היום כולנו צריכים להיות מירי רגב

פתגם אפריקאי אומר כי אנשים ללא תרבות הם כמו זברה ללא פסים. למה נזכרתי בזה?, כי המילה בהמה הדהדה באוזניי כשגברי בנאי, ההוא מהגשש החיוור (שמה שנשאר ממנו זה כנראה רק החיוור…), התייחס לשרה החדשה מירי רגב וכינה אותה "בהמה", בעקבות מינויה לתפקיד שרת התרבות והספורט של ישראל.

אז קודם כל גברי, אתה הזברה בלי הפסים מהמשפט האפריקאי. אתה בלי התרבות, אתה ושכמותך. אני אולי לא אקרא לך ולשכמותך בהמה, כי אני עוד זוכר לך חסד מ"גבעת חלפון", אבל אחרת מזמן הייתי מכנה אותך בשמות עם השורש שאתה כינית אותה.

ובכלל, פורסם כי אמנים ואנשי תרבות מהבוהמה, התרעמו על מינויה של רגב לשרת התרבות, בכלל ריח לא טוב של "גפילטע פיש", התנשאות ופטרוניזם נובע מהמקום הזה, שהם יחליטו מה היא התרבות הטובה לכולנו. זה לא משנה מה יהיה טוב ומה לא. התרבות שלהם היא הקובעת, היא הטובה, היא הנכונה ורק אנשים שחושבים כמותם ראויים לתפקידים בכירים כמו שרת התרבות… אהה כן והספורט.

זה שאולי מירי רגב תהיה שרה מעולה, זה הם לא מוכנים לחכות ולראות. גם על זבולון המר ז"ל (מהמפד"ל לשעבר, היום "הבית היהודי), הם אמרו שהימני הזה יעשה צרות בחינוך, והוא היה השר מהטובים ביותר. שלא לדבר על מנחם בגין ראש ממשלתנו לשעבר, שעליו אמרו שיביא רק מלחמות והיה הראשון להביא שלום היסטורי עם מדינה ערבית, מצרים. אז אמרו.

הבעיה היא לא מירי רגב. הבעיה היא אתם. אתם שחושבים שהתרבות שאתם מייצגים, שמגיעה מהמקומות שבעינכם הם הראויים בלבד, לדוגמא תל אביב, אבל לא רק, היא זו שצריכה לקבוע. זה לא משנה אם אני אוהב מוזיקה מזרחית או לא (האמת מעדיף מוזיקת שנות השמונים), אבל עבורם מוזיקה מזרחית היא לא התרבות הנכונה, או שיקפידו להגיד איזה חלק מהמוזיקה המזרחית מקובלת עליהם, היא עוד ראויה. וזו רק דוגמא קטנה.

אלה אותם אנשים, אשר תמיד יוסיפו ליד זמר את המילה מזרחי. למה ליד שלום חנוך או שלמה ארצי, לא מוסיפים מילה נוספת, נניח זמר אשכנזי? לא ברור לי. כנראה כי הם מחלטים שהם ורק הם ייחלקו את התרבות לקטגוריות של מותר או לא. ולא אני לא טוען לקיפוח (אז אל תגידו עכשיו ממורמר…). אני רק טוען שהתרבות הישראלית יש לה כל כך הרבה צבעים, אז מי לעזאזל נתן בידם את "המכחול" לצבוע את הצבעים הנכונים?

תרבות אגב, היא מכלול הערכים, האמונות ותפיסות העולם כפי שהן באות לידי ביטוי בהתנהגותם של בני האדם (את זה לקחתי מהאינטרנט. איזה חסר תרבות אני, מעתיקן…). הבנתם? ערכים, אמונות, תפיסות. מי אמר שהערכים שלכם הם הנכונים? שהתפיסות שלכם הן הקובעות? מי? אתם? הפטרוניזם, הרגשת הבעלות על הכל היא שמדברת מפיכם. אז תסתמו. יש תרבות אחרת.

אגב לגבי הספורט, עוד יותר קיבלתי את סיבוב חכם סידי הידוע. זה שהיא מונתה לשרת הספורט זה בסדר מבחינתם, כי ספורט זה מקום של חסרי תרבות בעיניהם. כדורגל במיוחד. זה רק מראה כמה אתם מנותקים, כי תרבות הספורט בישראל היא כדורגל קודם תחילה, אחר כך ולסיום. אבל לזה בעיניכם מירי רגב מתאימה.

היום כולנו צריכים להיות מירי רגב. כי מירי רגב לא ראויה עבורם, מחר אני לא אתאים להיות בתפקיד, כי אני לא עומד בסטנדרטים שלהם ומחרתיים את, אתה ואנחנו. אז מירי רגב היא רק הדוגמא פה. אולי היא תהיה שרה גרועה (וואלק היא ואחד דחפור מהיכרות…), אבל תנו לה את הצ'אנס לטעות. לא, בעיניהם היא בהמה. הפוסל במומו פוסל.

לפני סיום מעט היסטוריה (מורה להיסטוריה לא? אז בלי טענות גברת, וגם אתה אדוני, קצת סבלנות זה יהיה קצר…) לאותם "חובבי תרבות". מעט לאחר הקמת המדינה, החליטה ממשלת ישראל בראשות דוד בן גוריון ז"ל, על רעיון "כור היתוך", או במילים אחרות, כל העולים שהגיעו לישראל מכל קצוות העולם, יהיו חייבים לעזוב את תרבותם ולהפוך ל"צבר", עובד האדמה שמדבר רק עברית. זו התרבות הנכונה. נאסרו שירים ברדיו בכל שפה או סגנון אחר למעט שירים "עבריים". אז לא שמעתי אף אחד מכנה את ראשי השלטון בהמות, או חסרי תרבות או מילות גנאי אחרות שנשמעו על ידי "אמני ישראל" (אמני השקל וחצי עבורי, נעלבתם? גם את רגב העלבתם אז…). למרות שפסלו כל תרבות שאינה "מתיישרת" עם התרבות שלהם, והעם שתק, ולא "שמעו את הקולות". מסתבר שחלק מאותם אנשים טרם השתחרר מתפיסת "כור ההיתוך". אז זהו, שהיא נגמרה וטוב שכך.

אחח, אמן מירי רגב תיתן את פרס שרת התרבות לזאב רווח. בעיניי הוא הכי תרבות מכולם. כל העם נהנה מהסרטים שלו, שאצלכם בתרבות שלכם נקראו סרטי בורקס (אגב גברי בנאי, גם את הסרטים שלך הם כינו סרטי בורקס לא נחשבים. אז לא קראת להם בהמות…).

ועוד דבר קטן, לא יודע למה אבל המילה בוהמה שאתם משתייכים אליה, היא קרובה יותר לבהמה, לא?

וחכם סידי אומר: לפעמים עדיף לשתוק…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך