מרטין בוקסדורף \ להשיג משכנתא לאחר תקופת מוגבלות בבנק

מוגבלות בבנק, בדיוק כמו פשיטת רגל, נחשבת לאחת הבעיות החמורות ביותר שיכולות להיות מבחינה פיננסית. מוגבלות היא חמורה אפילו יותר מפשיטת רגל. אז איך מתמודדים עם הבעיה הזו?
מרטין בוקסדורף מומחה למשכנתאות

בתור מומחה בהשגת משכנתאות למוגבלים לשעבר, הדבר הראשון שאנחנו בוחנים במצב הזה הוא כמה זמן עבר? שימו לב, אם עבר חודש מאז שהייתם מוגבלים, אין שום סיכוי לקחת משכנתא באמת. אבל אם עברו שנתיים, הסיכוי הוא משמעותי ויש צאנס אמיתי לקחת משכנתא. כמובן שפקטור הזמן הוא משמעותי. שימו לב לדבר הזה. כמה שעבר יותר זמן מאז שהייתם מוגבלים, כך הסיכוי לקבל משכנתא- הולך ועולה.

כמה משכנתא אתם צריכים? פקטור חשוב נוסף במקרים האלו, זה למעשה מה גובה הסכום שאתם מבקשים? כמובן שאם אתם מבקשים משכנתא של 300 אלף שקלים, הסיכוי שלכם לקבל משכנתא הוא הרבה יותר גבוה מאשר אם אתם מבקשים משכנתא של מיליון שקלים. הניסיון שלי אומר שבמקרים של מוגבלים לשעבר ובכלל כל מי שהיה לו בעיות ולא הצליח לקבל אישור, המשוואה היא פשוטה: אם אתם לוקחים סכום קטן, סביר להניח שניתן יהיה להוציא אישור. הבנקים לא יסרבו בדרך כלל לתת משכנתא של 250 אלף שקלים למי שקונה בית ב-1.6 מיליון.
לגבי הזמן, נכון שהרישומים של כל דבר שעברתם בעבר הפיננסי שלכם נשארים לפעמים גם עשר שנים במאגרי הבנקים, אבל הבנקים בדרך כלל ישתפו פעולה אחרי שעברו כבר כמה שנים מאז החוויה הבעייתית.

מצד שני, אם עבר פרק זמן מאוד קצר, הסיכויים הם למעשה אפסיים.
מוגבל או חמור? יש הבדל גדול מאוד בין להיות מוגבל (שנה) לבין להיות מוגבל חמור (שנתיים). הבנקים מחשיבים את האנשים שהיו מוגבלים שנתיים, כמקרים הרבה יותר חמורים, מאשר האנשים שהיו מוגבלים רגילים.
לקחת יועץ משכנתאות מומחה: תראו, אני תמיד ממליץ לקחת יועץ משכנתאות, אבל כאן מדובר במקרה מעט שונה. במצבים האלו, הסיכוי שלכם לקבל משכנתא ללא עזרה של מומחה הוא כמעט אפסי.
למה באמת? כי משכנתא לאחר תקופת מוגבלות היא לא דבר שקורה מעצמו, אלא דבר שצריך לבנות בצורה נכונה, צריך להכיר את האנשים הנכונים, לדעת להפעיל לחץ ולבנות את ה"המשקולת החיובית" שיכולים להוות משקל נגד.

המשקולת החיובית: הכוונה היא למצב של מאזניים, מצד אחד יש את המוגבלות כדבר שלילי ואנחנו רוצים ליצור משקולת חיובית שתאזן את המצב.
מה זה דברים חיוביים: משכורת טובה, עבודה יציבה, קצבאות קבועות, וותק בעבודה, נכסים כל שהם, מוגבלות שנוצרה עקב מצב שלא היה באשמתכם, ערבים למשכנתא, התנהלות חיובית בחשבון עו"ש, התנהלות תקינה של משכנתא אם יש כזו. כל דבר כזה מהווה עוד חלק במשקולת החיובית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך