דגשים להכנה למבחנים שונים באנגלית

האנגלית היא השפה הבינלאומית המובילה, ובהתאם שליטה בה היא מיומנות חשובה מאוד במקרים רבים. מערכת החינוך מקדישה משאבים רבים ללימוד שפה זו לאורך מרבית 12 שנות הלימוד, גם במכללות ובאוניברסיטאות נדרשת רמה גבוהה באנגלית, אנשי עסקים זקוקים לה אם ברצונם להצליח גם מעבר לים או כדי לנצל הזדמנויות גלובליות וישנם עוד מגוון רחב של תחומים שבהם ללא אנגלית איכותית תתקשו למצות את האפשרויות. בהתאם אך טבעי הוא שישנם מבחנים שונים באנגלית, בשלבים שונים של החיים, והמכנה המשותף לכולם הוא האתגר שהם מציבים מצד אחד - ומצד שני האפשרות להצליח בהם אם מתכוננים אליהם כראוי. לפניכם מספר טיפים שימושיים להכנה אידיאלית למבחנים באנגלית.

הכנה למבחן בגרות באנגלית

לאורך הדרך ייתכנו כאמור מבחנים שונים באנגלית, ובפרט מבחני המיון והסיווג שנהוגים בעולם האקדמי (ואשר לקראתם במקרים רבים ההכנה הטובה ביותר כולל קורס מקצועי דוגמת קורס אמיר). המבחן המשמעותי הראשון במרבית המקרים הוא מבחן הבגרות באנגלית.

תוצאות מבחן זה משוקללות בממוצע הכללי של הבגרות ובנוסף ישנם לא מעט מקרים שבהם הן נלקחות בחשבון גם להחלטות נוספות, ולכן באופן טבעי אנחנו מייחסים לבחינת הבגרות האנגלית משקל בלתי מבוטל. כמו כן מדובר במבחן שנערך במהלך תקופת מבחנים לחוצה ומלחיצה באופן כללי, עובדה שמדגישה את הצורך בהכנה מיטבית מכל הבחינות.

הדגשים העיקריים להכנה למבחן הבגרות באנגלית מתחלקים ל-3 רכיבים: שיפור השליטה בשפה, הכנה מנטלית וניהול נכון של הזמן. כדי לשפר את השליטה בשפה, ה"סוד" פשוט – תרגול, עוד תרגול ואז עוד תרגול. התרגול יכול לכלול בגרויות משנים קודמות (וכל המרבה הרי זה משובח!), שיחות באנגלית עם כל מי שמוכן לדבר אתכם בשפה זו, צפייה בתוכניות טלוויזיה באנגלית, האזנה לשירים, לשיר באנגלית, לקרוא באינטרנט תכנים באנגלית, לצפות ביו-טיוב בקטעים רלוונטיים וכו'. מבחינת ההכנה המנטלית, עצם התרגול מחזק מאוד את הביטחון העצמי ועוד המלצה חמה היא לתרגל מדיטציות ובפרט כאלה שמדמות הצלחה בבחינה, מעבר שלה בקלות וללא לחץ וכו'. ניהול זמן מושכל הוא עוד מפתח חשוב בהצלחה בבחינת הבגרות באנגלית ובעצם בכל בחינה שהיא. חשוב לקרוא היטב כל שאלה כדי לוודא שאתם עונים על מה שבאמת נשאלתם ולא על מה שנדמה לכם שנשאלתם, אבל מצד שני אם יש שאלות שאתם מתקשים לענות עליהן, אל תבזבזו עליהן זמן יקר – עברו לשאלות שאתם בטוחים לגביהן, ולאחר שהשלמתם אותן חזרו לנושאים שאתם פחות שולטים בהם.

הכנה למבחן אמיר

עוד מבחן פופולרי באנגלית הוא מבחן אמיר. מבחן זה מועבר על-ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה, אשר אחראי גם על הבחינה הפסיכומטרית, ומטרתו היא לספק לאוניברסיטאות ולמכללות האקדמיות אינדיקציה מהימנה לגבי שליטת המועמד בשפה האנגלית. בהתאם לציון נקבעת הרמה ההתחלתית של כל סטודנט והוא ממוין בהתאם לקורסים שיובילו אותו לשליטה מיטבית באנגלית. לנוכח החשיבות הרבה של מבחן זה, וכדי לחסוך זמן יקר במהלך הלימודים האקדמיים, במרבית המקרים מבוססת ההכנה למבחן זה על קורס אמיר – קורס ייעודי לקראת המבחן.

כדאי לדעת כי למבחן זה 3 פרקים שכל אחד מהם נמשך 20 דקות. בכל אחד מהפרקים 22 שאלות. אמנם רק שניים מהפרקים נחשבים לצורך חישוב הציון הסופי, אולם מאחר שאין דרך לדעת מראש איזה פרק הוא "אמיתי" ואיזה לא, חשוב להתכונן לשלושתם. הפרק הראשון כולל השלמת משפטים (שמחייבת אוצר מילים רחב), הפרק השני הוא ניסוח מחדש של משפטים (ולשם כך נדרשת שליטה בדקדוק) והפרק השלישי בוחן את הבנת הנקרא.

מה ההבדל בין מבחן אמיר למבחן אמירם?

עוד מבחן באנגלית הוא אמירם. המהות של מבחן זה זהה למבחן אמיר, ועל כן קורס אמיר מהווה למעשה הכנה אופטימלית גם למבחן אמירם. ההבדל העיקרי הוא שמבחן אמיר קביל בכל המוסדות האקדמיים ואילו מבחני אמירם תקפים רק במוסדות שבהם הם נערכים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך