לפסול את המועמדות של אלי נכט!

ארגון "בצלמו", ארגון זכויות אדם יהודי, שיגר מכתב תלונה ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות סרטון התעמולה המכוער והגזעני של אלי נכט. אחד כזה, שמסית ומפלג בין האוכלוסיות בעיר, אסור שיהיה נבחר ציבור
לפסול את המועמדות של אלי נכט!

מערכת הבחירות באשדוד ידעה עליות ומורדות רבות. זה התחיל בקול תרועה רמה עם מחאת השבת, התדרדר להסתה חמורה ברשת, ואף לתקיפת יהודי מבוגר באוטובוס, המשיך עם התבטאויות אומללות של מועמדים לראשות העיר נגד הדת, נחלש מעט עם הזמן, וביום שני האחרון שוב זה חזר עם פרסומו של הסרטון הגזעני ביותר שהתפרסם בכל מערכות הבחירות ברחבי הארץ.

כשראיתי את הסרטון המחריד הזה הזדעזעתי, השנאה והפרובוקציה, גם יחד, מצאו להם חבר חדש באשדוד. אחרי כצנלסון שאיים להסיר בעצמו את המחסומים של השכונה החרדית ברובע ג' בשבת, ולחמני ששיקר לתושבי העיר וסיפר להם שבונים להם ישיבות חרדיות במע"ר (דבר שלא היה), הגיע שחקן חדש למגרש ההסתה בעיר ושמו עו"ד אלי נכט.

כששוחחתי עם העורך שלי שי מלול, שמכיר טוב את נכט, הבנתי שהוא פרובוקטור למטרה פוליטית. על חכמתו של נכט אין חולק, הוא רוצה שידברו עליו והנה גם מצליח – ynet כתבו על זה, ברשת 13 ראיינו אותו, במאקו, וואלה וכמובן בכל גופי התקשורת החרדים עסקו בהסתה שלו, אך הזילות שלו בערכי הדת הבסיסיים ביותר כמו מזוזה, לא הניחו לי והחלטתי לחפור עליו מעט.

לאחר בירור קצר קיבלתי שיחת טלפון מאדם שהימם אותי. מתברר שעו"ד אלי נכט הוא לא רק פרובוקטור אלא גם סייען וחבר קרוב של הקהילה המיסיונרית ומשיחית באשדוד, מדובר על קהילה שבמסווה קוראת לעצמה "בית הלל" בכדי למשוך לתוכה יהודים תמימים, אך האג'נדה שלה היא מסיונרית, ואין בינה לבין היהדות שום קשר, ויותר מזה תפקידה להרחיק יהודים מהדת האורטודוקסית.

המידע הזה שהגיע אלי גרם לי להיזכר שבחג הפסח אנחנו שרים: "שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו והקדוש ברוך הוא מצילנו מיידם…". גם הפעם מדובר בשונאי הדת מהיסוד שמנסים להעלים את הסממנים היהודיים בישראל, אך שלא תטעו עו"ד נכט הוא אולי הקיצוני ביותר נגד הדת, אך הוא לא היחיד כאן באשדוד, והסכנה מעל היהדות בעיר מרחפת אם חלילה ראש עיר אחר יעמוד בראשה. בעיר כמו אשדוד צריך ראש עיר שמכיל את כולם – חרדים, חילונים, מסורתיים ודתיים. נכון, צריך מועצה מגוונת מכל החוגים והעדות כדי שיהיה שוויון, אך ראש העיר צריך להיות עם עקרונות יהודיים ברורים.

הניסיון של עו"ד נכט לייצר בכח פרובוקציה זולה ומביכה, והתמיכה ברשתות החברתיות של חלק לא קטן מהקהל של מי שהוא מייצג, מוכיחים את מה שכבר ידוע לכולם – העיר אשדוד חייבת ראש עיר משלנו, וכשאני כותב משלנו אני מתכוון לאחד שמכיר את ערך הדת, מבין מה החשיבות של עם ישראל בארצו, ראש עיר מסורתי שחשובה לו הקידמה מצד אחד, אך הוא לא שוכח מאיפה הוא בא, ולומד להעריך את היהדות והדת שמחזיקים אותנו בחיים במדינת היהודים, וראש עיר כזה של כולם יש רק אחד, ד"ר יחיאל לסרי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך