עלייה במחירי מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים

ועדת המחירים של משרד האוצר יצאה בהודעה: תחול עלייה במחירים מהחודש הבא בכ- 1000 שקלים לשנה.
גן ילדים באשדוד

מספר שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים, חלה התייקרות: וועדת המחירים של משרד האוצר הודיעה על עלייה במחירי מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים החל מהחודש הבא בכ- 1,000 שקלים לשנה.

המניע – הסכמים שנעשו עם המטפלות במעונים על העלאת שכרן- העלאה שתוטל למעשה על ההורים. לפי החלטת הוועדה תעריף מעונות היום והמשפחתונים שבהם מטופלים כ- 125 אלף תינוקות ופעוטות יועלה. התעריף עבור תינוק יעלה ב- 93 שקלים בחודש, מ- 2,474 ל- 2,567 ש'. התעריף עבור פעוט במעון יום יגדל ב- 90 שקלים בחודש, מ- 1,889 ל- 1,969 ש'.

נוסף על כך, להתייקרות ישנן סיבות נוספות: עליית מדד השכר במגזר השירותים הציבוריים בשיעור של 2.89%, התייקרויות במדד המחירים לצרכן ובמדד המזון, ועליית שכר המינימום מ- 5,000 ל- 5,300 ש' לחודש.

הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים יקיימו מחר (יום ד') כנס חירום וידונו בנושא משבר החינוך בגיל הרך. "האוצר קובע את שכר הלימוד, ואנחנו מסבסדים" כך נמסר ממשרד הרווחה ל-"ישראל היום". כמו כן, הובהר כי לא יצאה מהאוצר כל הודעה בנושא.
סבסוד מעונות היום תלויים במבחני הכנסה אשר נעים בין 150 שקלים ל- 350 שקלים לילד בגילאי 5-0 ויכולים לעמוד על יותר מ- 1,000 שקלים בחודש. לאמתו של דבר, התייקרות זו מובילה לביטול של קרוב לכל הסבסוד השנתי שהובטח ע"י משרד האוצר בתוכנית "נטו משפחה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך