חדרי מלח באשדוד: תנשמו עמוק…

השיטה הטבעית והמובילה בעולם Halotherapy נמצאת לכם ממש מתחת לאף. חדרי המלח באשדוד מציעים לכם לנשום טוב יותר ולהוריד סטרס. אביבה איטח מנהלת חדרי המלח Saltmedic, והמרכז לרפואה טבעית ומשלימה מספרת על הייחודיות של חדרי המלח: "אנחנו עוסקים בטיפול טבעי שמתבסס על סגולות הריפוי של מערות המלח בטבע בשילוב טכנולוגיה מתקדמת. מגיעים אלינו אנשים, עם סטרס ובעיות מתמשכות, חוזרות וכרוניות במערכת הנשימה והעור, והטיפול מתבצע ללא מגע וללא תרופות", בעזרת מלח טבעי יבש ויונים שליליים.
חדרי מלח באשדוד: תנשמו עמוק...
צילום: יח"צ

המצאת הטיפול בחדרי מלח פותחה אי-שם באירופה בשנות ה- 40. שיטה ייחודית זו מתבססת על תכונות המלח וחשיבותו הרבה לתהליכים שונים בגוף, ורואה בו כמסייע לטיפול במחלות שונות כגון: אסטמה, נזלת כרונית ואלרגית, שיעול טורדני, דלקות גרון וריאות, ברונכיט, נזקי עישון וזיהום אווירCOPD – , דלקות אוזניים, סינוסיטיס, אטופיק דרמטיטיס – אסטמת עור, סוגי פסוריאזיס, אקזמות והפרעות שונות נוספות בדרכי הנשימה והעור, וכן לשיפור וחיזוק מערכת ההגנה של הגוף.

אביבה איטח הקימה באשדוד לפני כעשר שנים את Saltmedic, חדרי המלח הפועלים בשיטת הלותרפי Halotherapy – – לריפוי טבעי ויעיל במערכת הנשימה, המתבססת על סגולות הריפוי של מערות המלח העתיקות והמפורסמות באירופה ומוכחת מחקרית כיום גם בארץ, והנה מובילה בתחומה. השיטה פותחה ע"י מדענים באירופה כדי להנגישה יותר לכלל האוכלוסיה כטיפול מותאם  ולאפשר ביצוע מעקב מדידות ומחקרים, בשונה מהשיטה הישנה יותרspeleotherapy  – 'שיטת המערות' שאינה ניתנת למדידה והתאמת אישית ובנויה מבלוקים כהים המתחמצנים ונאטמים.

כאשר מגיע מטופל הוא עובר אבחון קליני, תוך מילוי שאלון רפואי של המרכז וטופס הצהרת בריאות. "אין סכנה בטיפול במלח ב- Halotherapy אבל יש מקרים בודדים ונדירים שזה לא מתאים" היא מתארת. הטיפול מתבצע במסגרת סדרה בסיסית לניקוי וריפוי הדרגתי, בחדר שכולו מצופה במלח טהור: קירות, תקרה ורצפה – כמו חול ים. המלח, יוצר סביבה נקייה ממזהמים, המאפשרת למערכת ההגנה של הגוף 'להירגע ולנוח'. החוויה נעימה וייחודית ומלווה בסרטי טבע מרגיעים המוקרנים  בחדר. ב Saltmedic יש שני חדרי מלח, האחד מיועד למבוגרים והשני מעוצב במיוחד לילדים עם משחקים וצעצועים, תאורה צבעונית רכה, שולחן וכסאות ופוף לרביצה.

מכשור חכם ומתקדם Halogenerator –  כותש מלח רפואי, טהור ומינרלי,  לחלקיקים מיקרונים של מלח יבש המתפזרים בחלל החדר וממלאים את האוויר שבו. אלה הם החלקיקים החודרים לתוך מערכת הנשימה ומנקים אותה בהדרגה מליחה ונזלת צמיגית היוצרים חסימה בדפנות מעברי האוויר.

אורך הטיפול למבוגר כ- 55 דקות ולילד כ- 45 דקות הנכנס בליווי מבוגר. המטופל יושב בבגדיו הרגילים, בחדר נעים, עטוף בשכבות של מלח, תוך הרפיה ורגיעה כללית המאפשרת נשימה קלה יותר. בזכות היונים השליליים הנוצרים בחדר במהלך הכתישה של המלח, באנרגיה קינטית גבוהה, המטופל חווה תהליך המפיג מתחים וסטרס, מעין 'רילקסינג' השווה לכשלושה ימים בים.

זה עובד על הרפיית המתח בשריר-החלק שבדפנות דרכי הנשימה וכל האיברים החלולים בגוף, משחרר את התכווצותו וחוסך בהדרגה את הצורך להשתמש במרחיבים למיניהם.

על השיטה ותהליך הריפוי אביבה מסבירה: המלח היבש עושה את כל העבודה, בעזרת Halotherapy הנתמכת במכשיר חכם ומתקדם היודע לשלוט בגודל, בכמות ובעוצמת הפיזור של חלקיקי המלח לתוך החדר. כך, יחד עם ההפרדה בין חדרי המטופלים למבוגרים ולילדים אנו יודעים להתאים את הטיפול עצמו בין אם צעיר, מבוגר, ילד או תינוק עם ההבדל במחלות השונות…

שאלנו את אביבה, איך מתבצע הטיפול?
אביבה: "בבעיות המתמשכות אנו מתחילים ב'סדרת ניקוי בסיסית' של 14 טיפולים, מינימום פעמיים בשבוע, ולאחריה בהתאם לצורך ולחומרת הבעיה והתפשטותה ממשיכים ל'סדרה משמרת' שבה מתחיל גם תהליך הריפוי עצמו, תוך התרחקות איטית מהטיפול במלח. הגוף מתחיל בעצם לרפא את עצמו בעזרת כמויות המלח שהצטברו מהסדרה הבסיסית ולכן אנו מתרחקים בהדרגה. בתהליך הזה אנו גם רואים כי התלות והצורך בשימוש תרופתי פוחת והולך עד בכלל.

בידינו משובי מטופלים רבים המעידים כי הפסיקו את השימוש במרחיבים וסטרואידים, באינהלציות ותרופות, כולל הפסקת השימוש במכשירי עזר כגון סי-פאפ וכד', כי לא מצאו בכך עוד צורך.  כמובן שאנו ממליצים לעשות זאת רק בעצת הרופא המטפל".

"ומה קורה בגוף בתגובה לטיפול"?
תהליך הניקוי מתבטא בפירוק הדרגתי של הליחה הצמיגית והנזלת שדבקה לדפנות דרכי הנשימה, מהאף עד הריאה, על ידי חלקיקי המלח שחודרים ישירות לתוכה, מפרקים את ההידבקויות וההתגיישויות שהם כמו 'דבק מגע' ומדללים אותה כדי שתתפנה בייתר קלות החוצה. בעצם המלח מפרק את 'החממה' למזהמים שנוצרה שם עם הזמן, ומייצרת מחדש את המחלות החוזרות. זו 'חממה עם בית חם ומזין' לכל הווירוסים והחיידקים המתבייתים שם. אנשים לא מודעים מספיק לחשיבות קינוח האף והוצאת הליחה ביום יום.

הצטברות זו של נזלת וליחה היא שגורמת לחסימה בריאות ובסימפונות, לשיעול ולהתקפי קוצר נשימה ואסטמה. כמו כן, במערות הפנים גורמת לסינוסיטיס, לדלקות אוזניים חוזרות, ל'פקקים' ולנוזלים באוזן, עם ובלי הפרעות שמיעה ודיבור. לכן חשיבות הפינוי והניקוי בחדר-מלח.

בנוסף, אביבה איטח הנה מומחית בטיפול ב"נרות הופי", שיטה טבעית שמקורה בתרבות האינדיאנית המיושמת כיום בעולם המודרני לפתרון וטיפול ספציפי בבעיות אוזניים, פקקים ונוזלים, ומניעת ניתוחי 'כפתורים' וכו'.

סקרנותנו גברה והתלהבנו לשמוע על "כרית-מלח-לנשימה", פטנט ייחודי שאביבה פיתחה כטיפול תומך בבית. גם הילדים משוגעים עליה ונהנים לשחק בה כמו עם דובי. היא מקלה על הנשימה ועל השינה וניתן לקחת אותה לכל מקום. הכרית מלאה בתערובת של חלקיקי מלח מסוגים שונים הנשאפים אל תוך מערכת הנשימה ומקלים על השיעול, ולדבריה היא יעילה הרבה יותר ממנורות המלח – שגם הן נמכרות אצלה בקליניקה.

"זה טיפול שמתאים לכולם, כל מי שנושם אוויר בחוץ זקוק לזה" אומרת אביבה, "חדר מלח טוב ויעיל גם לאנשים עם סטרס, אנשים עם בעיות ומחלות כרוניות, חוזרות ומתמשכות וגם כאלו שסתם רוצים להביא מתנה למישהו, בשביל הכיף והרגיעה".

עוד היא מציינת כי במרכז יש קליניקה לרפואה סינית לטיפול במגוון בעיות בגוף, כולל דיקור ועיסויים רפואיים, וכן טיפולים בתחום הרפואה האסתטית על ידי רופאה מומחית בתחומה.

Saltmedic   הנה היחידה והראשונה בארץ שחתמה על הסכם הנחות עם קופ"ח מאוחדת ובעלת הכרה עם הביטוחים המשלימים לקבלת החזרים. לייעוץ חינם ולקבלת פרטים נוספים ועלויות לטיפולים השונים ניתן לפנות ישירות לחדרי מלח saltmedic  08-9563355 וכן לאתר שלהם:www.saltmedic.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך