הכינו את הפופקורן ואת הממחטות

דורית סימן טוב- מנחה ומטפלת בגישת NLP בוגרת "מכללתNLP לשם שינוי", בהסמכה של ד"ר ריצ'רד בנדלר יוצר שיטת ה-NLP.
הכינו את הפופקורן ואת הממחטות

לפני כעשור סיימתי תואר שני בספרות עברית. למדתי לעומק את כל סוגי הז׳אנרים בספרות ובתוכם את ז׳אנר הפנטזיה, המתח, הרומנטי ועוד רבים. בתוך התואר הראשון והשני גם למדתי קורסים מעולם הקולנוע, וכמו בספרות גם בעולם הסרטים ישנם ז׳אנרים שונים. אז עדיין לא הייתי מודעת לכך שכבר ייצרתי לעצמי את כל סוגי הז'אנרים הקולנועיים והסיפוריים האפשריים בראשי. הייתי אז מומחית בעיקר בז׳אנר של סיפורי האימה, המתח, הפנטזיה והדמיון וגם בסיפורים מלאי מתח ותירוצים.

חרדות שליוו אותי במשך שנים הגיעו עם סרטי האימה, דאגות מתמדות וחשיבה אינסופית על כל סובביי הגיעו עם סרטי המתח. מחשבות שליליות ציוריות הגיעו עם סרטי הפנטזיה ותירוצים אינסופיים מדוע לא אוכל לעשות דבר כזה או אחר עבור עצמי הגיעו עם הסרט "למה את לא". בתוך כל הצפייה ב"סרטים" שכחתי רק להכין פופקורן וליהנות ממנו תוך כדי… לא שכחתי להכין ממחטות, להיות במתח ולצפות לסוף הקודר.

בעזרת לימודי ה-nlp שיניתי לעצמי את הסיפורים שסיפרתי לעצמי ואת הסרטים בהם צפיתי במחשבותיי. ע"י שימוש בכלים שונים ובטכניקות שונות קיבלתי גישה למעמקי נפשי ותודעתי, וכך נוצר השינוי באמונות המגבילות ובסיפורים שסיפרתי לעצמי. במסע המופלא הזה להגשמת היעד נכנסו לתמונה כל מרכיבי ה-nlp: הפעילות המוחית ה-neuro, התחום הלשוני ה- linguistic ושלב התכנות וההפעלה מחדש ה-programming .

הסיפורים שאנו מספרים לעצמנו מתחילים לעיתים קרובות בילדות, במחשבות, מתפתחים בתוך אמונות מגבילות וגדלים ומתעצמים בבגרות. לא מעטים האנשים הבוגרים אשר מספרים לעצמם סיפורים המונעים מהם הצלחה כפי שמגיעה להם. החיים מלאים באתגרים, ועם כל אחד מהם נתמודד כשיגיע זמנו. אז מה הצורך שלנו בלחשוב באדיקות על מה יהיה? איך יהיה? ולהריץ במוחנו תסריטים עוד לפני שהגיעו לערוץ הדוקו והריאליטי?

עצרו! תחשבו! האם באמת אנו רוצים להיות במקום הזה? החליטו שהחל מהיום אתם מודעים לכך והופכים לבימאים של חייכם ולכותבי הסיפורים של חייכם. המפתח להצלחה קשור לסיפורים מעצימים שאנחנו מספרים לעצמנו. המטרה היא לבנות סיפור שונה שמתייחס לאותה סיטואציה, ובנקודה זו מתחילים להתבונן בחצי הכוס המלאה. כך עוברים מתפיסות שליליות לתפיסות חיוביות במעגלי החיים השונים שלנו.

היום אני נמצאת במקום של הגשמת יעדים באופן מיטבי, מהסיבה שהפסקתי עם הסיפורים והתירוצים. בתוך אותן 24 שעות שתמיד היו לי, היום אני גם אמא, בת זוג, בת, אחות, חברה, מחנכת כיתה ז', רכזת חברתית, לומדת מאסטר ל-nlp, לומדת nlp לילדים ונוער, מנחה ומטפלת באנשים ובעיקר במודעות למחשבות שלי. אני אחראית על הסרט והסיפור שלי!  זוכרים? מחשבה יוצרת מציאות. אז באיזה סרט בא לכם לצפות עם הפופקורן שלכם? אתם תבחרו…

שלכם!

דגנית סימן טוב טל

052-7456069

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך