם בקלפי, ש… "הוא יפה". הוא יפה? חמוד? וגם אחלה?

אז עכשיו בני גנץ גבוה. וואלה מחר נבחר מישהו כי הוא בעל ידיים גדולות, כפות רגליים נאות, או… טוב נעצור פה. אולי נבחר מישהו כי הוא יעשה לנו טוב? חשבתם על זה? כי הוא יכול לעשות לנו טוב. או אם נדייק, יודע לעשות לנו טוב?

אבל מה שזה בעיקר מלמד הוא שלציבור בישראל כנראה נמאס ממה שיש. או בשם המלא בנימין נתניהו. אני לא אכנס אם הוא ראוי או לא, אם הביא את זה על עצמו, את האהבה והשנאה. הוא עשה לא מעט טעויות, בעיקר כלכליות בעיניי, אבל עשה גם לא מעט דברים לא רעים, אפילו טובים, בעיקר ביטחונית. בכל מקרה טוב או לא, ככל הנראה הציבור רוצה שינוי. או לא. לדעתי או לא. אבל יהיה מעניין לראות מה יקרה אחרי הבחירות. אבל בחייאת תבחרו מישהו שעשה. לא מישהו שיעשה. הייתם לוקחים עבורכם מישהו שלא עשה כלום בחיים? ממש לא. רק אומר. בחמש על חמש לא הייתם בוחרים אותו, במשחק בשכונה.

אני לא מתכוון לקחת חלק בחגיגה הזו סביב בנימין, גנץ. גם לא בחגיגה סביב בנימין, נתניהו. רק לגבי האחרון אפשר להיות חלוקים, אבל את העובדה שהוא עושה, ויודע מה הוא עושה, לפחות בחלק מהדברים, אין ספק. לגבי בני גנץ? מה אני יודע? מה אתם יודעים? מה? אז על מה החגיגה? על זה שהוא, רק הוא. מה עם התוכן? עוד אחשוב שהחברה שלנו עוסקת רק דברים בשטחיות, בלי עומק. אהה היא כן? נו טוב. עכשיו זה קצת יותר ברור לי למה מעריצים אותו.

ואגב מה זו מקהלת המעודדות שגנץ או מי מטעמו סובב סביבו בעת שהוא נאם? אמרתי נאם? מתנצל. בעת שכולם הקשיבו לו והוא לא אמר הרבה. אז בעצם עדיף היה שישתוק? כל מילה כפיים. כל משפט צרחות, כל פסקה מלמיליאן. מה קרה? תנו לשמוע, מה שהוא יעשה בעתיד. תנו להקשיב, להחליט. לא אתם צורחים. אמר אה בה והם סביבו בוויברציה… היה לי הרושם שאם גנץ היה מגרד ב… אף נניח, גם היו צעקות של הנה בא ראש הממשלה המגרד הבא…. הייתה הרגשה של שואו, כאילו הכל הוא שואו אחד גדול. אבל אולי בזה באמת מדובר בשואו אחד גדול. אח"כ נמלא את התוכן.

לפני שתחשבו שאני אוהב את נתניהו, אשאל עוד שאלה ואלך לדרכי. תגידו, הייתם חותמים על דף ריק ואח"כ מוכנים שמישהו ימלא אותו בפרטים? ברור שלא. לכו תדעו מה הוא ימלא? איך זה יסבך אתכם? נו, ברור שתחששו. וזה רק דף. אז איך זה שיש כל כך הרבה אנשים שמוכנים לתת את הפתק שלהם לגנץ, מבלי שידעו באיזה תוכן הוא ימלא אח"כ את המדינה? לא שחס וחלילה אני חושב שיעשה משהו בכוונה נגד ישראל, זה לא. אבל בהחלט אני חושש שירצה וייצא לא משהו טוב בכלל. ראו אסון אוסלו. איך אומרים? הדרך לראשות הממשלה מלאה בכוונות טובות? סליחה לגיהינום.

מה שהבנתי מגנץ זה הרבה סיסמאות. חלקן ריקות, חלקן ריקות עוד יותר. אבל המשפט המרכזי שלו היה להבנתי, "לא שמאל, לא ימין". השאלה יקיריי אם הוא מדבר על הדעות שלו או הידיים שלו…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך