פרוייקט ייחודי להדרכת רופאים פלסטינים באסותא אשדוד

פרוייקט ייחודי של קליטת רופאים ואחיות פלסטינים להדרכה בנושא של דיאליזה, נפתח בביה"ח אסותא. במקביל, מטופלים משטחי הרשות הפלסטינית בהם ילדים ומבוגרים, יגיעו לקבל טיפול בבית החולים.
פרוייקט ייחודי להדרכת רופאים פלסטינים באסותא אשדוד

ביום ראשון נפתח בבית החולים אסותא אשדוד, פרוייקט ייחודי של קליטת רופאים ואחיות פלסטינים להדרכה בנושא של דיאליזה צפקית – דיאליזה שניתן לעשות בבית ונוחה לחולים, שאיבדו כל גישה ורידית להמודיאליזה. מדובר בדיאליזה מצילת חיים לחולים במחלת כליות כרונית. את הפרוייקט יזם פרופ׳ עדי לייבה, מנהל המכון לדיאליזה ויתר לחץ דם בשיתוף עם בי"ח אוגוסטה ויקטוריה במזרח ירושלים וארגון NGO  .Rozanna Project.

בשטחי הרשות הפלסטינית לא ניתן לקבל טיפול בדיאליזה מסוג זה, מהסיבה שאין רופאים שעברו הכשרה בשיטה זו. מטרת הפרויקט היא, שבעוד כשנתיים הרופאים הפלסטינים עם סיום הכשרתם בבית החולים, יפתחו יחידות דיאליזה צפקי באזור מגוריהם, בית לחם, מזרח ירושלים וחברון.

במקביל, מטופלים משטחי הרשות הפלסטינית בהם ילדים ומבוגרים, יגיעו לקבל טיפול בבית החולים בשיטה זו. פרופ׳ עדי לייבה, ״בשנים 2013 עד 2016 שירתתי כרופא האוגדתי של יהודה ושומרון, כבר אז התחלנו לייצר מרקם יחסים מקצועיים ויחסי רעות עם עמיתיינו הפלסטינים. בזמן זה ראינו כי אין בשטחי יהודה ושומרון מענה לדיאליזה צפקית. אני רואה זאת כזכות גדולה להפעיל פרוייקט ייחודי זה בבית החולים אסותא אשדוד״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך