אלוהים אוהב את ילדי הגן, ואנחנו הורגים את הקשישים

תזכרו טוב טוב את השמות של מי שהצביע נגד העלאת קצבת הזקנה והצמדתה לשכר המינימום לקשישים. אני ימני בן של ימנים, התביישתי. מי שהיה צריך לצאת לרחובות זה הדור הצעיר, שירגיש את נחת ההחלטה הזו בעתיד.חודש אחד של פחות משכר מינימום לאלה שהצביעו נגד, והם היו משנים החלטתם. אבל אל תתבלבלו, זה לא אומר כלום על האופוזיציה, שהיו לה שנות שלטון וגם הם לא עשו כלום . גם אנחנו נהיה שם בעוד מספר שנים. גם אתם
סידי

ואלה שמות חברי הכנסת… תסתכלו להם בעיניים. תראו את האנשים. אני את ההצבעה הייתי עושה במרכז יום לקשיש או גרוע מכך במרכז גריאטרי. שם נראה אתכם שהייתם מצביעים אותו הדבר. כמה אני בקריזה אלוהים יודע. בלי הרבה רעש תקשורתי, הצביעה הקואליציה נגד החוק להשוואת קצבת הזקנה לשכר המינימום. כמה התביישתי. בשבילם.
התביישתי בשבילם. לא בשביל חברי הכנסת. בשביל האנשים שאנחנו רואים והם שקופים. בשביל הקשישים שאינם מאוגדים. כי אם היו מאוגדים אין סיכוי שהיו מצביעים נגדם. כי הרי רק כח מבינים במדינה הזו, ולקשישים הרי אין כח, הם חלשים פיזית ואלקטורלית. אלוהים אוהב את ילדי הגן, ואנחנו הורגים את הקשישים. כן אנחנו. בשתיקה שלנו.

כי מי שהיה צריך לזעוק את זעקתם, של מי שמחשבים את השקלים האחרונים, אם לקנות תרופות או אולי אוכל, הם אנחנו האנשים הצעירים יותר שמחר יהיו הקשישים. אנחנו היינו צריכים לצאת ולסגור כבישים וצמתים ולשרוף צמיגים ולא יודע מה עוד. לעשות את זה גם עבורנו, כי אנחנו הרי נגיע לזה. ומי שחושב שזו בעיה של הקשישים כיום, טועה מטעה ומטומטם.
הייתי מתבייש להיות ברשימה הזו של 57 פחי הכנסת שהצביעו נגד. על חודו של קול החוק נפל, כולל של השרה גילה גמליאל… השרה לענייני אזרחים ותיקים. לא להאמין. העיקר היא תשלח אותם לסרט בשלייקס… הלו תתעוררי, אין להם כסף לחשמל בבית אז את רוצה שיראו סרט? הם חיים בסרט. אימה. אתמול היית צריכה להתפטר.
אני ימני בן של ימנים, נולדתי, חייתי וגדלתי ביפו. אני לא מנותק כמותם. אני רואה את הפנים של האנשים שמחפשים בזבל כל יום. גם אתם. את אלה שמחכים בסיום יום השוק בכדי לאסוף את מה שנשאר. אל תסתכלו עליהם בחמלה ותפנו עורף. תסכלו על הפנים שלהם טוב טוב ותראו את עצמכם, אלה יכולים להיות מחר אתם.

כן, אתם. כי הרי עכשיו אתם חזקים ובריאים ועובדים ויכולים להתפרנס מכמה עבודות והכל טוב ועם ישראל חי, וחי טוב ומתפנק באיזו מסעדה. אבל כשתגיעו לגיל שהגוף לא יהיה בשליטה שלכם, ובמיוחד עם כספי הפנסיה שלא יהיו לכם, עם כל התקציבית והצוברת והקוצצת והמחרטטת, שתשאיר אתכם עם שקל וחצי, תבינו. חכו חכו. אז תבינו כמה אתם צריכים את השליטה על החיים שלכם וכמה כל אגורה חשובה. גם אתם עוד תעמדו כפופים לאסוף שאר ירקות מהרצפה המזוהמת. אז למה אתם שותקים? כי זה רחוק? אין לכם מושג כמה זה לא.
אני ימני בן של ימנים. גדלים ככה בבית. מה לעשות, טוב, רע, זה אני. ליכוד וימינה, אין פחות. גאה על זה. לא מוכן יותר לקבל את תאוריית השמאל ההזויה על שלום וכאלה. אין לצערי עם מי. אבל אני מתבייש עכשיו. מתבייש בשבילם, בשבילי. חברי הכנסת של הימין ובמיוחד הליכוד שחלקם גדל באזורים כמו שלי, שיודעים מה זה שאין. יודעים שלא מבקשים מהאבא כי הוא יתבייש להגיד אין לי, אז לא מביישים אותו, כי מכבדים אותו. אז איך הצבעתם נגד? איך?

אל תתבלבלו. אין לי שום עניין לשבח פה את האופוזיציה. לא בגלל שהם מהשמאל (בנינו גם). או לפחות חלקם. אלא בגלל שהם היו שנים רבות בשלטון ולא עשו כלום ושום דבר בעניין. גם הם יכלו להשוות את קצבת הזקנה לשכר המינימום, שהוא 5300 שקלים בלבד, למי שעד כה לא יודע את זה. אז אל תשחקו אותה אבירי השלטון והעם מהספסלים האחוריים. אתם פח בדיוק כמו הפחים שהצביעו נגד. כן פחים. ולכו תחפשו בפחים ותבינו.

תבינו מה זה להזדקק. תבינו מה זה שחסר. תעשו הכרה עם המילה – אין. וואלה הייתי נותן לכל מי שהצביע נגד החוק לחיות חודש אחד עם 5300 שקלים. ואו נראה אתכם. סעו באוטובוס או גרוע מזה תלכו ברגל, כי זה או אוטובוס או לחם לפעמים. אתם יכולים לצחוק, אני מתבייש. היינו חייבים לצאת היום לרחוב, בשביל העתיד. שלנו. אבל אנחנו בוחרים לא להסתכל להם בעיניים. אני כן.

יש אפשרות לתקן. תמיד יש. אי אפשר לפתור את הבעיה של הקשישים כמו שפתרו עם ניצולי השואה (שנזכר בהם ביום השואה נכון?)… לחכות שימותו. סורי שזה יפגע לכם במערכת העיכול בזמן שאתם נהנים אולי מאוד ארוחה טובה… הרי כאן מדובר בחברה שהולכת ומזדקנת בישראל. אז מה? יחכו שכולנו נמות?
לסיום אני רוצה רק להניח את זה כאן. הסכום הקצבה הבסיסית החודשית ליחיד היא 1,535 ש"ח ולזוג (הקצבה לזוג מורכבת מקצבה ליחיד וכן תוספת בעבור בת זוג) 2,307 ש"ח. סכום הקצבה הבסיסית החודשית לבני 80 ומעלה, ליחיד 1,622 ש"ח ולזוג (הקצבה לזוג מורכבת מקצבה ליחיד של בן 80 וכן תוספת בעד בן זוג) 2,394 ₪. לכו תחיו עם זה בכבוד. בקושי למות אפשר עם זה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך