שני תושבי אשדוד חשודים שעקצו בנקים במאות אלפי שקלים

כתב אישום חמור הוגש נגד שני תושבי אשדוד, החשודים בהונאה חמורה של מאות אלפי שקלים, זאת לאחר שהשתמשו במסמכים מזוייפים ובחשבונות רבים על מנת לבצע את ההונאה
אסיר אזוק באזיקים

כתב אישום הוגש במהלך השבוע האחרון לבית משפט השלום בבאר שבע נגד ניר קרני (33) ואלי אביטן (41), תושבי אשדוד, בגין עבירות זיוף והתחזות, הונאות בנק וניסיונות עוקץ ב-600 אלף שקלים בחודשים האחרונים, כך פרסם אמש העיתונאי זיו קריסטל באתר 'פוסטה'.

קרני ואביטן, בעלי עבר פלילי בעבירות מרמה, נאשמים בזיוף מסמכי בנק באופן שיטתי, פתיחת חשבונות בבנקים ברחבי הארץ באמצעות שליחה צעירה שצוידה במסמכים מזויפים, וקבלת אשראי במאות אלפי שקלים.

לפי כתב האישום, שהוגש בעקבות חקירת יחידת ההונאה במחוז הדרומי, זייפו קרני ואביטן את כל המסמכים הנחוצים לפתיחת חשבונות בנק וקבלת הלוואות: דפי עובר ושב, ריכוז יתרות, תלושי שכר ותעודות זהות. בין אפריל לאוגוסט 2018, נשלחה לפי האישום צעירה מטעמם לשישה סניפי בנק בערים שונות.

ע"פ הפרסום ב'פוסטה' בכל המקרים השיטה היתה זהה: הצעירה הציגה תלושי שכר מזויפים ממעסיק שאינו קיים או שמעולם לא עבדה אצלו, ביקשה לפתוח חשבון ואישור לקבלת הלוואה בסך 100 אלף שקל בכל פעם. כמו כן, הציגה דפי חשבון מבנק נוסף, בו לכאורה מתנהל חשבונה, ובו יתרות גבוהות. דפי העו"ש המזויפים הציגו הפקדות משכורת ומסמך נוסף הציג ריכוז יתרות אשראי ותוכניות חסכון מהבנק האחר.

בחודש אפריל האחרון, אישר סניף בנק יהב בירושלים הלוואה של 100 אלף שקל לצעירה שפתחה חשבון, לאחר שצוידה על ידי הנאשמים במסמכים. לבסוף, נחסמה העברת ההלוואה למרות האישור הראשוני, עקב התראה שקפצה במערכת הסניף. שלושה ניסיונות דומים לפתוח חשבון ולקבל הלוואות סורבו בסניפי בנקים בבת ים, יהוד וראשון לציון, בשל חשד באמינות המסמכים.

כעבור חודש, עוקץ זהה הצליח בסניף בנק הפועלים בראש העין. על פי האישום, הצעירה התחזתה בבנק, וקרני ואביטן משכו את סכום ההלוואה בתוך שבועות ספורים והעבירו אותו לחשבונות אחרים. בניסיון הבא נעזרה הצעירה ביועץ הלוואות, שהעביר את המסמכים והאסמכתאות הדרושים לפתיחת חשבון וקבלת ההלוואה המבוקשת, מבלי שהיה מודע לזיופם. בבנק הפועלים בלוד אישרו ללקוחה 100 אלף שקל לשיפוץ הבית.

על סמך קבלת הלוואה זו, בוצעה לפי הנטען הונאה גם של חברת אלבר. הצעירה נשלחה לרכוש מכונית קאיה בהלוואת מימון, לאחר שהציגה לאלבר את האשראי שקיבלה מבנק הפועלים. מאוחר יותר, במסגרת החקירה, הרכב נתפס אצל אביטן והוחזר לאלבר. הצעירה נעצרה, ולדברי המשטרה הודתה בכל פרטי העבירות, קשרה את שותפיה ושוחררה.

במהלך מעצרם טענה המשטרה כי בטלפון הנייד של קרני נמצאו צילומים של עשרות מסמכים, תלושי שכר ודפי עו"ש של אנשים רבים, לצורך שיפוצם על מנת שיוכלו לקחת הלוואות.

סנגוריו של קרני, עורכי הדין חיים ונס אוחנה טוענים כי: "כתב האישום מעלה על פניו שאלות ותמיהות רבות בכל הנוגע לשאלת מעורבותו של מרשנו בפרשה. לאחר קבלת מלוא חומרי החקירה נשטח את טענותינו בבית המשפט". אביטן מיוצג על ידי עו"ד אהוד בן יהודה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך