ייפוי כוח מתמשך במרכז

בסוף שנות ה-60, אחרי חקיקת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות-1962, הפתרון לניהול נכסיו של אדם בזמן שלא יכול היה יותר לדאוג לעצמו, היה מינוי של אפוטרופוס שידאג לנכסיו, רכושו והטיפול בו.

ייפוי כוח מתמשך במרכז

בסוף שנות ה-60, אחרי חקיקת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות-1962, הפתרון לניהול נכסיו של אדם בזמן שלא יכול היה יותר לדאוג לעצמו, היה מינוי של אפוטרופוס שידאג לנכסיו, רכושו והטיפול בו. התיקון שהוכנס בשנת 2016, יוצר מצב בו אדם יכול לשלוט בחייו במצב שיהיה לו קושי קוגנטיבי או פיזי, ביצירת מסמך שנקרא ייפוי כוח מתמשך. מסמך זה כולל הנחיות מקדימות לפני מינוי אפוטרופוס, ומהווה דרך נוספת לאדם לשלוט על ענייניו בעתיד. אדם זה יכול להצהיר במסמך על רצונותיו בעתיד בכל הקשור לניהול נכסיו, הטיפול בו ועוד, כאשר תישלל כשרותו והוא יזדקק לאפוטרופוס. מומלץ לכתוב מסמך כזה בנוכחות ויעוץ עורך דין.

מה נכלל בייפוי כח מתמשך?

ייפוי כח מתמשך כאמור מאפשר לכל אדם מעל גיל 18, למנות מיופה כוח אשר יוכל לקבל עבורו החלטות בזמן שהוא כבר לא יוכל לעשות כן. על ייפוי הכח יש לחתום בפני עורך דין שמתמחה בתחום, אשר אין לו כל קשר או מעורבות אישית במבקש ייפוי הכוח. במסגרת אותו יפוי כוח מתמשך ישאיר החותם עליו למיופה כוחו, את הזכות לקבל החלטות בגינו כמו למשל איפה יגור? מי יטפל בו? איך לנהוג בצוואתו? וגם איפה הוא רוצה להיקבר בבוא זמנו. אפשר למנות מיופה כוח אחד לכמה עניינים רצויים, אבל אפשר גם למנות כמה מיופי כוח, ואף להחליט כי במידה שמיופה הכוח הראשון לא ירצה או יוכל לפעול יתמנה אחר תחתיו. בייפוי הכוח המתמשך אף יצוין מי יהיה הקובע ובעל הסמכות במקרה של מחלוקות בין מיופי הכוח. נוסיף כי מיופה הכוח צריך להסכים למינוי זה ולא ניתן להכריח אותו לשמש מיופה כוח.

 

ייפוי כוח מתמשך במסגרת הסכמי ממון

עורך דין הסכמי ממון במרכז מסביר כי לעתים קרובות כוללים הסכמים אלה, גם ייפוי כוח מתמשך, כפי שיוסכם על שני הצדדים. הסכמי ממון באים לקבוע כיצד ינוהל הרכוש של מי שבוחר לעשות הסכם ממון והחליט על גורל הנכסים והרכוש שלו. הסכם זה נעשה עוד לפני

הנישואין, וגם זוגות ידועים בציבור נוהגים לעשותו. הסכם זה הוא חוזה בין זוגות שרוצים להתייחס בצורה מסודרת וחוקית ליחסים הכלכליים ביניהם אבל גם לנושאים אחרים כמו משמורת ילדים, חינוך, מזונות  ועוד. כל הסעיפים הללו עלולים לגרום למחלוקות, אבל כאשר יש הסכם ממון, הדברים נקבעים מראש והם אלה שקובעים מה תהיה המעורבות וההתייחסות של כל אחד מהצדדים, כולל תהליך קבלת ההחלטות. הבחירה בעריכת הסכם ממון היא סוג של מו"מ בין הצדדים, ונדרשת הבנה ורגישות מצד שניהם כדי להגיע להסכמות. חשוב מאוד להיעזר בעורך דין מומחה בתחום של עריכת הסכם ממון, כדי להגיע להסכם הכי נכון בדרך הכי נעימה. דיאלוג סובלני, יחד עם הבנת סעיפי ההסכם יובילו להסכם הגון וצודק מבחינת שני הצדדים.

קראו עוד על ייפוי כוח מתמשך במרכז.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך