ביטוח אובדן כושר עבודה

טור אישי / עו"ד חני בן שמחון ממשרד עו"ד בלטר-בן שמחון, טלפון: 077-2344824
עורכת דין

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה? מדובר בביטוח פרטי אשר כל אדם רשאי לרכוש. ביטוח זה אמור להבטיח למבוטח שבמקרה הצורך ובמידה והמבוטח לא יוכל להמשיך לעבוד או יוכל לעבוד במשרה חלקית בלבד, חברת הביטוח תשלם למבוטח משכורת חודשית.

הגדרת אובדן כושר עבודה נחלקת לאובדן מלא ומוחלט של כושר העבודה, בו אין יכולת להתפרנס מכל עבודה שהיא, או אובדן כושר עבודה חלקי, שמתייחס למצב בו הנפגע יכול לעבוד ולהתפרנס, אך לא כבעבר, טרם הפגיעה.
תביעת אובדן כושר עבודה- לעיתים לצורך מימוש זכויות הנפגע יש צורך לפעול מול גופים בהם הבירוקרטיה וההליך עצמו סבוך, כאשר הגדרות הביטוח לזכאות מורכבות וקבלת הזכאות קשה. ישנם מקרים בהם הנפגעים נתקלים בסירוב/ דחייה/ פיצוי חלקי והתנהלות איטית של חברת הביטוח במקרים אילו חשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום נזקי הגוף אשר יבצע בדיקה מעמיקה ויפעל לקבלת הפיצוי המרבי.

חשוב להבהיר כי מדובר בביטוח חשוב אשר מטרתו לסייע לנפגע אשר איבד את יכולתו להתפרנס כאשר במצבים אילו הנפגעים נכנסים לתסבוכת כלכלית שכן ההכנסה נפגעת ואילו ההוצאות גדלות.

אחת הסיבות הנפוצות לדחיית תביעות אובדן כושר היא- לא איבדת את כושר עבודתך, זוהי טענה המתייחסת להיבט הרפואי. חברת הביטוח בעצם מודיעה למבוטח, שעל סמך הנתונים שנבדקו (בדיקה שלרוב כלל לא מתבצעת), אותו מבוטח לא איבד את כושר עבודתו מבחינה רפואית ומכאן עולה שהוא מסוגל לעבוד בעיסוקים אחרים.

טענה נוספת שיכולה לעלות- לא מסרת את כל המידע הרפואי בשאלון הבריאות, במקרה זה תטען חברת הביטוח שלפני הביטוח סבל הנפגע מבעיות בריאותיות שלא הצהיר עליהן ועל כן, לכאורה רימה את חברת הביטוח, משום שהסתיר מפניה נתונים אודות מצבו הבריאותי בשאלון הבריאות.

חשוב לדעת כי במידה וחברת הביטוח דחתה את התביעה לאובדן כושר עבודה ולא מעוניינת לשלם לנפגע, בשום פנים ואופן אסור להיגרר למסכת מכתבים ופינג-פונג מול חברת הביטוח, אלא דבר ראשון יש לפנות לקבלת ייעוץ מעורך דין.

הנטייה של אנשים להתחיל להתקשקש עם חברת הביטוח פשוט פוגעת בהם. הם עלולים לומר דברים שהם לא צריכים, לספר על מצב רפואי קודם ובעצם לאפשר לחברת הביטוח להוסיף נימוקים ובדיקות שבהכרח יזיקו למבוטח, התנהלות זו של המבוטח מול חברת הביטוח לאחר שחברת הביטוח כאמור דחתה את התביעה יכולה רק להזיק למבוטח ולרוב לא תשכנע את חברת הביטוח לשלם למבוטח.

יובהר, כי המידע המוצג בכתבה הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ או חוות דעת משפטית, כמו כן במקרים של אובדן כושר עבודה מומלץ להיוועץ עם עו"ד מומחה בתחום נזקי הגוף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך