חכם סידי אומר

לא רק מ.ס. אשדוד זקוקה לנס גדול, אלא גם אוהדי עירוני אשדוד זקוקים לנס שהקבוצה שלהם בכלל תקום ותחזיק מעמד עם ההתנהגות המבישה שלהם שבת אחר שבת

הנס של אשדוד

כשאני מחכה לנס, זה בדרך כלל במסעדה. אני מעדיף את הנס שלי על בסיס חלב. אני גם אדם של נס קפה רגיל, לא נס קפה מגורען. עד כאן הרגלי שתיית הנס שלי.
אבל בנינו, לא באנו לדבר על הרגלי השתייה שלי (זה בכלל לא מעניין אתכם… ובצדק). אני מדבר על העובדה שמ.ס אשדוד מחכה לנס שלה להישאר בליגה. האשמה כולה של הקבוצה לכל חלקיה. מישהו לא הגיב בזמן לתקופה הגרועה שהתפתחה, ואם יש טענות, אז זה לעצמה. החל מההנהלה, עבור דרך המאמן וכלה באחרון השחקנים (ואם הקבוצה תרד, כולם צריכים לרדת איתה, חוץ מ… אבל עזבו עכשיו את "מחול הסכינים", נשאיר את זה לאחר המחזור האחרון).

אבל לא על "הנס" הזה באתי לדבר. על זה יהיו כל כך הרבה מילים, שזה יעייף אתכם לשמוע עוד פרשנות. הפרשנות שלי היא פשוטה מאוד, תנצחו ותחכו לנס… ואם מחכים לנס אז המצב גרוע.
אני רציתי לדבר על משהו אחר על "הנס" של עירוני אשדוד ומיד תבינו.

השמחה לאיד (הנה הבאתי מהמילון הסבר מילוי: שִׂמְחָה לְאֵיד היא רגש של שמחה נוכח אידו (אסונו או מפלתו) של האחר. היא עשויה לנבוע מקנאה, תחרותיות ושנאה ).

הבנתם, אוהדי עירוני? שנאה, קינאה. אז השמחה לאיד של אוהדי עירוני אשדוד, שקפצו בכל גול של פ"ת, התחבקו כאילו זכו בגביע בגמר גביע האלופות. פרצי השמחה בסיום בגלל ההפסד לפ"ת, גרמו לי באופן אישי לגועל. הם כמעט הצליחו להוציא את המעיים שלי. בהקאה. כמעט, ואני עוד עדין. מילא לרצות להקים קבוצה, מילא לקלל כל הזמן, אבל לרצות שקבוצה מהעיר שלכם תרד כי אתם שונאים אותה?
תקשיבו ותקשיבו לי טוב, אני אמיתי. לא אוהד אשדוד, לא מקורב ולא נעליים. יקרה "נס" אם תקימו קבוצה ועכשיו ההסבר שהבטחתי: אתם רוצים להקים קבוצה? אלף לבריאות, לכו תקימו (למרות שאני בספק אם משנאה עושים משהו באהבה), כבר טחנתם לכולם את הראש עם הקבוצה שלכם. אז במקום לקלל ולשמוח לאיד, לכו תתחילו לחפש כסף, שחקנים, מאמן. מה חשבתם, עושים את זה ביוני-יולי וזהו? אבל אתם רוצים לשמוח לאיד, להגעיל לא ליהנות, ושוב אני עוד שוקל מילים.

אז יקירי (איזה יקיריי? בחיים לא תזכו לזה..), תפנימו את מה שכתבתי כאן היום, גם אתם צריכים "נס"… הפעם זה יהיה נס אם תקימו קבוצה. אם תקימו, אני שם את הראש היפה שלי (והוא יפה, תראו את התמונה), שתוך שנה אתם מקללים גם ביציע שלכם בעירוני אשדוד, רק הפעם את ההנהלה, המאמן והשחקנים של… עירוני אשדוד.

עולים ורבים
איזה כיף זה לעלות ליגה. או שבעצם לא. אני בחור חכם (חכם סידי, לא? אפילו יש לי תעודות שמעידות על כך, נשבע), וקצת התבלבלתי מהעלייה של בני יהודה. האמת קצת הרבה.
הקבוצה עלתה לליגת העל, אוהדיה ערכו חפלה ענקית, הזמינו אולם, כיבוד, מוסיקה טובה, אולי גם אוהדות (מי אמר אוהדות ולא הזמין אותי?), ומי לא בא? נכון, שחקני בני יהודה.

וכל זאת למה? כי שחקני בני יהודה הפסידו במשחק העלייה בשבת 4:3 להפועל ר"ג. אוהדי בני יהודה שכבר הזמינו אולם (האדם מתכנן והאל צוחק…) וחששו שהכל הלך לעזאזל, קיללו את שחקני הקבוצה "מכל טוב ושפע קללות הארץ". למזלם או לרוע מזלם (מיד תבינו) הסתבר כעבור כמה דקות, שלוד השלישית לא ניצחה והם עלו, למרות ההפסד לר"ג. אבל אז הסתבר לאוהדי בני יהודה, שההפסד היה הבעיה הקטנה שלהם. השחקנים סירבו להיות פראיירים והחליטו שהם לא באים למסיבת האוהדים, כי קיללו אותם. האמת. צודקים.

מותר לאוהדים להתרגז, אבל יש גבול (אלא אם כן אתה אוהד עירוני אשדוד). בני יהודה מובילה כמעט לאורך כל העונה את הליגה ועלתה בצדק, אבל לאוהדי הקבוצה זה לא מספיק, הם רוצים עוד ועוד ויותר. במקום להגיד לשחקנים תודה על כל מה שנתנו, הם קיללו אותם כי לא עלו בדיוק "בכ' באייר תשע"ה (בחיי לכו תבדקו זה התאריך…).

עכשיו יחפשו לעשות סולחות ולהגיד שאלה לא היו כולם וזה קומץ ובואו נשחט איזה כבש (כאילו הוא קילל המסכן) ונסגור עניין. אני ידוע ביפו (ידוע מאוד אל תצחקו) והסביבה כ"משה לא פראייר". אני, אני חכם סידי, לא יודע אם הייתי סולח… אבל אני לא שחקני בני יהודה. רק משפט אחד אזכיר להם: "מי שייקח אותך על הכתפיים, יהיה הראשון לזרוק אותך…".

מעצבני השבוע שלי
אני לא בנאדם עצבני (לפחות אם לא תשאלו את נשותיי לשעבר…), אבל בכל זאת השבוע קיבלתי את הסיבוב המפורסם שלי (נו, זה שהדם עולה לראש ומביא איתו "מסך פלזמה שחור וענק" לעיניים ולא רואים כלום…).נבגלל שאני איש חינוך, אז לא אתעצבן פה… אבל בכל זאת. היו כמה כאלה, שעיצבנו אותי בלי קשר אחד לשני..

נתחיל באבו מאזן וג'בריל רג'וב (האחרון כבר קיבל ממני פה "שטיפה". אמן מישהו העביר לו את העיתון ונכנסתי לרשימת המבוקשים שלו…לא מפחד. זה כבוד עבורי).

השניים שהם לא מצדיקי העולם. אבו מאזן, שידוע כמכחיש שואה ורג'וב שכבר אמר שהיה רוצה לראות אותנו חוטפים ממנו פצצת אטום (וזה עוד החלק הקל בדבריו…), ממשיכים ללחוץ על פיפ"א והעומד בראשה, ספ בלאטר, לפעול להוצאת ישראל מהכדורגל העולמי.

יושבים שני האדונים הלא מכובדים האלה, שצדק זו מילה גסה עבורם… ובשם הצדק מבקשים צדק? סעו, סעו מפה. ואני עוצר עכשיו את הפה הגדול שלי, למה אח"כ אתם תבקשו מהנהלת העיתון פה, בשם הדמוקרטיה לא לתת לי לכתוב..
.
ממש שני אבירי הדמוקרטיה (בוא נראה מישהו בסביבתכם מדבר נגדכם. עלאק דמוקרטיה). יש גבול או שבעצם אצלם אין גבול, לא פה ולא ברשות הפלסטינאית שאת גבולותיה הם רוצים להרחיב (גם בחלומות שלהם זה לא יקרה…).

השנייה שעצבנה אותי, בלי קשר לקודמים, היא מנכ"לית נעמת (לא יודע את שמה והוא האמת לא מעניין אותי), ששלחה למאמן דיוויד בלאט מכתב שבוא היא יוצאת נגד קמפיין הקבוצה, בו מראים אוהד הקבוצה מכה את חברתו כי היא אוהדת שיקגו, יריבת קליבלנד, קבוצתו של בלאט, בחצי גמר המזרח באנ.בי.איי. הגברת, ששמה לא חשוב, כמו שכבר אמרתי, טענה כי בלאט כמו קבוצתו מעודד אלימות
אני נגד מכות של כולם לכולם (מאמין בנותנים לך תיקח, מרביצים לך… תברח) בלי אבל ובלי חבל. מכות זה מחוץ לתחום. נקודה. רק לא הבנתי מה היא רוצה מבלאט? כאילו הוא קובע מה ההנהלה שלו תפרסם. זה משרד יחסי ציבור, שקליבלנד מעסיקה, שלא שואל את בלאט. זה לא ישראל. בלאט בקושי קובע את ההרכב והתרגילים (תשאלו את לברון ג'יימס השחקן שלו, שחושב שהשמש זורחת לו מה…). אז מה את רוצה ממנו? סתם נפלת עליו וקיבלת כותרת בעיתונים וגם פה עוד שורה וחצי.

אהה ועוד דבר, גברת נעמת, אולי תבדקי מה קורה אצלך בארגון אותו את מנהלת, במקום לבדוק מה לא בסדר אצל אחרים… לדעתי על זה שילמו לך.

שבת שלום!

וחכם סידי אומר: מי שמתפרנס משנאה מפסיד את האהבה…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך