שכרתם מטפלת סיעודית? אלו הזכויות שאתם חייבים להכיר ולכבד

שכרתם עובדת זרה לצרכי טיפול סיעודי בבן/בת משפחה? זה הזמן לדעת הכול על תנאי העסקתן של עובדות זרות בתחום הטיפול הסיעודי. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר זכויות המוענקות לכלל העובדים הזרים במדינת ישראל מתוקף חוקי התעסוקה.

 

מטפלת סיעודית היא ברוב המקרים עובדת זרה שלצורך העסקתה בישראל היא נדרשת להחזיק בשני אישורים, האחד, היתר עבודה והשני אשרת עבודה. אישורים אלו עבור המטפלת הסיעודית הזרה באמצעות המעסיק הישיר ו/או באמצעות החברה להשמת עובדים זרים בתחום הטיפול הסיעודי בישראל. חשוב שתדעו שאישורים אלו מונפקים על ידי משרד הפנים והם תקפים לפרק זמן מוגבל של עד שנה, כאשר משרד הפנים מהווה את הגוף היחידי בישראל הרשאי לעסוק במתן אשרות עבודה לעובדים זרים ומתוקף תקפידו גם מחזיק בסמכות הבלעדית בטיפול בבקשות שונות להארכות האשרות הניתנות על ידו.

בכל הנוגע לתנאי העסקתה של מטפלת סיעודית זרה, תנאי העסקתה זהים לכל התנאים המוסדרים בחוקי העבודה אשר ניתנים לעובד ישראלי, כאשר בין יתר התנאים בהם מחויבים המעסיקים ניתן למצוא: שכר מינימום חודשי או שעתי, תשלום משוכרת במועד ולא יאוחר מיום ה-10 לחודש, מתן יום חופש שבועי בנוסף למתן ימי חופשה מרוכזים בהתאם למועדי החגים על פי דתה של המטפלת הסיעודית הזרה, מתן תשלום עבור ימי הבראה, חופשת לידה ואפילו תשלומי פיצויים במקרים של פיטורי העובדת. כמו כן, המעסיק מחויב לרכוש עבור המטפלת הסיעודית הזרה ביטוח בריאות פרטי שאת התשלום בעבורו הוא רשאי לקזז ממשכורתה החודשית. המעסיק גם מחויב לספק למטפלת הסיעודית הזרה תנאי מחייה.

הטיפול הסיעודי הניתן על ידי המטפלת הסיעודית הזרה הינו לרוב טיפול אישי מסביב לשעון והוא כולל בנוסף לטיפול הסיעודי גם עזרה וסיוע במשק הבית במקום בו שוהה החולה הסיעודי. בנוסף, המטפלת הסיעודית הזרה מתלווה אל המטופל לכל מקום אליו הוא יוצא מחוץ לכותלי ביתו ובמידת הצורך היא מספקת שירותי השגחה כאשר המטופל מאושפז בבית חולים.

כיום, תוכלו למצוא מגוון רחב של חברות השמה וכוח אדם העוסקות ומתמחות בהשמת מטפלות סיעודיות. חברות אלו מספקות לכם מענה מקצועי מורחב בכל הנוגע לצרכי הטיפול הסיעודי היומיומי, כאשר בחלק גדול מהמקרים, התשלום בגין שירותי הטיפולי הסיעודי מועבר ישירות מבני משפחתו של החולה הסיעודי לאותן חברות והן אילו האחראיות על מתן כל התנאים הסוציאליים בתחום השכר למטפלות הסיעודיות המועסקות באמצעותן.

לסיכום, העסקת של מטפלת סיעודית זרה או ישראלית, מחייבת אתכם להכיר את כל הזכויות העומדות לרשותה מתוקף חוקי העבודה השונים המונהגים במדינת ישראל ולפעול בהתאם לכל אחד מהסעיפים השונים המופיעים בחוקים אלו. בכל הנוגע לתנאי העסקתה של המטפלת הסיעודית הזרה, חשוב שתדעו שתנאים אלו זהים ומשתווים לתנאיה של מטפלת סיעודית ישראלית ושל כל עובד/ת ישראלי במשק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך