טיפים לעיצוב חוץ הבית – מה הכי נכון!

"ישראל היא מדינה חמה ועל כן אנו מבלים רוב ימות השנה מחוץ לבית. זאת סיבה מספיק חשובה וטובה, לייצר חוץ מטופח שיהיה כייף ונעים לצאת אליו בכל עת. אין צורך להפוך עולמות. כמה נגיעות וקצת תשומת לב ושטחי החוץ יהיו אינטרפרטציה אישית לגן עדן," אורמת ענת אגסי, המעצבת הראשית של חברת אלוני.
טיפים לעיצוב חוץ הבית - מה הכי נכון!
צילום: יח"צ

ריצוף שטחי החוץ – ריצוף באופן כללי מהווה את הרקע, בין אם מדובר בחללי פנים, חוץ או חללי הרחצה. הריצוף נותן את הטון ולכן קיימת חשיבות לבחירה בו. כדי לדייק בבחירות חשוב שהריצוף יתחבר לסגנון שבחרתם. למראה הכפרי, נוסטלגי –  אריחי הבטון המעוטרים או החלופה שלהם בגרניט פורצלן, יהיו אופציה לא רעה, כריצוף לכלל השטח או כשילוב שטיחון מעוטר בתוך ריצוף בגוון אחיד. אם הסגנון קלאסי וסולידי – ניתן לבחור באריחי גרניט פורצלן דמוי פרקט או במראה טבעי בגווני קרם בהיר, אם סגנון הבית הוא המראה  התעשייתי – ניתן לבחור אריחי גרניט פורצלן במראה בטון. הריצוף הוא השטח הגדול ביותר שמטפלים בו ולכן גם אם תחליטו לרענן את שטחי החוץ בביתכם הקיים, תוכלו להתחיל בהחלפת הריצוף. לפעמים רק חידוש שכזה ישנה את מראה השטח כולו. כשמדובר בחללים רטובים ובשטחי החוץ, קיימת חשיבות לבחירה בריצוף מונע החלקה 'אנטי סליפ'. הגימור אינו נראה לעין ומספק מידה רבה מאוד של בטיחות.

צמחיה – לצמחיה כוח רב ביצירת סביבה מעוצבת. אם התברכתם בגינה מטופחת, המשיכו להשקיע בה, אך גם אם לא, קיים היום מגוון רחב של פתרונות גינון ידידותיים ומהירים, כאלו שמייצרים תוצאה מידית. עציצים הוא הפתרון המוכר והקלאסי – עציצים דקורטיביים ובתוכם צמחים שמתאימים לחוץ.  אם אתם מאהבי הססגוני, תוכלו לשלב בין צמח בתפרחת אדומה לכלי קיבול בגוון טורקיז או ירוק. הניגודיות העזה, מייצרת חגיגה צבעונית בחוץ הבית. הסוקולנטיים מגיעים במנעד רחב מאוד של סוגים, הם אינם דורשים השקיה כמעט בכלל ומייצרים מראה חי ורענן שקשה לעמוד בפניו. זה נכון שמבחינת חוקי הפאנג שואי הם מומלצים פחות בעיקר בשל הקוצים שמאפיינים חלק מהם, אך יש הרבה מהם שאינם קוצניים כלל. לצד העציצים הקונבנציונאליים, קיימים גם כדי ענק, כאלו שיכולים להגיע לגודל של בן אדם. מספיק להציב כד אחד או שניים בחוץ ותתחילו להרגיש איך שטחי החוץ תופסים כיוון. וסגנון הסוקולנטיים הקוצניים ניתן למצוא גם כאלו ללא קוצים. מדובר בצמח עמיד שיכניס שיק רב לשטחי החוץ.

פריטי הריהוט האולטימטיביים – אפשר לומר שריהוט הגן הדביק את הקצב. יש כיום קולקציות ריהוט גן המעוצבות באופן בו תוכלו לחשוב כי אלו פרטי ריהוט לחללי הפנים. אותה התפיסה המתייחסת לשטחי החוץ כאל חלל נוסף של הבית, יצרה קולקציות מרהיבות של פרטי ריהוט בעלי קו אסתטי מובחן המיועדים לעמוד תחת כיפת השמים. מערכות סלון,

כורסאות, פינות אוכל וגופי תאורה, הם האלמנטים המרכזיים המוצעים כיום בהתאמה מושלמת לחוץ. מגוון החומרים עושה שימוש במתכות עמידות, רטאן, בדים אטומים שאינם סופגים, עץ, פלסטיק ועמידים נוספים שימוש בפריטי ריהוט עמידים המיועדים להתמקם מחוץ לבית, יסייעו לכם ליצור את הפינה הנעימה והמחבקת שלכם.

כל בית צריך מרפסת – מרפסות יכולות להיות רחבות ידיים, אך גם אם מדובר במרפסת קטנה בדירה בבניין משותף, תופתעו לגלות מה תוכלו ליצור ממנה. התייחסו אל המרפסת כאל פינת הסבה המחוברת לסלון. גם אם נכנסים בה רק שני כסאות, דאגו שאלו יהיו כסאות נוחים, איכותיים כאלו שכיף לשבת עליהם זמן ממושך. יש אריחים מרהיבים העמידים בתנאי מזג אוויר קשים ויכולים להיות תוספת מקסימה לעיצוב המרפסת ולהחליף במראה שטיח מעוצב. נצלו את המעקה שסביב המרפסת לתליית אדניות וצרו סוג של גדר חיה ורעננה, בה תוכלו לשתול צמחי נוי או גינות תבלין.

בריכות שחיה – אין ספק שבריכת שחיה בחצר היא סוג של גולת כותרת. יש מי שמתכנן לעצמו בריכת שחיה כבר בשלב תכנון הבית אך גם אם בחרתם שלא, תוכלו להציב במרפסת או על שטח האדמה, שלל בריכות מתנפחות או בריכות מחומרים קשיחים שיאפשרו לטבול במים.  הבריכה היא רק חלק מהעניין. אם בא להרגיש על אי פרטי, חשוב לתכנן גם את סביבתה. מתחמי הבריכות האקסקלוסיביים, משלבים מזלף (טוש) בעל ראש גשם רחב, המותקן בסמוך לבריכה ומאפשר להישטף לפני הכניסה למים ואחרי היציאה מהם.

מבחינת חיפוי בריכות בנויות– קולקציות האריחים מציעות היום מגוון רחב ביותר של חלופות- מהפסיפס הקלאסי המגיע בטונים שונים של גווני האקווה ועד אריחי אבן בגוונים אפורים. החיפוי באריחים כהים הוא מהטרנדיים ביותר בשנים האחרונות. אפשר לראות אותו בהרבה בריכות פרטיות. ריצוף בגוון הזה מייצר השתקפות מושלמת של השמים וצבע המים במקרה הזה יהיה צבע כחול מהפנט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך