בוחרים בעיר!

אני שנים רבות מסקר בעיתונות הארצית תקופות בחירות אבל הבחירות שהיו השנה באשדוד היו אולי הלוהטות ביותר שיש ואני עדין. עכשיו זה הזמן לשים הכל בצד ולעשות למען העיר שלכם. אני אולי לא גר באשדוד, אבל בהחלט חלק ממנה
משה סידי הידוע גם כחכם סידי
חכם סידי

במהלך מערכת הבחירות הסוערת יש יגידו הכי לוהטת, שלא לומר לפעמים מוגזמת באשדוד, שמרתי על מרחק מסוים, אפשר להגיד צפיתי בה. נכון, אני לא חלק מהעיר הזו בתעודת הזהות שלי, אבל היא הפכה לחלק ממני. אני נמצא פה יותר מאשר נמצא במקום מגוריי, שאינו רלוונטי לעניין. שאני נכנס לוייז לבחור יעד מסוים, מיד קופצים לי מקומות שונים בעיר. אפילו הטכנולוגיה שלי כבר מכירה אותי.

הסתכלתי מהצד ולא אהבתי את מה שראיתי בתקופה הזו. במילה אחת ובלי לשחק את יפה הנפש, כי אני רק יפה, בנפש, בעצם לא רק (הנה יהיה מי שיגיד שאני חולה באהבה עצמית. יש בזה משהו), הייתה פה בעיקר שנאה. או שנאה מיותרת אם נרצה לחדד, ומשנאה לא צומח כלום כזכור.

אני נמצא בעיר כבר 4 שנים (באמת איך שהזמן עובר. אני כותב 4 שנים ובהלם מזה), ונהנה לראות אותה גודלת וצומחת. אשדוד הפכה לעיר שלא מחקה שום עיר אחרת, גם לא מחכה לשום התחדשות של עיר אחרת  ולא רואה כבר בעיר אחרת מודל, אשדוד הופכת למודל לערים אחרות (ראו תחבורה עירונית, ראו ביה"ח אסותא וראו בעתיד אוניברסיטה בעיר). הייתי בטוח שיהיו חילוקי דעות, כמו בכל בחירות, אמרתי לעצמי זה לגיטימי, הרי זו מהות הדמוקרטיה, הוויכוח, הדעות השונות. אבל שנאה? למה? על מה? "מספיק לא לאהוב, לא חייבים לשנוא". תלמדו משפט חכם.

הרי מחר, היום, הרגע, תצטרכו להסתכל אחד על השני, ומה תראו? איך תראו? איך תגידו שלום למי שרק לפני זמן קצר שנאתם רק כי הוא בחר בל', או בל' אחר, או ה' או כ' (אני חשוב שמיציתי את המרכזיים). עכשיו הזמן לבחור בעיר. הרי אתם שכנים בדירה, הורים לילדים באותה הכיתה, עובדים לא רחוק אחד מהשני, או אחד ליד השני ובכלל, נמצאים כל רגע אחד עם האחר, כי זה היפה בעיר הזו, המארג המיוחד שלה, שכולם נמצאים יחד ולא משנה מהיכן הגיעו. חשוב יותר לאן ילכו מפה.

ובאמת לאן תלכו מפה? זה תלוי בכם. ההרגשה הכללית היא שזה נהרס בתקופה של לפני הבחירות. ראש העיר הנבחר צריך לדעת לחבר את זה שוב. די, לא יעזור אם תמשיכו לדבר, לרכל, ללכלך ולא יודע מה עוד (מה שנקרא, לשון הרע לא מדבר אלי, אבל כנראה אני מדבר עליו), די. דיברתם מספיק, אמרתם מספיק מילים עד למערכת הבחירות הבאה בעוד 5 שנים. עכשיו הזמן לאחות. כי באמת יש לכם ארץ, סליחה, עיר נהדרת. תסתכלו. אולי בעצם כי אתם בפנים, לא יכולים לראות את זה כמו מי שבא מבחוץ. כמוני.

אני מחפש דירה בימים אלה. בלי כל מליצה, אני מחפש את הדירה הבאה שלי באשדוד, ויש פה לא מעט אנשים שיעידו על כך. מה נראה לכם שאבוא לעיר שאין בה כלום? אני כבר לא ילד, גם אם הייתי רוצה, אני רוצה לקבל שירותים כמו שצריך, רוצה לבלות, רוצה ליהנות ורוצה אם צריך את כל מה שעיר מרכזית נותנת. יש את זה פה. ואגב אני עושה את הדרך ההפוכה מאזור ת"א לאשדוד. כנראה יש סיבה. אגב אני לא היחיד שעושה את זה.

אבל אני רוצה לראות את אשדוד שהתאהבתי בה. את זו שאנשים מרימים יד, אז זה רק בכדי לעזור אחד לשני ולא לנופף באצבעות שלהם אחד נגד השני. את זה אני רוצה. את הערבות ההדדית שנתקלתי בה לא פעם בעיר הזו, ולא את הערבות האישית בכדי להוציא ממעצר מישהו שהשתולל בגלל הבחירות.

די. די ועוד פעם די. תוסיפו עליי עוד די אחד. רק תפנימו חאלס. תעצרו. זה נגמר. הבוחר אמר את דברו. בחרתם בראש העיר הנבחר, או גם אם לא בחרתם. חבל על הכעס, על האנרגיות השלילית, זה לא ישנה את המצב. מה שנותר עכשיו זה לדאוג לעיר שלכם. לבנות. לא להרוס.

כן, לבנות אותה, את עצמכם. כי כשאתם מגיעים למקום אחר מחוץ לאשדוד ואומרים 'אנחנו מאשדוד', אתם לא מוסיפם ואומרים אנחנו מאשדוד ומצביעים לד"ר לסרי, לכצנלסון או לא משנה למי. אתם מזוהים עם העיר. אז מה אתם רוצים שיזהו אתכם עם עיר שמחוברת לה יחדיו, או מפולגת לה עכשיו? ברור, כן כן זה ברור מה שאתם רוצים.

פעם אמר לי מישהו חכם (ולא, זה לא אני… קוראים לי משה אבל לא אני ירדתי מהר סיני), "תשמע עזבתי את העיר שלי, אבל היא לא יצאה ממני העיר הזו, היא בדי.אנ.אי שלי". כן ככה אם תרצו או לא זה גם אצלכם. הדי. אנ. איי של אשדוד הוא טוב, הדי.אנ.איי של אשדוד הוא הדי.אנ. אי שלכם… אז תעשו לעצמכם טובה ותבינו שהבחירות נגמרו, אבל הבחירה שלכם בעיר רק התחילה…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך