נס באסותא אשדוד: שאיפת פקק של טיפקס כמעט ועלתה לנער בן 14 בחייו

מזל גדול לנער בן 14 שנחנק מפקק של טיפקס, לאחר שהרופאים הודיעו כי רק בזכות החור הקטן אשר היה ממוקם בקצה הפקק, הנער לא נחנק למוות
בית החולים אסותא.
ביה"ח אסותא.

נער בן 14 הגיע בשבוע שעבר לביה״ח אסותא אשדוד ע״ש סמסון במצוקה נשמתית קשה. עם הגיעו למיון ילדים עבר צילום אשר הדגים גוף זר גדול שחוסם את קנה הנשימה מתחת למיתרי הקול. בשלב זה ולאחר בדיקה מהירה של צוות מיון ילדים ומנתחי מחלקת אף אוזן גרון הובהל הנער במהירות לחדר הניתוח, שם בהרדמה כללית עם נשימה ספונטנית ותחת הסתכלות ישירה בעזרת אנדוסקופ זוהה והוצא הגוף שחסם בשלמותו את נתיב האוויר, שהתברר כפקק של טיפקס.
חשוב לציין כי רק בזכות החור אשר היה ממוקם בקצה הפקק, הנער לא נחנק למוות.

ד״ר הגר גור סופרמן, מנהלת מלר״ד ילדים אסותא אשדוד מסבירה ״אנחנו נתקלים בשאיפת גופים זרים בשיכחות די גבוהה . מדובר באירוע מסכן חיים. חשוב מאוד להדריך ילדים ונוער לא להכניס גופים זרים שעלולים להישאף לדרכי הנשימה. בשיתוף פעולה מהיר של כל הצוותים הרפואיים נמנע אסון גדול״.

ד״ר שרון אבנת, מנהלת מחלקת אף אוזן וגרון מוסיפה ״בכל שנות עבודתי מעולם לא ראיתי גוף זר שתקוע כך. חייו ניצלו במזל עקב מיקום הפתח שאפשר נשימה וכן בזכות שיתוף פעולה יוצא דופן בין צוות ההרדמה בראשות דר סעיד ודר שמיר ובין צוות מחלקת אאג/כירורגית ראש צוואר״. לאחר שיצא הנער מחדר הניתוח, מספרת ד״ר שרון אבנת, הוא חש בטוב, חזר לנשום באופן תקין, אכל ושתה. אביו של הנער סיכם: ״אני רוצה להודות לבורא עולם ולצוותים הרפואיים שהצילו חיים והצילו את בננו״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך