דור Z: צמד האשדודיות שעובדות כל הדרך לפסגה

דניאלה בל (17) ולינוי זורין (11) הן להקה חדשה של צמד בנות עם עשרות אלפי צפיות ביוטיוב ועשרות אלפי עוקבים באינסטגרם. השתיים עובדות כל הדרך לחלום הגדול ומחכות לפריצה הגדולה בארץ, אבל אם תשאלו אותן מה היעד האמיתי הן ישיבו: "חו"ל". דור Z מספרות בראיון מיוחד איך הכל התחיל, מדברות על פער הגילאים ומציגות את הסוכנת יאנה זורין, אמה של לינוי, זורין מדברת על העשייה עם הבנות ומציגה פושריות בדיוק כמו הסדרה בה השתתפה בעבר...

יאנה זורין למעשה בנתה את הצמד שנקרא דור Z ועל החיבור המיוחד מספרת דניאלה: "יאנה מצאה אותי בפייסבוק ופנתה אליי לדוגמנות ומשחק. היא שאלה אותי אם אני מתעניינת בשירה והשבתי שכן. אהבתי לשיר מגיל קטן, אבל ההורים לא דחפו אותי לזה. אמא שלי אמרה לי את אוהבת לשיר והכל אבל תתמקדי בלימודים. החוג היחידי שהיא הסכימה לו היה שחייה. אמרתי לעצמי כשאגדל אנסה לעשות משהו עם השירה וחתמתי אצל יאנה על חוזה". לינוי, מנגד מתארת בנוסף צד שונה לחלוטין: "אני שרתי מגיל קטן ובהתחלה הייתי פתוחה יותר בעבודה, כי עבדתי כבר עם מצלמה".

יאנה, הסוכנת הפושרית שלצידן, מציגה הזדהות עם דניאלה ומספרת: "דניאלה באה מבית קווקזי, שם הכל סגור. גם אני כשהגענו לארץ מרוסיה רציתי להיות דוגמנית בטלוויזיה, כמו שכל ילד רוצה. אמא שלי אמרה לי לא יהיה לך קל ואני שואלת איך אפשר לדעת? כל החיים היא אמרה לי לא, אבל השגתי את מה שרציתי. עשיתי שתי פרסומות ובוק שעלה הרבה כסף ואז אמא שלי אמרה לי אין לנו פה קשרים, אני לא מכירה פה אף אחד, אין מה לעשות". יאנה ממשיכה לספר על הדמיון שהיא רואה בינה ובין בל: "הקווקזים זה פרימיטיביים, בשבילם לשיר זה חשיפה ואנשים. הם חושבים שעדיף להתמקד במתמטיקה, אותו דבר אמא של דניאלה, זה ממש לא פשוט. דניאלה מאוד מזכירה לי את עצמי כילדה".

עם חיבור אישי אל סיפורה של הסוכנת, שלדברי דניאלה הפכה לאמא שנייה, וניגוד מושלם ללינוי שגדלה עם האמא שדחפה אותה תמיד לקדמת הבמה, השתיים מגלות אהבה משותפת לעולם הבידור והשירה ומציגות חברות ושותפות אוהדת. השתיים מתארות את שלבי העבודה שלהם בתחום הראפ עם המנטור המוזיקלי ומציגות קו נוער ייחודי עם מסר לקהילה: "אנחנו יושבות לפני כל שיר אצל המנחה והמפיק המוזיקלי שלנו עומרי סגל, והוא כותב לנו את השירים. עומרי אומר לנו לכתוב בנקודות מה שמפריע לנו, בדור שלנו. למשל בקליפ הראשון הוא נתן לנו משימה לדבר על מה היינו רוצות לשנות בסביבה שלנו ומה לא בסדר בעינינו, שצריך לתקן". יאנה מוסיפה: "השיר השלישי שהן הולכות להוציא לדוגמא זה על אלימות ברשת, כולם סובלים מזה לא רק בארץ אלא בעולם, זו תופעה".

כאחת שספגה הרבה ביקורות קשות ברשת כתוצאה מהשתתפותה בסדרה "פושרז", בה הוצגה כסוכנת הקשוחה של בתה לינוי, יאנה לא מתרגשת וממשיכה כל הדרך לחלום הגדול להפוך את לינוי ודניאלה לכוכבות. על הרעיון לשלב את השתיים, למרות פער הגילאים, הסוכנת זורין מציגה: "אני שמתי לעצמי מטרה לבנות להקה. שלחתי חמש בנות לבדיקה אצל מורה לפיתוח קול, כולן לא עברו ואמרתי בואי נבדוק את דניאלה. הבנתי שיש פער גילאים, אבל המורה לפיתוח קול אמרה לי היא שרה מדהים ושיש לה הרבה פוטנציאל. הלכתי לעומרי והיא ולינוי התאמנו על שיר של יובל דיין, לא קשור לראפ אלא רק כדי לשמוע את הסגנון. הן הגיעו לאולפנים בת"א ודניאלה הייתה בהלם טוטאלי". דניאלה מוסיפה: "אני ביישנית בד"כ וישבתי אצל אדם מוכר בארץ, לא ידעתי מה להגיד, היום זה כמו משפחה".

את השם דור Z הן בחרו בעקבות הדור הנוכחי, שמרוכז בעצמו ותקוע בטלפונים וסטורי לדבריהן: "חשבנו על שם יחד עם עומרי, חשבנו איך אפשר לקרוא לנו כי בעצם השירים שלנו מייצגים יותר את הדור של היום. זה שילוב של שתי עולמות – לינוי יסודי ודניאלה תיכון".

על הפער שהוזכר כאן רבות, דור Z מציגות כי הוא לא עניין גדול והן בשגרת חייהן המעניינת, לא מתעסקות בזה ומסבירות: "יש פער אבל זה לא אישיו. לינוי בוגרת ודניאלה כמו אחות גדולה".

את לינוי שאלתי על התפנית שחלה באהבתה לתחום הבמה, משום שבסדרה "פושרז", בה השתתפה עם אמה, היא הציגה התנגדות קלה לנושא ואילו אמא יאנה הוצגה כפושרית שדעתה של בתה לא כל כך רלוונטית. לינוי מדברת על הסדרה: "הייתי קטנה ולא הבנתי, היום אני מרגישה שעשיתי פדיחות והיום אני רוצה את זה יותר. אני אומרת תודה לאמא על זה שהיא דוחפת אותי". כשנשאלה מה גרם לתפנית, יאנה מצדה מסבירה כי היא הייתה בשמירת היריון ולא יצאה מבתי חולים, במשך שנתיים נעשתה הפסקה בקריירה של לינוי ואז לדבריה של לינוי חל השינוי: "בפושרז עבדנו, היה הופעות והיו צילומים ופתאום לא היה כלום, זה היה חסר לי והתחלתי לשאול למה?".

 

על "פושרז" יאנה מספרת: "נתתי לה הפסקה של שנתיים והיא רצה אחריי, בסדרה הרגשתי לא הכי נעים ושכל דבר מבויים. הקרנו מה שצריך להקרין, אני מהאימהות שמחזיקות את הילדים. חולה, לא חולה, לא משנה מה, היא תיסע להקלטות". היא מקשרת את הנושא אל הצמד Z: "מההתחלה הכנתי אותן, שאלתי אותן, אתן מוכנות? רוצות או לא?" הבנות הסכימו כידוע, אבל הדרישות מצד הסוכנת זורין שלה סוכנות טאלנטים משלה, לא נגמרות רק בנכונותן להצליח, ומציגה את הדרישות מהבנות: "הן צריכות ללמוד טוב, כי אם יש הופעות והן נעדרות אני צריכה שיהיו ציונים טובים. הן חייבות להוציא בגרות, כי הן לא ישירו כל החיים צריך גם ללמוד. בנוסף חייבת להיות בינינו הבנה, הן נותנות לי לעשות את התדמית שלהן ומוותרות על הכל, אני מלבישה אותן ואגיד להם מה לשים ומה ללבוש. בצילומים הן מוותרות על כל הזכויות שלהן לגבי הכל וזה לגבי כל טאלנט שיעבוד איתי, כל אומן מוותר על הזכויות שלו".

על התגובות שהן מקבלות מהסביבה השתיים מציגות לרוב את הפרגון מצד החברות. דניאלה: "חברות קרובות שלי מפרגנות, מדליקים את השיר שלי וזה לא נתפס שאנשים אשכרה זוכרים את השיר שלך ומכירים בעל פה את המילים". לינוי מסכימה ומציגה: "החברות מפרגנות ותומכות".

אך השתיים מתארות גם רגעים פחות יפים, לצד העשייה, ומספרות גם על התגובות הרעות. כך למשל במקרה של דניאלה, כאשר מכר שלה ירד עליהן בתגובות לקליפים שעשו ואף הוציא עליהן סרטון שבו הוא יורד על הצמד, דניאלה בתגובה: "זה לא פשוט אבל אין מה לעשות עם זה, זה בעיה שלו. יאנה ועומרי הכינו אותנו מראש לתגובות רעות, ולא משנה כמה טוב תעשה לאנשים, אבל אף פעם לא קרה לנו שאמרנו 'אנחנו מרימות ידיים', זה מה שבחרנו וזה מה שאנחנו רוצות להיות אמרו לנו שזה יהיה קשה".

הצמד בל וזורין חולמות כמה שיותר רחוק ולינוי מסבירה: "נלך כמה שיותר רחוק בשביל להצליח". כשהשתיים נשאלות על מה השאיפות להן הן מייחלות בתחום, תשובתן מאוחדת וברורה: "בסופו של דבר היינו רוצות להגיע לחו"ל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך