הוצאת אזרחות פורטוגלית אירופאית – האם זה משתלם כלכלית?

בשנים האחרונות ניתן להבחין כי יותר ויותר אנשים מנסים את מזלם ובוחרים להתחיל בתהליך להוצאת אזרחות פורטוגלית אירופאית. עם זאת, מדובר בתהליך לא קצר (בדרך כלל אורך מספר חודשים) וכרוך גם בתשלומי כספים לאורך ההתקדמות שלו. התשלומים משתנים ממקרה אחד לאחר ולא ניתן לומר חד משמעית כמה יעלה לכם להוציא דרכון ואזרחות.
הוצאת אזרחות פורטוגלית אירופאית - האם זה משתלם כלכלית?

כמו כן, השאלה האם משתלם כלכלית להוציא דרכון פורטוגלי היא מאוד אינדיבידואלית. במידה והנכם עומדים בתנאים ובדרישות של השגרירות הפורטוגלית ויש לכם סיכויים גבוהים לקבל את הדרכון הנכסף – וודאי שזה ישתלם לכם כלכלית. במידה והסיכויים שלכם קלושים ואתם מודעים לכך, יתכן והתהליך לא יהיה נכון עבורכם מבחינה כלכלית.

הוצאת דרכון פורטוגלי לישראלים – איך אדע אם יש לי סיכוי?

חשוב להבין מדוע ניתנת האפשרות להוצאת הדרכון הפורטוגלי. החוק הפורטוגלי קבע כי האזרחות תינתן רק למי שיצליח להוכיח את הקשר של לגירוש ספרד שאירע במהלך המאה ה-15.

במרבית המקרים, הישראלים שיש להם סיכוי טוב לקבל אישור לדרכון הפורטוגלי אלו צאצאים למשפחות שעלו ממדינות המזרח כמו טורכיה, מרוקו, תימן, לוב, אלג'יר וכו. מרבית היהודים שגורשו מספרד ופורטוגל לפני מאות שנים עברו למדינות הנ"ל והחלו שם את חייהם מחדש.

רק מאות שנים לאחר מכן הצאצאים שלהם עלו ארצה וכיום ממשלת פורטוגל "מכה על חטא" ומנסה לפצות את הדור הבא. אם הנכם ילדים למשפחות שעלו ממדינות הללו, רצוי לבדוק את הסיכויים שלכם מכיוון שקרוב לוודאי – יש לכם אפשרות לקבל את הדרכון.

מה אפשר לעשות עם דרכון פורטוגלי?

האפשרויות של אזרחי פורטוגל הן רבות ומגוונות ובמידה ותקבלו דרכון פורטוגלי תהיו זכאים לאזרחות פורטוגלית גם כן. חשוב להבהיר כי זכאות לדרכון פורטוגלי לא תחייב אתכם לוותר על הדרכון הישראלי וניתן יהיה לשמור על שניהם באותה העת.

תוכלו לבחור היכן לגור ולשהות בכל עת, זו אחת האפשרויות האטרקטיביות שלא קיימות לכל אדם. בנוסף לזאת, יש להבין כי דרכון פורטוגלי הוא דרכון אירופאי משום שפורטוגל היא אחת ממדינות האיחוד.

באמצעות דרכון פורטוגלי ניתן יהיה לחיות ולעבוד בכל מדינה באירופה, גם אם הדרכון לא שייך לה ספציפית. יתרה מכך, אם אתם חושבים על לימודים מתקדמים במוסדות אקדמאיים –  הדרכון הפורטוגלי יאפשר לכם ללמוד בסבסוד כמעט מלא ולהנות מהטבות של סטודנט / אזרח.

באמצעות דרכון פורטוגלי תהיו זכאים להטבות נוספות בעולם, כמו למשל האופציה לבקר בארצות הברית ללא בעיה, כלומר – לא תצטרכו לעבור מבחנים או בדיקות מוקפדות לקבלת אשרת הכניסה כפי שעוברים אזרחים ישראלים. יש עוד מגוון הטבות ויתרונות שיעניק לכם הדרכון הפורטוגלי אך תחילה חשוב שתוודאו כי אכן יש לכם סיכוי על מנת שלא תבזבזו זמן או כסף לחינם.

למעבר למקור מידע מקיף בנושא: https://www.wagner.co.il

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך