הערך הבריאותי של קציצות דגים לילדים ומתכון של עוף טוב

אכילה של דגים זה מנהג שכדאי לטפח באופן שגרתי ולא רק בחגים ומועדים, במיוחד כאשר מדובר במזון בעל תכונות בריאות לגופנו.
we do media | יום שלישי - 05/02/19 - 8:42
קציצות דגים
curry fish ball

מומלץ לאכול כמה שיותר דגים, כאשר גם ילדים יכולים ללמוד ליהנות מזה, אם מכינים מתכון פשוט וטעים של קציצות דגים לילדים. תזונאים רבים מעידים שאכילת דגים טובה לבריאות, משום שהדגים עשירים בחלבון ותורמים גם לרמות הברזל ולוויטמין ה- B12. וויטמין זה הינו חיוני לתפקוד התקין של מערכת העצבים שלנו וגם ליצירת כדוריות דם אדומות.

למרות זאת, מומחים רבים לא יודעים לספק במדויק את ערכיהם התזונתיים של חלק מהדגים הנפוצים שאנשים נוהגים לאכול. הדגים הכי נפוצים כיום הם נסיכת הנילוס ודג הקרפיון, שהינם בעלי ערך גדול של שומן, אך דווקא הם לא מכילים חומצות שומן מהסוג של אומגה 3, שתזונאים מייחסים לו חשיבות כאשר מדובר בבשר של דגים.

לא כל אחד אוהב מטבעו דגים, אבל ישנן דרכים לשחק עם הטעם שלהם ולשדרג אותו, כך שגם מי שפחות מתחבר לטעם ולריח של הדגים, יסכים לפחות לתת צ'אנס. קציצות דגים לילדים יכולות להיות מעדן, לצד העובדה שמדובר במתכון מאוד פשוט שלא דורש זמן הכנה רב. שווה לנסות להכין את הקציצות לפחות פעם אחת ולראות אם הילדים יתחברו לטעם, אם לא יצליח לפחות ניסיתם, ככה שאין הרבה מה להפסיד. לכו תדעו, אולי הילד יגלה את המאכל האהוב החדש שלו.

מתכון לקציצות דגים לילדים:

מרכיבים:

בצל בינוני-גדול קצוץ

שליש כוס של קמח מצה

ביצה

תפוח אדמה בינוני-גדול מגורד

כף רוטב צ'ילי מתוק

חצי קילו דג דניס טחון טרי

מלח

פלפל לבן

כפית של אבקת מרק

בשביל הרוטב:

כוס מים

כף סילאן

רסק עגבניות קטן

עגבנייה מגורדת

בצל קטן-בינוני קצוץ

אבקת מרק

מלח

פלפל שחור גרוס

אופן הכנה:

  1. טגנו את הבצל עד שהוא מגיע לגוון זהבהב וערבבו את כל המצרכים על מנת ליצור כדורים קטנים בגודל של כדור פינג פונג, לאחר מכן קררו במשך חצי שעה.
  2. טגנו את הבצל של הרוטב עד שהוא מגיע לגוון זהבהב, להוסיף את רסק העגבניות, עגבנייה מגורדת, להוסיף את התיבול, להגיע לרתיחה ולהנמיך את האש. לאחר מכן, לבשל במשך 5 דקות, אז להוסיף את הקציצות ולבשל עוד 15 דקות.
  3. ניתן להגיש עם מגוון תוספות, כאשר מומלץ במיוחד ללכת על אורז לבן. בתיאבון!