בין חומותייך ירושלים

ישנן דרכים רבות להכיר את ירושלים, עיר הקודש ובירת ישראל, אך דומה כי אין דרך יפה יותר, חזקה יותר ומהנה יותר מדרך הרגליים. הליכה בין סמטאות העיר העתיקה, נגיעה באבנים הדוממות, לגעת ברגבי אדמתה ולחוש את אווירה המיוחד של העיר הנושאת על שכמה למעלה מ-3,500 שנות היסטוריה – כל אלה היו חלק בחוויה המכוננת שעברה על תלמידי כיתות ו', במסגרת לימודי המורשת וביסוס הקשר בין ירושלים לזהותם הישראלית.

שכבה י' במקיף ו' קיבלה תעודת זהות בשיאו של מסע "בין חומותיך" בירושלים. במשך שלושה ימים פסעו תלמידי כיתות י' במשעולי העיר ירושלים וסביבותיה, במסע חוויתי ומיוחד המבקש להעמיק את הזיקה של התלמידים לבירת ישראל – ירושלים, ולעסוק בקשר בין ירושלים ובין הזהות הישראלית שלהם.

ביום הראשון, ערכה השכבה טקס פתיחה של המסע במצפה סטף. לאחר הטקס, צעדו התלמידים לאורך ערוצי נחל שורק ונחל עין כרם. הם האזינו לסיפורים היסטוריים על אלה אשר חלמו על ירושלים, עלו אליה לרגל ואף לחמו לשחרורה.

ביום השני הם סיירו בעיר דוד, כולל נקבת חזקיהו. הם פסעו בין שבילי ירושלים, נטלו חלק בסינון עפר ארכיאולוגי בעמק צורים וחשו את החיבור אל ארץ אבותם. הם התפעמו מעובדת מרכזיותה של ירושלים לכלל הקבוצות הקיימות בחברה הישראלית ועל היותה מיקרוקוסמוס לחברה הישראלית כולה. מתוקף רבגוניותה, דנו בני הנוער בשאלות זהותיות וחברתיות רבות משמעות.

ביום השלישי של המסע, ערכו תלמידי מקיף ו' סיור שערים וחומות. הם הגיעו לכותל והמשיכו במסע ניווט רגלי מרתק באמצעות אייפדים – ממנורת הרובע אל מנורת הכנסת – הסמל המופיע על תעודות הזהות, כשהם זוכים לעידוד מהמורים לשל"ח אורי דוד ושמעון בן שטרית. בנקודה זו , על המדשאות, מול מנורת הכנסת, נערך טקס מרגש, שנכתב ע"י שילה כהן – הרכזת החברתית של בית הספר ושירלי גלמן – רכזת שכבה י'.

בסיומו של הטקס המרגש, ניגשו תלמידי השכבה וקיבלו את תעודת הזהות הכחולה מידי המחנכות: מירי טפר, הילה גרשטיין, גלית בוקרה, ירדנה להב, גלית דבח, נורית אופיר, ילנה גולן וטניה רוזנבלט. המנהלת סיון צוק וסגנית המנהלת עדה זמשטיין בירכו את התלמידים, אשר סיימו את המסע המרתק בעיר הבירה הנצחית של עם ישראל, כשהם אזרחים גאים של מדינת ישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך