2071 אשדודים הצטרפו לקופת חולים מכבי בשנת 2018

פתיחת בית החולים אסותא בעיר והמודל הייחודי שמחבר בין הקהילה לבית החולים הביאה להצטרפות של 2071 תושבי אשדוד לקופת חולים של מכבי
רופא באשדוד בקופת חולים

מידי שנה מפרסם המוסד לביטוח לאומי דוח שמנתח את המעברים בין קופות החולים ומסכם את מספר המצטרפים והעוזבים בכל קופה. הדוח המסכם את שנת 2018 פורסם השבוע וממנו עולה כי 27,791 מהישראלים בחרו להצטרף למכבי שירותי בריאות בשנה האחרונה. מכבי היא הקופה היחידה שמסכמת את 2018 עם מספר מצטרפים גבוה ממספר עוזבים וזאת בעיקר לאור מספר העוזבים הנמוך ביותר מבין הקופות.

בעיר אשדוד ציינו במכבי שיא חסר תקדים לאחר שהדוח העלה כי 2071 תושבי העיר הצטרפו למכבי בשנה האחרונה. מכבי היא הקופה היחידה שזוכה לצמיחה בסדר הגודל הזה ולהבעת אמון מצד תושבי אשדוד, כאשר מחצית מהקופות מסיימות את השנה בנטו שלילי (מספר נוטשים גבוה ממספר המצטרפים).

  מצטרפים עוזבים נטו
מכבי 2071 1473 598
מאוחדת 1030 1409 379-
כללית 942 1368 426-
לאומית 1650 1443 207

 

תושבי אשדוד מרגישים בשנים האחרונות את מהפכת הבריאות שעוברת העיר ובראשה פתיחת בית החולים הציבורי אסותא אשדוד מקבוצת מכבי. הפתיחה ההיסטורית של בית החולים, חדר מיון ויולדות מהמתקדמים בארץ והבאת צוותים רפואיים מהשורה הראשונה הפכו את העיר לסמן ימני בתחום הבריאות. יד ביד עם פתיחת בית החולים, פיתחה מכבי מודל ייחודי של אינטגרציה ותיאום מלא בין מה שנעשה בקהילה לבית החולים, מה שמאפשר מתן טיפול יעיל ומדויק יותר למטופל- והתוצאות מדברות בעד עצמן. מכבי היא הקופה היחידה שמפעילה צוות רפואי שיושב בתוך בית החולים ומלווה כל מטופל של מכבי מרגע כניסתו לבית החולים ועד שחרורו הביתה. בנוסף, מכבי מאפשרת טיפול בבית החולים ללא צורך בטופס התחייבות.

בשנה האחרונה מכבי המשיכה להעמיק את הקשר עם בית החולים והוסיפה לשורותיה רופאי נשים, משפחה ילדים אורתופדיה אורולוגיה וקרדיולוגיה. רופאים רבים נכנסו למודל החדש של מכבי בשיתוף בית החולים אסותא אשדוד והם מקבלים קהל  הן בבתי החולים החדש והן בקהילה במרפאות מכבי בעיר, מה שמאפשר רצף טיפול הדוק למטופלי מכבי ומתן מענה טוב יותר למטופל שפוגש את אותם רופאים גם בקהילה וגם בבית החולים.

בשנה האחרונה הרחיבה מכבי את המענה לרווחת חבריה ונפתחו שירותים חדשים כגון – שירותי טרואמטולוגיה (אורתופדיה דחופה) באשדוד ד', מכון סכרת חדש באשדוד י"א, והרחבת פעילות יחידת גוף ונפש באשדוד י"א. בנוסף, נפתחה שלוחת פיזיותרפיה בגן יבנה. שירותים נוספים הורחבו בעיר אשדוד לטובת התושבים: שירותי רפואת נשים, ילדים ומשפחה.

אסותא אשדוד.

מכבי  המשיכה לחזק גם  השנה את הקשר עם הקהילה וערכה פעילויות לקידום בריאות תושבי העיר, לילדים העולים לכיתה א', מפגשים עם האוכלוסייה הצרפתית לחיזוק הקשר והבנת הצרכים של העולים והתושבים, שתופי פעולה עם ארגונים שונים, שת"פ עם עיריית אשדוד: הרצאות במסגרות שונות, חיסוני עובדים ועוד.

בשנת 2019 מתכננת מכבי להמשיך בהרחבת  פריסת השירותים בקהילה, לצרף מומחים נוספים בתחומים שונים, לייעל את השירות בקהילה, ועוד לחזק הקשר עם בית החולים לרווחת מטופליה. הקשר יוצא הדופן בין אסותא למכבי, השירות המשלב קדמה טכנולוגית וצוות רפואי המעניק שירות מעל ומעבר, מובילות בתחום הרפואה ומומחים מהשורה הראשונה בארץ הביאו את תושבי אשדוד, גם השנה, לבחור במכבי.

"מדובר בהישג משמעותי, אנחנו גאים ושמחים להיות הקופה המובילה באשדוד, עיר שמתפתחת בקצב מסחרר בשנים האחרונות ומובילה בכל תחום אפשרי. מכבי בחרה בעיר אשדוד והביאה בשורה של קדמה וחדשנות בשילוב שירות יוצא דופן ובגובה העיניים. בית החולים שהוקם בעיר, בשילוב מודלים ייחודים שהבאנו לראשונה לארץ באשדוד ומעורבות חסרת תקדים של מכבי בקהילה, בשיתוף עם כל הגורמים המקומיים- ובראשם העירייה, לא נעלמו מעין התושבים ולכן גם השנה הם בחרו- ובגדול- במכבי", אמרה קרן שכטר אזולאי ראש מחוז הדרום של מכבי שירותי בריאות. "הנתונים האלה מוכיחים שאנחנו לא רק מבטיחים- אלא גם מקיימים.  בשנת 2019 נמשיך לפתח את שירותי הרפואה בעיר ולהעניק את השירות הטוב ביותר למטופלים שלנו, כי הם ראויים לכך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך