עלייה במחירי הדירות בדרך? לאחר שנתיים זינוק בקניית דירות חדשות

נתונים חדשים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מלמדים על שינוי מגמה בשוק הדיור, זאת לאחר שנרשמה עלייה חדה ברכישת דירות חדשות מקבלנים
בנין בהקמה באשדוד

שינוי מגמה חדש בעולם הנדל"ן הישראלי, בעקבות קפיצה במספר הדירות שנרכשו במאי השנה הביאה לכך שבשלושת החודשים שבין מארס למאי 2018 נמכרו כ-5,120 דירות חדשות, כך עולה מחשיפת אתר 'דה מרקר'.

בחינת נתוני המגמה של החודשים האחרונים מראה כי קיימת עלייה בחודשים פברואר-מאי 2018 של 1.6% בממוצע בחודש, מ-1,660 דירות לכ-1,760 דירות.

העלייה מגיעה לאחר שמיולי 2015 עד ינואר השנה נצפתה ירידה חודשית ממוצעת של 1.7% במספר הדירות החדשות שנרכשו. היצע הדירות, שנספר באמצעות מלאי הדירות הלא מכורות ביוזמה פרטית, הגיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודשה הסקירה בתחילת השנה שעברה.

עוד פורסם באתר 'דה מרקר' כי בחודש מאי האחרון נרכשו 1,920 דירות חדשות, המספר הגדול ביותר שנמכר מאז יולי 2017. נתון זה תואם גם את ממצאי הכלכלן הראשי באוצר, שפירסם השבוע כי בחודש זה נרשם מספר גדול יחסית לתקופה זו של עסקות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך