נסיעה בטוחה עם הקלנועית בחורף

אז אולי את הקלנועית רואים בעיקר במרכזי הקניות ובנמל התעופה, אך השימוש בה לא רלוונטי אך ורק לנותני השירות השונים. הקלנועית – זו המיועדת לנוסע אחד וזו המיועדת לזוג נוסעים, העניקה לאוכלוסיה יקרה מאד – בני הגיל השלישי, את הזכות להתנייד בצורה עצמאית במרחב הציבורי.
קלנועית

ממש כפי שהנסיעה ברכב הפרטי פשוטה יותר בימי הקיץ, כך גם הנסיעה בקלנועית. לשמחת כל הנוהגים בקלנועית, אין באמת סיבה להכניס אותה למחסן עם בוא החורף – אלא שכל הנדרש הוא לאמץ את כללי הבטיחות הנדרשים. גם אתם, תושבי אשדוד שעושים שימוש בקלנועית, יכולים לנהוג בראש שקט!

חשיבותו של האפוד הזוהר

בעודי ישנם חוקים ברורים שעל הנוהגים בקלנועית לציית להם, גם ישנן המלצות חמות שפשוט כדאי לאמץ. אם מתמקדים לרגע באפוד הזוהר, הרי שאין כל חובה ללבוש אותו מאחר והקלנועית אינה נחשבת ככלי רכב. עם זאת, אתם לא באמת צריכים חוק כתוב בכדי לדאוג לעצמכם לסביבה בטוחה.

בעונת החורף מומלץ מאד ללבוש את האפוד הזוהר גם בשעות היום וכמובן שבשעות הלילה. כנוסעים על הקלנועית אתם חשופים (זאת בשונה מנסיעה ברכב פרטי), כך שחשוב מאד שיהיה ניתן להבחין בכם וכך למנוע תאונות מיותרות.

הימנעו מנסיעת אקסטרים בתוך שלוליות

על הקלנועית נוהגים כאמור אנשי שירות שונים, אך גם בני הגיל השלישי המתניידים באמצעותה אל שלל מקומות:

  • מרכזי קניות
  • סופר-מרקט
  • קופות חולים
  • מפגשים עם חברים
  • נסיעת טיול ברחובות העיר

מאחר ומדובר על עונת החורף, ישנה סבירות כי בדרך תעברו גם בין שלוליות. לצד השלוליות השטחיות שניתן לעבור עליהן, גם ישנן שלוליות עמוקות וגדולות יותר. במידה ואתם מבחינים בשלולית עמוקה שאינכם יכולים לצפות את גודלה, מומלץ מאד שלא להיכנס אליה ולנסוע בדרך חלופית.

התקינו צופר בקלנועית שלכם

אחד האביזרים המומלצים ביותר להתקנה בקלנועית שלכם הוא הצופר. לעתים, הידיעה כי נוסעים בתוך שטח עירוני, ולרוב בתוך שכונת המגורים, גורמת לנוסעים רבים לוותר על הצופר. עם זאת, איש אינו יכול לדעת מתי תפגשו באירוע חירום שיצריך מכם להתריע עליו. התקנת הצופר מתבצעת תוך דקות והודות לו אתם זוכים בתחושת ביטחון גדולה יותר, תוך שתוכלו למנוע באמצעותו תאונות מיותרות בדרך.

סוכך הגשם – מתי תוכלו לנסוע איתו?

עם סוכך הגשם של קלנועית תוכלו לנסוע אך ורק כשאין גשם. תוך כדי נסיעה, הוא יכול להגן עליכם מפני רוחות חזקות, כאשר הראות נשארת טובה. עם זאת, בעת שאתם נוסעים עם הסוכך ותוך כדי יורד גשם, הראות נפגעת וכך הנסיעה הופכת מסוכנת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך