טור אישי / עו"ד חני בן שמחון ממשרד עו"ד בלטר-בן שמחון

עכשיו שהגיע הקיץ והילדים יצאו לחופשה, חשוב לדעת שכל התלמידים מבוטחים בביטוח תאונות אישיות לתלמידים. זהו ביטוח אשר מכסה תאונות של תלמידים 24 שעות ביממה בכל ימות השנה וגם בחופשה הקיץ.
טור אישי / עו"ד חני בן שמחון ממשרד עו"ד בלטר-בן שמחון

בביטוח תאונות אישיות לתלמידים, זכאי לפיצוי כל ילד אשר לומד במסגרת חינוכית של משרד החינוך, ילדים בגילאים שלוש עד חמש אשר לומדים בגן עירייה, ילדים מכיתה א' ועד כיתה יב' אשר לומדים במוסד חינוכי מוכר וכן ילדים עד גיל 18.

את התשלום עבור דמי ביטוח תאונות תלמידים משלמים ההורים במסגרת תשלומי ההורים השנתיים למוסדות החינוך. מדובר בסכום סמלי אשר נקבע ע"י ועדת החינוך של הכנסת, ומפורסם מדי שנה בחוזר המנכ"ל העדכני לאותה שנה. לדוגמא בשנת לימודים התשע"ד, חויבו ההורים בסך של 49 שקל לשנה ללא קשר לגיל הילד ולכיתה בה הוא לומד.

במידה וילד נפגע בפעילות בגן או בבית הספר והוא מטופל בחדר מיון, הוריו זכאים לקבל החזר עבור הוצאות הטיפול, על ההורים לקבל ממזכירות המוסד החינוכי בו לומד הילד את המסמכים אשר מפרטים את נסיבות האירוע ולהציגם בקופת החולים.

במקרה בו ילד נפגע או נחבל ניתן להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח בה מבוטח התלמיד בביטוח תאונות אישיות, בתביעות מסוג זה אין משמעות לשאלת רשלנות וכל שיש להוכיח זה את הנזק, אולם הנזק אותו יש להוכיח צריך להיות תואם לנזק אשר מפורט בתנאי הפוליסה.

ישנם מקרים נוספים בהם ניתן להגיש תביעת נזיקין. במקרים של פגיעות תלמידים כתוצאה מרשלנות כלפי הילד ניתן לתבוע את הגורם אשר התרשל, לדוגמא בתיק של קטין אשר נפגע בחצר הבניין המשותף בו הינו מתגורר כתוצאה ממפגע בטיחותי בבניין, משרדינו הגיש תביעה כנגד וועד הבית של הבניין והקטין פוצה ע"י חברת הביטוח של וועד הבית.

דוגמא נוספת של אשר לתיק שטופל ע"י משרדנו היא של קטין אשר רכב על אופניים ונפל כתוצאה מליקויים בכביש, במקרה זה משרדינו הגיש תביעה כנגד הרשות המקומית וכנגד הקבלן אשר ביצע עבודות השיפוץ בכביש והקטין פוצה ע"י אותם גורמים אשר נהגו ברשלנות וכתוצאה מרשלנות זו נחבל הקטין.

כמו כן ישנם תיקים בהם הרשלנות היא דווקא של הצוות החינוכי או ליקוי בטיחותי במוסד בו לומד הילד, מקרים אלו יש להגיש תביעת נזיקין כנגד המוסד החינוכי וכנגד הרשות במקומית שבה לומד הקטין ואף כנגד משרד החינוך, לדוג' משרדנו טיפל במקרה של קטינה אשר נפלה בגן ונחבלה ובהתאם להסכם פשרה עם משרד החינוך קיבלה פיצוי של 35,000 שקל בגין נזקיה.

יובהר, כי המידע המוצג בכתבה הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ או חוות דעת משפטית, כמו כן במקרים של תאונות תלמידים מומלץ להיוועץ עם עו"ד מומחה בתחום נזקי הגוף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך