אושר בטרומית: בנקים יאפשרו ללקוחות לקבל מידע באינטרנט ללא תשלום

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הבנקאות (שירות ללקוח) (תיקון - שירות מקוון ללקוח), התשע"ח-2018 של חבר הכנסת יעקב אשר וקבוצת חברי כנסת

מוצע לקבוע כי תאגיד בנקאי יאפשר ללקוחותיו לקבל מידע באינטרנט, ללא תשלום, אודות פעולות שונות שנעשו בחשבונם. לפי המוצע, המיידע כאמור יתייחס לתקופה של 7 שנים לפחות.

בדברי ההסבר נכתב: "מטרת הצעת החוק היא הנגשת המידע ללקוחות הבנקים בהתאם להתקדמות הטכנולוגית הקיימת היום. כיום תאגידים בנקאיים מאפשרים קבלת מידע באמצעות האינטרנט. במרבית המקרים, מוצג המידע של הפעילות בחצי שנה האחרונה בלבד, בעוד הלקוח זקוק למידע על טווח תאריכים גדול יותר לשם הגשת דוחות כספיים לרשויות השונות או בעת קיום הליכים משפטיים. אם הלקוח מעוניין במידע שאינו מוצג באינטרנט, עליו להזמין את המידע ולשלם עמלה מיוחדת, דבר הכרוך בבירוקרטיה ובהוצאה כספית. הכללים של התאגידים הבנקאיים, לעניין מסירת מידע, נקבעו לפני שנים רבות בעידן שבו העלויות הטכנולוגיות של הפקת מידע היו גבוהות. בעידן הטכנולוגי הקיים היום, אין סיבה כי תאגיד בנקאי לא ישמור ויציג ללקוח את כל המידע הרלוונטי לו הוא זקוק."

ח"כ יעקב אשר: "לא פעם אנחנו רואים את מסחטת הכספים דרך חיוב עמלות מיותרות לגמרי. אני לא מבין איך ישראל שהיא מעצת סייבר, לא יודעת לקבל החלטה פשוטה שהמידע שנמצא בבנקים על החשבונות האישיים שלנו, יוכל להיות נגיש. שלא כל בקשה נצטרך לבוא פיזית לבנק, לקבל את העותק ולשלם עליו פעם ועוד פעם. זו הצעה צרכנית, פשוטה הוגנת. אולי הבנקים יפסידו כמה מיליונים אבל הציבור ירוויח".

90 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך