אשדוד היא העיר ה-11 בשיעור היפגעות קשישים

בחמש השנים האחרונות (2014-2018) נפגעו באשדוד 262 קשישים בתאונות דרכים, 1.70 נפגעים לכל אלף אזרחים ותיקים, 52 נפגעים בממוצע בכל שנה. ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן להזדקן במדינת ישראל ובעיקר מפחיד. אנשים שבנו את המדינה, שרדו מלחמות ותקופות קשות ועבדו כל חייהם כדי להזדקן בכבוד לא שרדו את המלחמה היומיומית שבכביש, זה ממש לא חייב להיות ככה".
גבר מבוגר

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי אשדוד היא העיר ה-11 בדירוג בשיעור הקשישים הנפגעים בתאונות דרכים.

מהנתונים עולה כי בחמש השנים האחרונות (2014-2018) נפגעו באשדוד 262 קשישים בתאונות דרכים, 1.70 נפגעים לכל אלף אזרחים ותיקים, 52 נפגעים בממוצע בכל שנה. מתחילת שנת 2018 ועד לחודש ספטמבר נפגעו באשדוד 56 קשישים (65+) בתאונות דרכים, מהם קשיש אחד נהרג וחמישה נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן להזדקן במדינת ישראל ובעיקר מפחיד. אנשים שבנו את המדינה, שרדו מלחמות ותקופות קשות ועבדו כל חייהם כדי להזדקן בכבוד לא שרדו את המלחמה היומיומית שבכביש, זה ממש לא חייב להיות ככה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להתחיל להתחשב באזרחים הוותיקים ולהורות מידית על הנחת פסי האטה מול כל בתי האבות ומרכזי היום לקשיש בכל רחבי הארץ כאשר במקביל יש להאריך את משך האור הירוק להולכי רגל באותם אזורים. אסור לנו כחברה להשליך את האזרחים הוותיקים שלנו לעת זקנה".

בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של קשישים (65+) בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2014-2018) על בסיס נתוני הלמ"ס, לערים מעל 50 אלף קשישים. בנוסף, הבדיקה נערכה גם בכל עיר ועיר בהשוואה למספר הנפגעים לכל אלף קשישים. הערה: (נתוני 2018 חלקיים ומעודכנים לחודש אוגוסט)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך